ŘSD nechá v Havlíčkově Brodě přestavět protihlukové stěny, obchvat čeká rozšíření

Protihlukové stěny na obchvatu Havlíčkova Brodu. Foto: ŘSDProtihlukové stěny na obchvatu Havlíčkova Brodu. Foto: ŘSD

Současné stěny již nesplňují hygienické normy.

V Havlíčkově Brodě nechá Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) přestavět a doplnit protihlukové stěny u severovýchodního silničního obchvatu. Zaplatí za to 58,5 milionu korun bez daně. Firmě Skanska předá ředitelství staveniště příští týden v pondělí. Doprava na obchvatu nebude přerušená. Práce budou omezovat provoz jen při krajnici a v části pravého jízdního pruhu směrem od ulic Pražská a Masarykova. Vyplývá to z tiskové zprávy ŘSD.

Severovýchodní obchvat je dlouhý 2,7 kilometru, dopravě slouží od roku 2003. Vede od výpadovky na Kolín k silnici, po níž auta vyjíždějí z města směrem na Žďár nad Sázavou a na Pardubice. Tam na první část obchvatu města naváže druhý jihovýchodní segment, který se teď staví. Po této nové silnici se pak tranzitní doprava dostane až k výpadovce na Jihlavu.

Protihlukové stěny severovýchodního obchvatu nechá ŘSD upravit na základě měření hluku z dopravy a akustické studie. „Řeší stavební úpravu tak, aby se zajistilo dodržení hygienických limitů hluku v denní i v noční době ve výhledu dalších dvou desítek let,“ uvedl Martin Buček z týmu komunikace ŘSD. Někde budou stavbaři dělat novou stěnu, v dalších úsecích obchvatu budou stěny prodlužovat a zvýší jejich výšku. Stavby by měly být provedené za 18 týdnů.

Havlíčkobrodští zastupitelé na zářijovém zasedání schválili změnu územního plánu, která umožní přestavět část severovýchodního obchvatu s vyústěním na výpadovou silnici na Kolín, aby se tam zvýšila jeho kapacita. Podle Bučka to je ale dlouhodobější záměr. ŘSD musí u tohoto tahu nyní udělat taková opatření, aby tam hluk nepřekračoval povolené limity.

Podle havlíčkobrodského místostarosty Libora Honzárka (TOP 09) doprava na severovýchodním obchvatu zhoustne zřejmě o tisíce aut denně, až se dostaví navazující jihovýchodní obchvat. Obyvatele žijící blízko starší části obchvatu je podle něj potřeba proti dopadům zvýšeného provozu ochránit.

Stavbu čtyřkilometrového jihovýchodního obchvatu Havlíčkova Brodu zahájilo ŘSD v závěru roku 2019, cena stavby z výběrového řízení byla 1,6 miliardy korun bez DPH. Obchvat měl začít sloužit koncem příštího roku. Od letošního jara tam ale stavební práce probíhají v omezeném rozsahu kvůli tomu, že na obchvat soud zrušil stavební povolení kvůli žalobě zemědělce Miroslava Hrtúse.

ČTK

Tagy Havlíčkův Brod I/34 PHS Protihlukové stěny Skanska
8 komentářů