Podnikatelé administrativou ztratí až pětinu týdne. Raiffeisenbank reaguje speciálním účtem

Čas jsou peníze a podnikatelé ho kvůli neproduktivním činnostem ztrácí hodně. Banka proto představila účet, který s tím má pomoct.

Peter BrejčákPeter Brejčák

mast

Foto: Mastercard

Raiffeisenbank představila digitální účet pro drobné podnikatele

Podnikatelé tráví téměř celý pracovní den v týdnu činnostmi, které považují za neproduktivní. Od zbytečné administrativy přes byrokracii a papírování až po účetnictví. Čas ale ztrácí i kvůli cestování za klienty, dodavateli, na úřady nebo do bank, s nimiž často nemohou komunikovat jednoduše online. Takové jsou závěry průzkumu společností Mastercard a Raiffeisenbank. Druhá jmenovaná se proto rozhodla na situaci reagovat.

Zejména drobní podnikatelé běžně v byznysu využívají klasické osobní účty s představou, že ty podnikatelské jsou zbytečně drahé. „To ale není pravda. Navíc oproti běžnému účtu mají podnikatelé možnost si zřídit další služby, které běžné účty nenabízejí, jako je třeba možnost jednoduchého propojení s účetními systémy pomocí API. Podnikatelské účty zároveň umožňují mít pod jedním číslem účtu až devatenáct měn,“ říká Jiří Zeman, segmentový manažer Raiffeisenbank.

Raiffeisenbank tak představila digitální účet pro drobné podnikatele, v němž nabízí například možnost otevřít si účet online, jeho vedení zdarma, vytvoření platebního terminálu přímo v mobilním telefonu či možnost podat žádost o úvěr přímo přes internetové bankovnictví.

„Díky tomu se podnikatelé můžou více zaměřovat na svůj byznys nebo využít uspořený čas a věnovat se svým zálibám či relaxaci,“ doplňuje Martin Vakoč, ředitel segmentu malých a středních firem Raiffeisenbank.

rb

Foto: Raiffeisenbank

Jiří Zeman, segmentový manažer Raiffeisenbank

Dle zmiňovaného průzkumu tři pětiny českých podnikatelů vnímají, že šetřit čas jim zásadně pomáhá banka, kde mají svůj hlavní účet, jež používají pro podnikání. Za vůbec největší pomoc v každodenním životě považují fungující a přehledné internetové a mobilní bankovnictví, přes které můžou jednoduše a rychle zadávat nebo kontrolovat platby.

Největší zájem o digitální bankovnictví mají hlavně mladší a začínající podnikatelé, tři čtvrtiny z nich preferují řešit se svou bankou všechny nebo alespoň ty jednodušší operace online. Naopak ti, kteří už podnikají více než deset let, oceňují zejména ve složitějších případech osobní návštěvu bankéře.

Platební terminál v mobilu

S nástupem mladších generací do byznysového světa zároveň dochází k poklesu využívání hotovosti, kterou začínající podnikatelé používají jen ve dvou pětinách případů. Polovina všech respondentů průzkumu pak považuje nakládání s hotovostí za rizikové. V nepoměru k tomuto přístupu řada drobných podnikatelů a živnostníků ale pořád nevyužívá platební terminál, i když by většina zákazníků platbu kartou ocenila.

K přijímání bezhotovostních plateb si drobní podnikatelé a živnostníci stále hledají cestu. Terminál má jen desetina z nich (11 procent). Nejčastěji uváděným důvodem je to, že ho k práci nepotřebují a pracují raději s hotovostí, fakturami nebo jim zákazníci platí převodem. Nebo že je provoz platebního terminálu příliš nákladný.

martin-vakoc-raiffeisenbank-min-copy

Foto: Raiffeisenbank

Martin Vakoč, ředitel segmentu malých a středních firem Raiffeisenbank

Podle Raiffeisenbank si řada podnikatelů myslí, že terminál nemůžou využívat, když nemají stálé prodejní místo nebo připojení k elektřině. Samotná banka přitom umožňuje vytvořit si terminál přímo v mobilu (s operačním systémem Android). A přijímat tak bezhotovostní platby kdykoli a kdekoli.

„Díky terminálu v mobilu mohou podnikatelé oslovit nové zákaznické segmenty a rozšířit tak své portfolio klientů. S platebním terminálem od Raiffeisenbank je navíc nečekají žádné pořizovací ani pravidelné měsíční poplatky a terminál mají skrz mobilní aplikaci neustále při ruce, ať už se nacházejí kdekoliv,“ říká Vakoč.

Za pravdu mu dávají například manželé Zuzana a Jan Malinovi, kteří stojí za výrobou designových kol E-Cafe Bike. Nechtěli trávit čas v dopravních zácpách při každodenním dojíždění do práce. A tak se rozhodli navrhnout a postavit si vlastní městské elektrokolo ve stylu legendárních motocyklů.

„Mobilní platební terminál využíváme na naší prodejně, ale posloužil nám i na výstavách a festivalech, protože jsme ho jednoduše mohli vzít s sebou a prodávat naše zboží s možností platby kartou. A jelikož aktuálně expandujeme do Evropy, oceňujeme i správu cizoměnových účtů pod jedním přihlášením bez nutnosti vést další podnikatelské účty,“ popisuje Jan Malina.

„Nedávno jsme spustili nový globální web a e-shop. Propojení s bankou přes API funguje opravdu skvěle a automatizuje nám tak párování objednávek přímo s platbami převodem. Pro nás to znamená okamžitý přehled o platbách nejen v korunách, ale i v eurech a našim zákazníkům to přináší vyšší komfort,“ dodává Malina.

Partnerem článku je Raiffeisenbank. V rámci CzechCrunch Premium spolupracujeme s vybranými partnery, se kterými připravujeme obsah na míru. Více najdete zde.