Opereta má perlit jako šampaňské, ale tady to neperlí, hodnotí experti nové představení Státní opery
Saša Michailidis se ptá Pavla Bára, dramaturga Divadla J. K. Tyla v Plzni, a Josefa Hermana, šéfredaktora Divadelních novin. Proč jsou na novou inscenaci operety Ples v Hotelu Savoy ve Státní opeře Praha rozpačité reakce? Jak se operetě jako zábavně-hudebnímu divadelnímu žánru daří v českém prostředí? Je po ní dnes poptávka, čím může oslovit současné publikum? A jaké místo zaujímá opereta mezi operou a muzikálem?
Poslouchejte od pondělí do pátku od 16:30 živě na Vltavě nebo ze záznamu na našem webu, v aplikaci mujRozhlas a na dalších podcastových platformách.
Chcete nám něco vzkázat?
Své komentáře nebo tipy posílejte na adresu: akcent@rozhlas.cz.
Související
-
Přijetí filmu Il Boemo v San Sebastianu se povedlo. Proč má snímek šanci uspět za hranicemi?
Saša Michailidis se ptá Veroniky Bednářové, reportérky časopisu Reflex a Stanislava Bohadla, hudebního historika z Univerzity Hradec Králové.
-
Série Pozadí událostí je takové antiintelektuální ublinknutí tvůrců, tvrdí kritička
Saša Michailidis se ptá Evy Klíčové, členky redakce Alarmu a Kamila Fily, šéfredaktora webu Kinobox.
-
Improvizaci nemám v umění rád, říká pěvecká hvězda Pavel Černoch
Říká o sobě, že je ambiciózní, a i proto se rozhodl pro dvě kariéry. Tvář a hlas tenoristy Pavla Černocha je možné vidět a slyšet na operních scénách po celém světě.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Kdo jste vy? Klára, nebo učitel?
Tereza Kostková, moderátorka ČRo Dvojka
Jak Klára obrátila všechno vzhůru nohama
Knížka režiséra a herce Jakuba Nvoty v překladu Terezy Kostkové předkládá malým i velkým čtenářům dialogy malé Kláry a učitele o světě, který se dá vnímat docela jinak, než jak se píše v učebnicích.