Obraz tvořený malými fotografiemi mužských tváří stojící na skříni staré desítky let nelze přehlédnout.
„To jsou fotky farářů, kteří tady žili. U každého snímku je datum, od kdy do kdy zde působili. Někdo třeba jen rok, jiný přes deset let. Nejdéle tu byl jistý Němec Zimmerhackel,“ říká Jiří Chod na chodbě svého domu, kde historie na člověka dýchá odevšad. Z nábytku, dveří, podlah.
„Do toho baráku jsme se zamilovali pro jeho vzhled a atmosféru, kterou se snažíme dál živit. Rozhodně jsme sem nepřišli s úmyslem předělat ho na extramoderní bydlení,“ pokračuje absolvent FAMU, jenž je coby kameraman podepsaný pod časosběrnými dokumenty Heleny Třeštíkové, seriály Vyprávěj či První republika nebo pod několika díly série 13. komnata.
Musím říct, že výhledy na bouřkové mraky nám dlouho nepřipadaly romantické. Hned jsme běželi rozmísťovat kýble.