Stavba D49 pokročila, začne budování „křečkochodů“. Od úterý začne přes rok trvající omezení

Stavba D49 Hulín - Fryšták. Foto: Ondřej Šuch / SkanskaStavba D49 Hulín - Fryšták. Foto: Ondřej Šuch / Skanska

Stavba dálnice má za sebou necelý rok, hotovo bude v roce 2024.

Stavba D49 mezi Hulínem a Fryštákem necelý rok po zahájení výrazně pokročila. Kvůli posunu do další etapy čeká řidiče od příštího úterý 8. 11. nové omezení. Dojde k částečnému omezení křižovatky u Zahnašovic u Holešova a uzavření obslužné komunikace mezi Zahnašovicemi a Martinicemi (silnice Šindelná) minimálně do konce roku 2023.

Od zahájení prací loni v prosinci došlo už ke skrývce ornice, kácení dřevin, budování konsolidačních násypů mostů a pracem na dálničním tělese. Zakládají se první mosty. „Na budované trase dálnice ještě ve vybraných lokalitách pracovali archeologové. U obce Horní Lapač objevili osadu z doby kamenné. Archeologický průzkum už byl ukončen,“ popsal ředitel Správy Zlín ŘSD Karel Chudárek.

Stavba je ve fázi zemních prací, během kterých bude mimo jiné potřeba přemístit více než 2,7 milionu krychlových metrů zeminy. „Na stavbě se denně pohybuje více než 300 pracovníků s více než 200 kusy těžké techniky, pracujeme sedm dní v týdnu. Na celém sedmnáctikilometrovém úseku jsou hotové skrývky ornice a sanace podloží, na některých místech začínáme s výstavbou násypů v místě, kde dálnice povede nad terénem. Založili jsme některé mostní objekty, pokračují práce na spodní stavbě, tedy konstrukci pilířů. V nejbližším období nás čeká zahájení kanalizace a výstavba propustků, práce na mostních objektech budou pokračovat nepřetržitě i v zimním období,“ říká projektový manažer Skanska Martin Fischer.

Budování dálnice začalo s více než desetiletým zpožděním. Zdržení nastalo i kvůli sporům o výskyt a ochranu křečka polního. ŘSD nakonec ustoupilo a součástí dálnice bude osm „křečkochodů“. Půjde o zhruba metr a půl široké trubky, které křečkům umožní projít pod dálnicí.

Během omezení provozu bude možné dál jezdit mezi Žeranovicemi a Martinicemi. Objízdná trasa povede pro všechna vozidla přes město Holešov, než bude vyřešena náhradní objízdná trasa pro vozidla nad 7,5 t přes průmyslovou zónu Holešova.

DATA O STAVBĚ

Délka úseku: 17 300 m
Zahájení: 2008/2021
Kategorie/šířkové uspořádání: D 24,5/120
Počet mostů: 16 na dálnici, devět nad dálnicí, pět na ostatních komunikacích
Celková délka mostů: 1 773 m
Mimoúrovňové křižovatky: 2
MÚK Třebětice, MÚK Holešov celková délka větví: 2 600 m
Délka protihlukových stěn: celková délka 5 626 m (počet 10)
Cena dle smlouvy z roku 2008: 5 959 599 028 Kč (bez DPH)
Dokončení: 2024

Stavba D49 Hulín - Fryšták. Foto: Ondřej Šuch / SkanskaStavba D49 Hulín - Fryšták. Foto: Ondřej Šuch / SkanskaStavba D49 Hulín - Fryšták. Foto: Ondřej Šuch / SkanskaStavba D49 Hulín - Fryšták. Foto: Ondřej Šuch / SkanskaObjízdné trasy kvůli uzavírce související se stavbou D49. Foto: ŘSDD49 Hulín - Fryšták. Pramen: ŘSD
Tagy D49 D49 Hulín - Fryšták Ředitelství silnic a dálnic ŘSD Skanska
42 komentářů