www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 19. dubna 2024, Svátek má Rostislav, zítra Marcela

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

Rally Vsetín: Technický list se postavil proti Jakešovi

4. listopadu 2022 • 14:00

Závěr Čermák a Hrachovec Adam Cupu měl poklidný průběh, ale dramatickou zápletku. V cíli posledního závodu se Dominik Jakeš s Vítězslavem Baďourou radovali z druhého sezónního prvenství v řadě. Pak ale jejich vůz Opel Adam Cup neprošel technickou kontrolou a ze závodu byl vyloučen. Zpětně se zdá, že vina není na jejich straně. Vůz se sice neshodoval s používanou francouzskou národní homologací, ale shodoval se s konkurenčními opely… Protože se však posádka vzdala práva na odvolání, prvenství jí zůstane platné alespoň v pohárovém hodnocení.

Dominik Jakeš - Vítězslav Baďura (Opel Adam Cup) - Rentor-Partr Rally Vsetín 2022

Ač se na startu ve Vsetíně už neobjevil letošní pohárový vítěz Jakub Jančík, počet účastníků zůstal zachován. Jako poděkování se ve voze s navigátorem Janem Jurčíkem objevil Jakubům táta Michael. Poprvé od havárie v Příbrami se do pohárové klasifikace zapojil i Dominik Šulc, takže se o body při Rentor – Partr Rally Vsetín ucházelo sedm dvojic.

Dominik Jakeš od úvodních kilometrů potvrzoval svou letošní rychlost a během úvodní sekce si v čele vytvořil dostatečný náskok před nejbližšími konkurenty. Těmi byli, pro mnohé trochu překvapivě, Ondřej Studénka a Michal Kolář. Dobře rozjel závod i Radim Orava, ale chybička před cílem RZ Semetín ho připravila o možný atak stupňů vítězů. Dále figuroval Tomáš Arnošt, s rozjíždějícím se Dominikem Šulcem držel krok Michael Jančík, kterého zatížila penalizace.

Také v dalším průběhu Jakeš s Baďurou jeli vlastní závod a nakonec zvítězili s výrazným náskokem stylem start-cíl. Jejich závěrečná diskvalifikace se tak vztahovala jen k oficiálním výsledkům a k hodnocení třídy RN7. Pro pohárové hodnocení zůstala valašská dvojice vítězem.

„Po změření několika vozů Adam Cup bylo zjištěno, že v technickém listu FR2 001 bod 324 je uveden špatný rozměr klapky (zřejmě se jedná o opis nějakého čísla z klapky, zřejmě se jednalo o výrobní číslo - 052). Skutečný rozměr je 58 mm. Z pohledu promotéra se jedná o nezaviněnou chybu posádky vlivem špatných technických hodnot v technickém listu. Ten budeme muset upravit. Proto považujeme diskvalifikaci za neoprávněnou. Bohužel posádka Dominik Jakeš - Vítězslav Baďura se vzdala práva na odvolání, proto verdikt sportovních komisařů nejde v rámci Rallysprint Série změnit. V rámci Čermák a Hrachovec Adam Cupu však k žádnému zvýhodnění posádky Jakeš - Baďura nedošlo, proto tato diskvalifikace nebude v rámci ČaH Adam Cup zohledněna a pohárové výsledky po RZ7 zůstávají v platnosti,“ přidal vysvětlení promotér Čermák a Hrachovec Adam Cupu Zdeněk Pekárek.

Ondřej Studénka i Michal Kolář pokračovali i nadále v solidním tempu a připsali si svá letošní pohárová maxima. Pod stupni vítězů v poháru skončil Tomáš Arnošt. To mu však stačilo k udržení třetí příčky v celkovém hodnocení Čermák a Hrachovec Adam Cupu. Skvělým finišem, včetně prvního dílčího triumfu na RZ5 Semetín, se protlačil až na pátou příčku Radim Orava. Dominik Šulc a Michael Jančík si v druhé polovině závodu několikrát vyměnili své pozice, ale v cíli byl nakonec úspěšnější Jančík.

Ohlasy v cíli:

Dominik Jakeš: „Rally Vsetín byla posledním závodem Adam Cupu. Jelikož náš hlavní konkurent a i vítěz Jakub Jančík předal na Vsetíně volant taťkovi, už nám o nic nešlo a měli jsme jisté druhé místo. Nemuseli jsme moc tlačit, ale Vsetín je pro nás domácí soutěž, RZ známe a chtěli jsme jet tak, aby nás to bavilo. Na první dvě RZ jsme dali mokré pneumatiky, protože jsme se chtěli cítit bezpečněji. Hlavně na Semetíně, kde bylo hodně bahna. Na zbytek závodu jsme nasadili měkkou směs a až na nějaké chyby a jeden defekt na Hošťálkové, který nás stál i penalizaci tak jsme si závod užili. Děkuji všem za sezonu a doufám, že se příští rok v Adam Cupu sejde zase taková dobrá parta jako letos.“

Ondřej Studénka: „Vsetín pro nás konečně nebyla žádná velká neznáma. Loni jsem tady v Adam Cupu začínal. Navíc jsem Vsetín jel posedmé, takže jsem k tomu i tak přistupoval. Volba gum byla jasná, ráno jsem vyrazil na měkkých, na odpolední dvě vložky jsem dal dopředu střední. Jelo se nám velmi hezky, dokonce tam padlo pár slibných časů. Tratě na Vsetíně jsou opravdu těžké, osobně mi letos úplně nesedla Hošťálková, a proto jsem poslední průjezd úplně prodal. Přesto z toho bylo na tratích hezké druhé místo. Úroveň Adam Cupu je opravdu kvalitní, každou rychlostku překvapí někdo jiný, to dělá závody zajímavé.“

Michal Kolář: „Na Vsetín jsem se těšil, máme to obrazně přes kopec, takže je to takový skoro domácí závod. V pátek při najíždění mě překvapila mlha na Trojáku. Udržela se tam hodně dlouho, takže jsme očekávali, že nás to bude čekat nejspíše i v závodě. Na Semetíně bylo místy vlhko, někde i bláto, tak to bylo potřeba dobře napsat. Vsetínské rychlostky jsou krásné a těžké, hlavně RZ Semetín byl i hodně zrádný. V sobotu ráno jsme dali měkkou směs na celé auto a byla to dobrá volba. Auto fungovalo skvěle.

Celý závod jsme si s Honzou užívali, nikam se netlačili, ale dařilo se nám zajíždět pěkné časy a držet krok s klukama. Za to jsem byl rád. Na poslední dvě RZ jsme dali střední směs a výsledkem bylo super umístění ve třídě a v Adam Cupu. Pro mě už sezona letos skončila, naše auto se ještě ukáže na Mikulášské rally. Chtěl bych poděkovat mechanikům, rodině, tátovi a Honzovi za celou sezónu a pohodu v autě.“

Tomáš Arnošt: „Vsetín je krásná a těžká soutěž. Těšil jsem se na ni, s Fandou jsme šli do boje s respektem. Ráno pro nás bohužel začalo penalizací 10 vteřin za pozdní příjezd do časové kontroly. Trochu mě to rozhodilo a moje tempo bylo opravdu žalostné a na kluky nestačilo. Druhou sekci jsem začal zajíždět lepší časy, za které už jsem se nemusel úplně stydět. Kluci v Adam cupu začínají doopravdy tahat, už není jednoduché je držet za zády. Ondra s Michalem jeli hodně dobré tempo a u Dominika, tam to byl už velký sport. Minuta, kterou jsem od něj dostal, je ostuda a měl bych se sebou začít něco dělat. Sice se stále vyrovnávám s nehodou na Fulneku, ale jedno vím jasně, pokud budu chtít zajíždět lepší výsledky, nebude to bez práce. Alespoň jednu pozitivní věc to přece přineslo, vybojované třetí místo absolutně v Adam Cupu.“

Radim Orava: „Po seznamovacích jízdách jsem si říkal, že pro mě bude každá erzeta úplně jiná. Na Hošťálkovou jsem se těšil. Mám rád technické zkoušky na pěkném asfaltu a ani mlhy jsem se nebál. Největší respekt jsem měl ze Semetína. Bylo tam letos spousty vytahaného bláta po těžbě dřeva, celkově je to velmi technická a těžká RZ. A na Vesníku jsem věděl, že budeme ztrácet. Dvojité dlouhé stoupání našim fyzickým proporcím moc nenahrává (smích). Ráno jsme vyrazili na měkké pneu na celém autě. Čtvrtý čas na první Hošťálkové byl slušný základ pro dobrý výsledek. Bohužel jsem si ho pokazil hned na další rychlostce, kdy jsem cca 500 metrů před cílem skončil po hodinách předkem v příkopě. Za pomocí diváků jsem mohl pokračovat, ale ztráta 50 s byla pro nás citelná. Další závod jsem si pokazil svou chybou. Na Vesníku jsem tlačil, co to šlo, ale více než páté místo to nedalo. Zbytek soutěže jsem jel uvolněně a o to víc jsem rád za svou první vyhranou erzetu, ještě k tomu na těžkém Semetíně.

Škoda chyb, které jsem letos udělal, ale celkově beru naši účast v cupu za naprosto úchvatnou. Můj jediný cíl letos bylo co nejvíc jezdit, neřešit techniku a to se naplnilo mírou vrchovatou. Celý rok jsme neřešili jediný technický problém, což je pro mě věc nevídaná. Děkuji všem partnerům za podporu a týmu Martina Vopatřila za skvěle připravené auto a super atmosféru.“

Michael Jančík: „Do závodního auta jsem sedl po dvou letech a začátek byl dost těžký. Začal jsem přece jen opatrněji, to se promítlo do času v cíli první rychlostky. Na dvojku se mi v hlavě zčásti podařilo přepnout do závodního modu a čtvrtý čas byl povzbudivý. Ale k tomu se přidala penalizace 10 sekund za předčasný start, což byla další přítěž k mým ambiciózním plánům bojovat o nějaké třetí čtvrté místo. V servisu jsme se spolujezdcem probírali další strategii, nechali jsme na autě měkkou směs a na Vesník mířili s větším odhodláním. Celkově jsme se v dalším průběhu perfektně svezli, v cíli z toho bylo páté místo. Určitě jsem za to, že jsem Vsetín mohl odjet, že jsme to nějak skloubili s Kubou i se spolujezdcem, rád. Vsetín potvrdil, jak je opravdu těžký, k tomu se přidalo bahno, mlha, řada náročných sjezdů, kde jsem se bál, i výjezdů, kde nám to zase nejelo (smích). Byl to však unikátní zážitek.“

Dominik Šulc: „Na vsetínskou rally jsme odjížděli s cílem dovézt auto v pořádku na cílovou rampu a najet potřebné kilometry. I přes absolvovaný Pačejov to stále po naší nehodě na Příbrami není v mé hlavě ono, a tak jsme neměli žádné velké ambice. Místní tratě patří k mým oblíbeným, jsou vážně nádherné, ale zároveň těžké. Ranní mlha složitost jen přiostřila. Na odpolední sekce se počasí umoudřilo, já se lehce dostal do tempa a závod jsme si ve finále užili. Kluci vepředu nasadili laťku hodně vysoko a jednoduše jsme na ně rychlostně neměli. Poslední místo v rámci Adam cupu nás ale moc netrápí. Víme, že umíme být rychlejší, chce to pouze čas. Je ale vidět, že se všechny pohárové posádky hodně zrychlily, a tak není o kvalitní konkurenci nouze.“

Rentor – Partr Rally Vsetín 2022 - Čermák a Hrachovec Adam Cup

1. Jakeš – Baďura (Opel Adam Cup)

2. Studénka - Mudrák (Opel Adam Cup)

3. Kolář - Kubala (Opel Adam Cup)

4. Arnošt - Kubů (Opel Adam Cup)

5. Orava - Poch (Opel Adam Cup)

6. M. Jančík - Jurčík (Opel Adam Cup)

7. Šulc - Picka (Opel Adam Cup)

Konečné pořadí Čermák a Hrachovec Adam Cupu 2022:

(podmínkou start v pěti závodech)

1. Jakub Jančík

2. Dominik Jakeš

3. Tomáš Arnošt

4. Ondřej Studénka

5. Michal Kolář

6. Radim Orava

Tomáš Plachý
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist