Stavební práce na rekonstrukci nádraží v Roudnici nad Labem se protahují. Provází je řada komplikací

23. listopad 2022 08:00

Oprava vlakového nádraží v Roudnici nad Labem se protáhne. Jeho přestavbu za více než 340 milionů korun provází řada komplikací. I přesto musí stavbaři za necelé tři týdny zprovoznit všechny koleje a nástupiště. 7. prosince totiž skončí na trati výluka, která trvá od letošního května.

Montujeme výtah, který bude sloužit jako bezbariérové spojení na nástupiště jedna, z vestibulu do podchodu. V podchodu budou další dva výtahy na nástupiště dva a tři,“ popisuje stavbyvedoucí Martin Počta v nádražní hale.

Výtahy ale nejsou to jediné, co má být za necelé tři týdny hotové. „Nejzásadnější pro provoz je ukončení kolejové výluky k 7. prosinci – to znamená dokončení kolejiště, úprava trakčního vedení a dokončení nástupišť, tedy dlažeb, zastřešení, výtahu a podchodu,“ přibližuje Počta.

V těchto dnech dělníci dokončují izolaci nové části podchodu, ten musela firma částečně znovu postavit. „To byla vlastně nejpracnější část celé stavby – zbourat část starého podchodu, stropy nad bývalou kotelnou a nad bývalou rozvodnou,“ vysvětluje Počta. Problémy se nevyhnuly ani pokládce samotných kolejí.

Vlaky se na koleje vrátí v prosnici, práce ale budou dál pokračovat

Zatímco se běžný provoz vlaků na roudnické nádraží má vrátit podle plánu, dokončovací práce budou trvat ještě nejméně další dva měsíce.

„Konec stavebních prací máme na konci ledna, pak bude v březnu ještě následovat takzvané propracování, kdy kolej, která si určitým způsobem sedne, ještě pak podbijeme do správné polohy,“ doplňuje ředitel stavby Jakub Štěrba.

Přesný termín dokončení celé rekonstrukce může podle stavebníků ovlivnit zejména chladné počasí.

Spustit audio

Související