Globální poskytovatel logistických služeb, společnost FM Logistic, rozvíjí svůj přepravní byznys a modernizuje a zvětšuje svou flotilu vozů ve střední Evropě. V srpnu a září firma převzala 100 nových tahačů s návěsem. Vozidla jsou dále pronajímána dodavatelům a slouží k vnitrostátní i mezinárodní přepravě. Vozy byly mimo jiné zakoupeny od firem Schmitz Cargobull a Kögel. Modernizace flotily přináší optimalizaci nákladů a lepší služby pro zákazníky. 

Všechny vozy mají robustní karoserii. Polovina z nich je izotermických a některé z nich jsou vybaveny zdvižným mechanismem, zatímco druhá polovina jsou chladírenské vozy se dvěma komorami. Vozy budou využity primárně pro obsluhu zákazníků z potravinářského a farmaceutického průmyslu.

„Neustále rozvíjíme naše přepravní služby a vylepšujeme a rozšiřujeme jejich nabídku. Investice do moderních vozů je součástí této strategie. Inovativní řešení použitá v nových vozech zaručují jak vyšší výkonnost zařízení, tak kvalitu pro zákazníka,“ říká Jacek Oraczewski, ředitel pro oblast dopravy pro střední Evropu ve společnosti FM Logistic. Zároveň dodává: „Návěsy, které dnes přebíráme a uvádíme do provozu, jsme si objednali již před rokem. Ale z důvodu geopolitické situace se realizace objednávky protáhla. Jsme rádi, že můžeme tahače konečně poskytnout našim dodavatelům.“

Související

Převážná většina nových vozů, asi 70 procent z nich, byla dodatečně vybavena dvoupatrovým mechanismem, též zvaným Doppelstock. Díky tomuto řešení je možné kapacitu návěsu až zdvojnásobit, tedy naložit do něj až 66 palet, což následně snižuje náklady na přepravu. Tyto návěsy jsou určeny primárně pro obsluhu zákazníků v oblasti distribuce a vnitrostátní dopravy různých druhů zboží, a to hlavně na dlouhé vzdálenosti.

Další inovací jsou pak solární systémy instalované na nově zakoupené chladírenské vozy. Ty nabíjejí startovací baterii, která zajišťuje energii pro všechny elektronické telematické systémy včetně GPS. Díky tomu se baterie úplně nevybije a prodlouží se její životnost. Není tedy nutné baterii často měnit, což s sebou vždy přináší nutnost odstávky vozu.

„V současné době čítá vozový park společnosti FM Logistic ve střední Evropě asi 2500 vozů, z čehož zhruba 400 tvoří vlastní tahače, které pronajímáme našim přepravcům. V souladu s naším strategickým plánem rozvoje chceme v příštích letech zvýšit podíl vlastních vozů na celkových 40 procent,“ dodává Pavel Ruda, ředitel přepravy pro Česko a Slovensko ve společnosti FM Logistic.

Společnost nabízí komplexní služby v oblasti vnitrostátní a mezinárodní sběrné dopravy, vnitrostátní a mezinárodní dopravy kompletních nákladů, vnitrostátní distribuce, přepravy léků a e-commerce. Společnost také rozvíjí služby v oblasti tzv. logistiky poslední míle ve městech.

Související