Neporazitelný mistr francouzských šotolin
Na startu se již neobjevil Florent Todeschini, který měl svůj titul vicemistra jistý. Byla to však velká škoda, protože v posledních soutěžích s Fordem Fiesta Rally2 předváděl hodně pěkné výkony a bylo by zajímavé sledovat, zda by na závěr roku dokázal vybojovat své první vítězství. Stejně jako měl Todeschini titul vicemistra v kapse již před startem této rally, měl v kapse titul mistra i Mathieu Franceschi. Jezdci Škody Fabia Rally2 evo se navíc podařilo vyhrát všechny dosavadní soutěže. V Provence tak mohl vybojovat cenný úspěch a stát se letos neporazitelným, pokud by ovládnul i tuto šestou rally. Velkou motivaci uspět ale měli i další piloti a v jejich případě stále ještě šlo o boj o pozice v konečném pořadí šampionátu. Před závěrečnou soutěží držel třetí místo klasifikace Benjamin Clemencon. Náskok jezdce Volkswagenu Polo GTI R5 na čtvrtého v pořadí Matthieu Margaillana ale činil pouhých osm bodů. Margaillan ve všech dosavadních přímých soubojích dokázal Clemencona porazit, ale také dvakrát nedojel a to jej srazilo dolů. V Rallye Terre de Vaucluse se objevilo i několik dalších zajímavých jezdců, kteří v šampionátu nebyli běžně k vidění. Právě šotolinové mistrovství bylo poslední kampaní, kterou v rally absolvoval dvojnásobný mistr francouzských asfaltů Julien Maurin. To se ale psal rok 2017 a od té doby Maurin absolvoval pouze dvě další rally. Tou třetí se stala teď poslední soutěž sezóny a francouzský mistr ji absolvoval poprvé s Volkswagenem Polo GTI R5. Šotolinám se v nedávné minulosti věnoval i Thibault Durbec a stal se třikrát po sobě vicemistrem. Letos se za volant soutěžního vozu vrátil po dvouleté pauze.
Nakonec ale z hostujících jezdců nejrychlejší jízdu předvedl někdo úplně jiný. Florian Bernardi letos nastoupil v barvách M-Sportu do francouzského asfaltového mistrovství, ale jeho bilance nebyla úplně nejlepší. Ze tří soutěží dokončil jedinou, v těch zbylých jej vyřadila jednou technika a jednou havárie. Za volantem Fordu Fiesta Rally2 pak už v šampionátu k vidění nebyl. Teď na konci roku si odskočil na nezpevněné cesty a navázal na loňský úspěch z Vaucluse. Hned v první zkoušce zajel třetí čas a na bronzovém stupínku se udržel až do konce rally. V neděli se Bernardimu podařilo se svou Fabií Rally2 evo vyhrát dvě ze čtyř odjetých zkoušek a nechybělo mnoho a mohl se dokonce radovat z posunu na druhé místo. To čtvrté až v úplně posledním testu vybojoval Durbec se starší verzí škodovky. Citroen C3 Rally2 Jonathana Rieu dokázal přeskočit o pouhých 1,3 sekundy. Nejhůře z prominentních hostů dopadnul Maurin, který od začátku bojoval s technickými problémy a po třetím testu odstoupil. A nedařilo se nakonec ani druhému jezdci Volkswagenu Clemenconovi, když v prvních dvou zkouškách kvůli stávkujícím brzdám nechal dvě a půl minuty. Těžko tak mohl svést důležitý souboj s Margaillanem o třetí příčku konečného pořadí. Navíc když Margaillan vyhrál první zkoušku i celou první sekci. V druhé půlce sobotní etapy už zase vládnul Franceschi, za jehož pomalejším startem je třeba hledat nesprávné nastavení vozu. Ve čtvrté zkoušce se šampión dostal do čela a vydržel tam i po celou neděli. K zisku titulu tedy přidal i čisté skóre. Jak ale přiznal v cíli, teď jej čeká daleko náročnější souboj. Přesvědčit sponzory, že podpořit tohoto mladého jezdce v mistrovství Evropy je dobrou volbou. Na druhém místě do cíle dojel Margaillan a to mu v kombinaci se slabou sedmou příčkou Clemencona stačilo k posunu na třetí místo konečného pořadí.
Konečný stav šampionátu: 1. Franceschi 150, 2. Todeschini 92, 3. Margaillan 81, 4. Clemencon 78, 5. Panagiotis 44, 6. Rieu 42