Michal Noga založil Madmonq
Zdroj: se svolením M. Nogy

Zdraví hráčů je podle nás třeba podporovat, říká zakladatel Madmonq

Jak si hráči mohou zlepšit své zdraví a výkony? Jednou z možností jsou doplňky stravy, o kterých se dočtete v našem rozhovoru s Michalem Nogou, zakladatelem firmy Madmonq.

Michal Noga založil Madmonq a jeho prostřednictvím vyvíjí a nabízí hráčům doplňky stravy, které ovlivňují nejenom jejich fyzické zdraví, ale prospívají také duševní pohodě. Hraní her totiž zatěžuje tělo i mysl a dříve či později se dostaví také únava. Přes nápad a prvotní úspěch se značka dostala až ke spolupráci se streamery a influencery, kteří mohou oslovit širší publikum a hráčskou komunitu. Navíc jsou vedle sociálních sítí součástí velké online kampaně.

Michal Noga vyvinul tabletky pro hráče, které podporují zdraví a lepší výkony.
Michal Noga vyvinul tabletky pro hráče, které podporují zdraví a lepší výkony. Zdroj: se svolením M. Nogy

Co vás přimělo zabývat se zrovna výrobou doplňků stravy pro hráče?

Sám jsem nadšeným amatérským hráčem, a i když už nemám na hry tolik času jako dřív, pořád jsem aktivní člen komunity. K Madmonqu mě pak přivedlo především to, že hraní her s sebou často nese nálepku nezdravé aktivity.  Pravdou je, že mnoho hráčů nemá pohyb a pravidelný režim. Navíc si zvykli dodávat rychlou energii nevhodným jídlem a pitím. Mám to štěstí, že se o své zdraví poměrně aktivně zajímám a vím, že tento životní styl může člověku procházet jen určitou dobu. Tělo si všechno pamatuje a časem nám naše prohřešky vrátí.

V jaký moment jste se rozhodl, že se zaměříte právě na hráče?

Impulsem k vytvoření doplňku stravy bylo zjištění, že profesionální hráči používají ke zlepšení výkonu na turnajích i při tréninku amfetaminy jako třeba Adderrall nebo léky na předpis určené k léčbě neurodegenerativních onemocnění a problémů. Ty jim sice krátkodobě zlepší soustředění a dodají energii, ale je u nich velké riziko trvalého poškození zdraví.  Někteří raději sahají po energetických nápojích, jenže ty také nejsou pro náš organismus žádná výhra. Proto jsem si řekl, že musí existovat lepší, a hlavně zdravější nástroj, který hráčům pomůže k velkým výkonům. Zároveň by nebylo od věci, aby přispíval i k jejich dlouhodobému zdraví. Na trhu jsem ovšem nic vyhovujícího neobjevil a rozhodl se založit Madmonq.

Jaké mají vaše tabletky účinky?

Náš první produkt v podobě tabletek MADMONQ přináší hráčům zdravější alternativu energetických nápojů nebo zmiňovaných léků. Má komplexní vliv na celkové zdraví a pozitivně působí na metabolismus, zrak, paměť, soustředění. Navíc dodává tělu energii a zároveň buduje odolnost proti stresu. V každé tabletě je 14 vybraných extraktů z bylin, rostlin, ovoce a dalších živin, které se navíc uvolňují postupně a působí společně. Takže zaručují přísun energie až na šest hodin. Jedná se o zcela přírodní produkt, který je navíc bez jakéhokoliv přidaného cukru. Právě promyšlená receptura zaručí soustředěný vysoký výkon.

Čím jste pokračovali dál?

Madmonq měl v hráčské komunitě velký úspěch. Vzhledem k rostoucímu zájmu jsme vyvinuli také tabletky jménem Champion, které jsou určené ke každodennímu užívání. Při vývoji jsme se zaměřili na látky, které hráčům nejčastěji chybí. Takže při dlouhodobém užívání podporuje krevní oběh, imunitní systém, vyživuje šlachy, kosti, klouby i svaly, reprodukční systém. Navíc zlepšuje i duševní pohodu, protože psychické zdraví hráčů je podle nás třeba podporovat stejně jako fyzické.

Jak probíhal proces nastartování firmy a jak dlouho trvalo, než jste se dostal od prvního nápadu do současného postavení na trhu?

Měl jsem velkou výhodu díky know-how z vývoje různých suplementů. Dřív jsem totiž pracoval ve farmaceutické firmě a dohlížel na inovační procesy a hledání nových produktů. Po odchodu z firmy a založení Madmonq jsem mohl využít kontakty na experty, se kterými jsem konzultoval a upravoval složení, aby bylo vyvážené a připravené hráčům na míru. První šarži tabletek jsem zaplatil ze svých peněz a za podpory rodiny. Ty další se už financovaly ze zisku. Nicméně tohle období bylo poměrně náročné, protože jsme museli přesně naplánovat, při kolika zbývajících kusech vyrábět další šarži. Vždy jsme to ale zvládli a Madmonq dokázal bez cizího přispění vyrůst do obratu 25 milionů korun. Zároveň s tím přišlo zjištění, že potřebujeme růst ještě rychleji. a proto jsme v uplynulém roce od investorů získali 1,3 milionu eur. Peníze využijeme hlavně na zahraniční expanzi.

Co byla během vývoje největší překážka?

Jako největší problém se nakonec ukázala forma. Nejjednodušší možností samozřejmě byla klasická tableta na spolknutí, jenže to je pro naše zákazníky hrozně vzdálený návyk. Volba nakonec padla na cucavou tabletku. Což se ukázalo jako ideální řešení. Dlouho jsme ladili také chuť se zachováním prospěšných látek a bez přidání cukru.

Madmonq spolupracuje s několika významnými streamery. Jak byste spolupráci zhodnotil? Podle čeho se rozhodujete při výběru partnerů?

Jsem rád, že naše spolupráce se známými influencery v herní komunitě rezonují. Dobře nastavená spolupráce vždy začíná u výběru našich partnerů, což se nám zatím vždy povedlo. Je pro nás důležité, aby streamer Madmonqu věřil, sdílel jeho filozofii a hodnoty. Nejedeme na kvantitu a nemůžeme se spojit s někým, kdo v jednom videu mluví o zlepšení životního stylu a ve druhém udělá product placement na energetické drinky nebo limonády. Musím ale říct, že jsme opravdu vděční za to, jak všechny dosavadní spolupráce vždy fungovaly na jedničku. Mnohé z nich navíc přerostly i v přátelství.

Nedávno jste spustili svou dosud největší online kampaň, do které jste rovněž zapojili známé herní influencery a streamery. Můžete nám popsat její smysl a provedení?

Chtěli jsme hráče oslovit s konceptem, který dobře znají z online prostředí. Mottem kampaně se stalo „dej do toho srdíčko“, což odkazuje na vylepšování postav ve hrách, plnění herních úkolů a získávání dalších levelů. My ale vybízíme hráče, aby kromě toho nezapomínali také na sebe. Měli by dát srdíčko do sebe a soustředit se na své fyzické i duševní zdraví. Tenhle drobný závazek by jim měl připomínat heartcore cap. Jedná se o limitovanou edici speciální funkční klávesy ve tvaru lidského srdce, která slouží i jako designový doplněk. Hráči si ji mohou koupit ve speciálním all-in-one balíčku s tabletkami Madmonq a Champion.

V kampani zmiňujete závazky, které budou streameři dodržovat a motivovat k nim komunitu. O jaké závazky jde?

Nechtěli jsme vytvářet umělé a prázdné sliby, které vypadají dobře navenek. Neaspirujeme na to, že někdo obrátí svůj život o 180 stupňů. Sám vím, že někdy stačí malé kroky k tomu, aby se člověk cítil lépe. Proto jsme naše spřátelené streamery vyzvali, aby si vymysleli vlastní závazky, k jejichž dodržování můžou vyzvat i své fanoušky. Zhostili se toho výborně a například Flowee si dala závazek, že denně nachodí alespoň 7500 kroků. Fluff začne chodit spát před jednou hodinou a Spajkk plánuje dvakrát týdně chodit do posilovny. Třeba Agraelus se rozhodl jít cestou mentální pohody a být na svých streamech víc v klidu.

Do vaší komunikační strategie zapojujete kromě už „klasického“ Facebooku a Instagramu i TikTok, Discord a Reddit. Jaké jsou podle vás přínosy těchto jednotlivých kanálů?

Tradiční sociální sítě jako Facebook nezavrhujeme, protože člověk s věkem nepřestává být hráčem, a s tím, jak odrůstají starší generace, se zvyšuje i věk hráčů. Na „mladších“ kanálech jako třeba TikTok se pohybuje velká část naší cílové skupiny a my s nimi kopírujeme tak trochu samotné poslání Madmonq, který stojí proti klasickým suplementům na podporu výkonu. Stejně tak se my nebojíme být napřed i na kanálech, které obsazujeme. Chceme především přinášet obsah, který lidi baví a třeba jim i pomůže na jejich cestě. 

Na hráče začínají stále častěji cílit i značky, které s gamingem nemají v podstatě nic společného (v našem prostředí třeba Kaufland). Co si o tom myslíte?

Je to důkaz, že esport získává stále větší pozornost musí se s ním počítat. Spolupráce s esportovým týmem Sinners může Kauflandu pomoct k tomu, aby byl v herní komunitě vnímán. Určitě bude zajímavé sledovat, jak se spolupráce dále vyvine, ale každá značka, co přichází z jiného prostředí, si musí cestu poctivě vyšlapat. Je to běh na delší trať, který se nedá urychlit jednorázovým sponzoringem nebo kampaní.