Užíváním této stránky souhlasíte s všeobecnými podmínkami.
Tato stránka používá cookies.

První dojmy: Trol z Netflixu


ikona
Mr. Hlad
netflixroar uthaugtrol
Ze skandinávských hor přichází padesátimetrová legenda 

Na další Godzillu si ještě chvilku počkáme, trojka Pacific Rim asi nebude nikdy, takže fandové obřích monster musejí hledat jinde. A naštěstí je tu Norsko. Roar Uthaug, který v Hollywoodu natočil Tomb Raidera a doma povedenou Vlnu, naštěstí posílá na Netflix Trola. Obří  kamenné monstrum se po tisíci letech probouzí a míří přímo na Oslo. A cokoliv se mu postaví do cesty, zadupe do země. Jak velká je s ním zábava? 

Jak to vidí Mr. Hlad:
Uthaugovi fandím. Baví mě, že se nebojí v evropských podmínkách točit hollywoodské věci a že se umí přizpůsobit rozpočtům i lokálním specifikům. Jeho novinka je taky fajn, podobně jako starší kousky i jeho hollywoodský Tomb Raider. Nečekaně dobře vypadá, jsou v něm fajn hrdinové, obří monstrum se taky povedlo a destrukce rozhodně není málo. A navíc to rychle uteče. Jenže je to takové obyčejné a pokud se nechci snížit k uměle vyvolanému nadšení obhajovanému větou „na Nory sakra dobrý“, nemůžu to bůhvíjak vychvalovat. Trol se až příliš drží žánrových klišé a i když pod Uthaugovým vedením fungují, nakonec jeho filmu chybí nějaká výraznější osobitost a unikátnost. Dobrý film to je, ale důvod, proč si ho pustit znovu, fakt hledám marně. 

 

Jak to vidí Cival:

Godzilla norsky. Určitě jsem čekal trochu víc, ale nejen na netflixovské poměry sympatický projekt, který mě bavil hlavně tím, jak urputně kopíruje monsterklasiky, aby je napojil na absurdní story o obřím trolíkovi. Vyprávění chytře těží zjevně velmi omezené produkční možnosti, na max využívá skandinávských kulis a sympatického hereckého obsazení. Na rozdíl od skvostného Trollhuntera ale chybí zásadní upgrade v druhé půlce. Přesto jednoznačně jeden z těch lepších letošních tahů Netflixu. 

Jak to vidí imf: 
Včera jsem byl z Trola vyloženě nadšený, až jsem se bál, že ostatní v redakci trochu trolím (sorry, musel jsem), protože Uthaugův norský “blockbuster” jede tzv. podle čísel a srovnání s Godzillou sám v jedné scéně přiznává. Jenže ono je velmi osvěžující vidět svižný (pouhých 100 minut!) žánrový film, co jede z A do B po předvídatelné trase, buduje očekávatelné vztahy mezi postavami a soustředí se nejen na drama, ale dokonce i na to, aby triky skutečně byly správně propečené. Je to něco, co jsme se od hollywoodského mainstreamu naučili vyžadovat tak nějak automaticky. A čím víc amerických velkotrháků působí scenáristicky a řemeslně odflákle, tím víc skromný, ale důsledný Trol potěší na duši. 

Režírující Roar Uthaug navíc, stejně jako v historicky prvním norském katastrofickém filmu Vlna, umí hrát na autentickou strunu, takže se jeho apokalypsa drží víc při zemi a ve chvíli, kdy začnou padat domy a po nebi sviští stíhačky, je to skutečně ten “event”. Snímku možná v koncovce docházejí peníze i moudra, ale mysteriózní rozjezd i trpělivé budování hrstky postav se vyplácí víc, než neobjevné vršení digibordelu. Neočekávejte od Trola spásu žánru nebo nějakou zázračnou evropskou odbočku v jinak prošlapaných katastrofických cestičkách. Jde spíš o symbolický návrat o několik dekád zpátky, kdy jiný Evropan v Americe vyučoval, jak mají “konce světa” vypadat.

Recenzi čekejte velmi brzy

© copyright 2000 - 2024.
Všechna práva vyhrazena.

Registrace

Nemáte svůj účet? Registrací získáte možnosti:
  1. Komentovat a hodnotit filmy a trailery
  2. Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
  3. Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
  4. Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry

Zapomenuté heslo

Pokud jste zapomněli vaše heslo nebo vám nedorazil registrační e-mail, vyplňte níže e-mailovou adresu, se kterou jste se zaregistrovali.

Přihlášení


Registrace