Hlavní obsah

Rychlý test Toyoty Yaris Hybrid GR Sport: Stejně dobrá, lépe přitom vypadá

Verze GR Sport vypadá na první pohled jen jako výbava, avšak úprav podvozku je dost na to, aby si tento bílý yaris zasloužil vlastní test. A také velmi vysoké hodnocení.

Foto: Marek Bednář, Novinky

Toyota Yaris Hybrid GR Sport

Článek

„Evropské auto roku jezdí milionově,“ napsal jsem o běžném hybridním yarisu před téměř dvěma lety, když tehdejší novinka získala ceněný titul. Od té doby svět dostal ostrý GR Yaris a také verzi GR Sport, o niž by se podle názvu měla trochu otřít sportovnost plnotučnéno „gé-erka“, ale při zachování předního pohonu, hybridního ústrojí a pětidveřové karoserie.

Po vzhledové stránce se stalo přesně toto, všimněte si nových kol s červenými detaily a log GR na karoserii. Yarisu GR Sport to náramně sluší, vypadá rozkročeně a sebejistě - stejně jako běžný yaris. V interiéru jsou změny podobně kosmetické; sedačky yarisu jsou sice vynikající, ale ty v Corolle GR Sport přece jen lépe drží tělo a je škoda, že nenašly cestu i sem.

Pod kapotou se žádné změny neodehrály, hybridní ústrojí pořád spoléhá na zážehový tříválec a elektromotor pro celkový výkon 116 koní. Na papíře to vypadá jako málo, ale yaris není zase tak těžký a elektromotor umí masivně zabrat v nízkých rychlostech, takže si ve městě i na utažených okreskách připadám jako v mnohem silnějším autě.

Jediná změna techniky proběhla na podvozku. Změnami prošlo přední zavěšení, zadní pružiny, naladění tlumičů a posilovač řízení a přibyly také výztuhy na spodku auta. Hbité reakce na volant a jízdní jistotu musím Toyotě velmi pochválit, ale myslím si, že to přehnala s tvrdostí. Už běžný yaris má jízdní vlastnosti vynikající, tady bohužel za o trochu víc přesnosti člověk platí docela vysokou cenu v podobě komfortu.

Je proto Yaris GR Sport špatné auto? To zcela jistě ne, ostatně na takhle dobrém základu těžko postavit mizerný produkt. Jasně, háčky na tašky v kufru by se hodily, ale ve výsledku mě i navzdory nepoddajnosti podvozku tohle auto baví dost na to, abych se v něm několikrát jel projet jen tak. A to je, myslím, jasným vysvědčením.

Toyota Yaris 1,5 Hybrid GR Sport
Spalovací motor:1490 ccm, řadový zážehový tříválec
Max. výkon a točivý moment:68 kW (92 k)/120 Nm
Max. výkon a točivý moment elektromotoru:59 kW (80 k)/141 Nm
Max. kombinovaný výkon:85 kW (116 k)
Převodovka:e-CVT, planetová s pomocným elektromotorem
Poháněná náprava:přední
0–100 km/h:9,7 s
Nejvyšší rychlost:175 km/h
Průměrná spotřeba dle WLTP:3,8–4,3 l/100 km
Průměrná spotřeba na displeji na konci našeho testu:5,4 l/100 km
Provozní/maximální hmotnost:1205/1615 kg
Délka × šířka × výška:3940 × 1745 × 1500 mm
Základní/maximální objem zavazadelníku:286/947 l
Základní cena:375 000 Kč (Yaris 1,0 VVT-i 72 k 5st. man. Active)
Základní cena testované motorizace:600 000 Kč
Cena testovaného vozu:657 000 Kč

Test Toyoty GR Yaris: Fanoušci sobě

Testy

Reklama

Výběr článků

Načítám