K této situace došlo v pondělí dopoledne. Zmíněný motorista měl na tachometru více než padesát kilometrů, což je u přejezdu vybaveného světelným zabezpečovacím zařízením maximální rychlost. Podobných hříšníků bylo v Děhylově během prvního pracovního dne více. Razie probíhala od pátku do pondělí na různých místech Moravskoslezského kraje. „Akce byla rozdělena na více dnů. Každý územní odbor si dělal svou samostatnou akci,“ uvedl šéf moravskoslezské dopravní policie Petr Štencel. Celkové výsledky budou známy v úterý.

Na české železnici se nově objeví panoramatický vůz švýcarských spolkových drah SBB.
Vlakové překvapení. Do Bohumína začne jezdit švýcarský panoramatický vůz

Policisté se zaměřili zejména na vozidla, jejich pozornosti však neušli ani cyklisté a chodci. Ti často přecházejí koleje, když bliká červená, využívají i míst, kde je to zakázáno.

Co se týká rychlosti na přejezdech a před nimi, zde jsou předpisy jasné. Řidič může na přejezdu a 50 metrů před ním jet maximální rychlostí 30 kilometrů v hodině. Pokud je přejezd vybaven světelným zabezpečovacím zařízením, na kterém bliká přerušované bílé světlo, může na přejezdu a 50 metrů před ním jet rychlostí až padesát kilometrů v hodině.

Rychlost, zákaz

Řada motoristů však rychlost překračuje, někteří pak dokonce vjedou na přejezd ve chvíli, kdy se to nesmí. Za této situace jim hrozí 2500 až 5000 korun pokuty a zákaz řízení na jeden až šest měsíců. K tomu je nutné přičíst sedm trestných bodů.

Ilustrační foto.
Vlaky začnou v MS kraji jezdit v prosinci dle nového jízdního řádu. Co se změní

Srážky s vlakem mají tragické následky. Vloni se na železničních přejezdech událo celkem 160 střetnutí, při kterých zemřelo 29 osob a dalších 69 bylo zraněno. „Stejně jako v minulých letech docházelo k největšímu počtu mimořádných událostí na železničních přejezdech zabezpečených světelnou signalizací bez závor. V důsledku těchto událostí zemřelo na takto zabezpečených přejezdech celkem 16 osob a dalších 45 bylo zraněno. Poměrově jsou však nejtragičtější nehody na železničních přejezdech zabezpečených světelnou signalizací doplněnou závorovými břevny, kde byla smrtelná téměř každá druhá nehoda. Většina z usmrcených byli chodci, kteří podlezli nebo obešli sklopená závorová břevna a vstoupili na dráhu v době příjezdu vlaku,“ uvedl mluvčí Drážní inspekce Martin Drápal.