První nové vlaky provozované společností RegioJet úspěšně vyjely na trať do Mostu!
Jednotky PESA Elf.eu.
Most

Most, Ústecký kraj - V neděli 11. prosince, kdy začal platit nový jízdní řád 2022/2023, úspěšně vyjely první nové nízkopodlažní soupravy PESA elf.eu, které do provozu na vybrané linky v Ústeckém kraji začala postupně nasazovat společnost RegioJet ÚK. Drážní úřad vydal povolení ke zkušebnímu provozu s cestujícími, kteří se tak poprvé v historii měli možnost svézt s těmito moderními jednotkami na trati z Ústí nad Labem do Děčína a Mostu přes Úpořiny.

„Od neděle jsou do zkušebního provozu s cestujícími nasazeny tři jednotky řady 654. Soupravy začaly postupně jezdit na lince U7 a zajišťují provoz mezi Děčínem a Ústím nad Labem, další začaly jezdit na lince U5 z Ústí nad Labem do Bíliny a Mostu. Nové jednotky budou ve všední dny také zajíždět zatím jedním párem vlaků do Žatce a Štětí. Plný provoz všech jednotek nastane koncem ledna příštího roku, kdy budou zaučeni všichni strojvedoucí,” říká Jakub Svoboda, výkonný ředitel vlakové dopravy RegioJet.

Jednotky PESA Elf.eu

edeniky 5412

Vozidla PESA Elf.eu dodává přední evropský výrobce železniční techniky - polská společnost PESA Bydgoszcz SA. Celková hodnota zakázky je více než půl miliardy Kč.

„Uvědomujeme si, že jde o historický okamžik nejen pro PESA a RegioJet, ale pro celý polský železniční průmysl. EMU 654 je vůbec první vícesystémový vlak vyrobený v Polsku, který je schválen pro provoz s cestujícími,” říká Krzysztof Zdziarski, předseda představenstva a generální ředitel PESA Bydgoszcz a dodává: „Česká republika je důležitým trhem pro náš rozvoj. Rád bych poděkoval RegioJet za naši spolupráci a jsem přesvědčen, že se naše partnerství bude v budoucnu rozvíjet nejen na českém trhu, ale i v dalších zemích.”

Jednotky PESA Elf.eu jsou dvoučlánkové soupravy elektrické trakce s napájením pro stejnosměrnou a střídavou trakci, schválené do rychlosti 160 km/h. Jsou tedy připraveny i na budoucí přepnutí stejnosměrné napájecí soustavy na střídavou v síti SŽ. Kromě národního zabezpečovače je vozidlo též vybaveno evropským zabezpečovačem ETCS. Soupravy jsou bezbariérové - vozidlo je částečně nízkopodlažní. Plně klimatizovaná jednotka je vybavena 154 sedadly 2. třídy, wi-fi sítí, zásuvkami, WC pro osoby s omezenou schopností pohybu nebo prostorem pro převoz dětských kočárků a jízdních kol.

REKLAMA

REKLAMA

Podmínky užití

Texty označené jako (PR) nebo (PI) případně Reklamní sdělení či Sponzorováno jsou placenou inzercí.

Obsah tohoto webu je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování obsahu tohoto webu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu vydavatele webu výslovně zakázáno.

Za obsah inzerátů nese odpovědnost jejich zadavatel. Redakce se nemusí s obsahem inzerátů ztotožňovat a nenese žádnou odpovědnost za případné škody, které jejich zveřejněním vzniknou.

Nahoru