Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Někdo si předělal Ladu Niva na moderní sportovní SUV s 300koňovým motorem, teď ji prodává
4.1.2023 | Petr Prokopec
Bude to chtít velkého fandu ruské legendy, aby se tohoto vozu ujal, neboť neskromné je nejen jeho provedení, ale i cena. Kdo ovšem může říci, že jezdí s alespoň na oko moderní Nivou s takovým výkonem?
Lada Niva patří mezi mnou respektované vozy. Stojí za tím zejména někdejší dovolená v Gruzii a Arménii, kde mi kultovní ruský off-road dělal společnost. Během dvou týdnů se po pevném asfaltu pohyboval jen minimálně, přesto obstál se ctí. Ba co více, s ohledem na jeho cenu a robustnost jsem si za volantem mohl dovolit více, než by tomu bylo u jiných aut. Spíše je tak vlastně s podivem, že jsem si ještě žádnou nekoupil. Protože jsem si ale vědom jejích sklonů ke korozi, a garáž mi okupuje halda jiných krámů, zatím stále váhám.
Nyní se v nabídce objevil kousek, který mne nechává zcela chladným, někoho jiného by ale uhranout mohl. Informuje o něm aukční web Classic Trader, který nabízí k prodeji Nivu s rozsáhlými úpravami, jaké se na tomto modelu nevídají. V podstatě jej proměnily v luxusní zboží, ovšem ani tak se nepodařilo zamaskovat skutečnost, že tohle auto je na trhu již od roku 1977. Cena je v tomto případě pevná, o to je ale neskromnější - 848 tisíc Kč za jakoukoli Ladu je vážně extrém.
Co za cenu lépe vybavené Škody Octavia Combi 2,0 TDI DSG 4x4 dostanete? V prvé řadě je třeba zmínit upravený motor, ve druhé pak monstrózní kola. Majitel vozu totiž původní jedna-sedmu převrtal na 1,8litrový čtyřválec. Zároveň přihodil turbodmychadlo, závodní řídicí jednotku a řadu dalších komponentů. Jednotka tak produkuje 175 koní při spalování LPG, zatímco po přepřáhnutí na běžný benzin výkon narůstá na 210 koní a při využití závodního dokonce na 300 koní.
O jízdní dynamice se majitel nerozepisuje, oproti sérii disponující 83 koňmi lze ale jistě počítat s nemalým zlepšením. Potenciál jednotky nicméně bude limitovat původní pětistupňový manuál. Ten doplňují tovární pohon všech kol a uzamykatelné diferenciály. Danou techniku ale nejspíše jen stěží použijete, autor totiž Nivu posadil na obrovská 22palcová kola obutá do nízkoprofilových pneumatik o rozměru 245/30. Ta na třídvířku měřícím pouhých 3 740 milimetrů vypadají komicky, zároveň vyžadují v podstatě jen hladký asfalt.
Zvýšený výkon vyústil i v příchod účinnějších brzd od Porsche, přičemž velké děrované kotouče se pod ony dvaadvacítky velmi snadno vejdou. Úpravy tím nicméně neskončily, dále lze zmínit nahrazení všech původních světel diodovou technikou, příchod nových nárazníků a bočních prahů či instalaci rozšířených blatníků pomoci viditelných šroubů. Dovnitř se pak nastěhovala sportovní sedadla Audi potažená červenou kůží či multimediální systém Pioneer se subwooferem zabírajícím prakticky celý zavazadelník.
Přestavba vypadá kvalitně, jde v podstatě o rozsáhlou modernizaci, vůz navíc po úpravách pohonné jednotky najel jen 4 600 kilometrů. Dá se tedy předpokládat, že minimálně během prvních pár měsíců do něj nebudete muset dále investovat. Na druhou stranu se však jedná o Nivu vyrobenou v roce 2004, která přišla o značnou část schopností. A jakkoli byl v rámci modifikací snížen i podvozek, na okruh ji nejspíše nevezmete. Nově nabytý potenciál tedy nebude jednoduché naplno využít. Lehce orezlý standard za osminu ceny tak snad vypadá i lákavěji.
Je třeba uznat, že majitel si s ruskou legendou opravdu vyhrál, přičemž veškeré modifikace se zdají být dobře provedení. Nicméně kvůli 22palcovým kolům si 300 koní budete moci užívat už jen na velmi hladkém asfaltu. A je otázkou, jak dlouho budou fungovat. Foto: Classic Trader, tiskové materiály
Zdroj: Classic Trader
Bleskovky
- Takhle by to dopadlo, kdyby se Škoda odvázala a pod hlavičkou RS nabídla skutečné sportovní auto
včera - 81letý muž si vyjel s ceněným Porsche 911. Sjel z mostu, skončil v potoce a může být rád, že žije
28.4.2024 - Zbrusu nové Bugatti s motorem V16 bylo poprvé nafoceno při testech, značka odhaluje jeho pravý původ
27.4.2024
Nejčtenější články
- Největší evropský Volkswagen dostal facelift, zvenčí ho od dosavadní verze rozeznají jen opravdoví experti
1.4.2024 - Nejdrsnější verze ruských terénních legend se vrátily do prodeje, pořád jsou levnější než cokoli srovnatelného
1.4.2024 - Němci vyzkoušeli obří kombík Mercedesu vyhlášený svou nezničitelností. I v nejvíc šetřílkovské verzi je překvapivě levný
1.4.2024 - Nový král ztráty hodnoty připravil majitele o 70 procent ceny a 1,1 milionu Kč za pouhé dva měsíce a 6 800 km
2.4.2024 - Zloděj Tesly na vlastní kůži poznal, proč naprostá většina jeho „kolegů” elektromobily raději nekrade
2.4.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva