Kov není jen těžkopádný, má další rozměr, tvrdí výtvarnice Christine Habermann von Hoch
Pochází ze slavné kovářské rodiny, tatínek Alfréd stál u zrodu mezinárodních setkání uměleckých kovářů Hefaiston. Christine do jeho dílny běhala už jako malá holka. „Nechával mi ale vždycky volnou ruku. Vedl mě k vnímání umění a k řemeslu jako takovému,“ vzpomíná.
Kov nakonec stejně zvítězil. „Nejvíce ho vnitřně cítím, umím se díky němu nejlépe vyjádřit,“ vysvětluje známá umělkyně, která prožila řadu let v Německu, pobývala v Rakousku, Itálii nebo Japonsku.
„Kov nejvíce vnitřně cítím, umím se díky němu nejlépe vyjádřit.“
Christine Habermann von Hoch
Doma je v současné době v Příboře, kde má kovárnu a ateliér. Její práce můžete vidět na tamním náměstí. V Hranicích vytvořila sérii objektů inspirovaných židovskou tematikou, v Opavě zase Srdce studenstva. Je autorkou Ceny Olomouckého kraje za přínos v oblasti kultury. Aktuálně tvoří pomník pro město Odry a připravuje výstavu na hrad Sovinec.
„Celé je to dlouhý proces - od návrhu přes výtvarné vyjádření, vytvoření modelu, prototypu až po finální dílo. Ale je to krásná práce,“ vyznává se Christine Habermann von Hoch, která se snaží o svůj vlastní, nezaměnitelný a rozpoznatelný rukopis.
Všechny hosty a rozhovory z pořadu Větrník najdete i na webu Českého rozhlasu Olomouc nebo v podcastových aplikacích Můj Rozhlas, Spotify, Google Podcast nebo Apple iTunes.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Kdo jste vy? Klára, nebo učitel?
Tereza Kostková, moderátorka ČRo Dvojka
Jak Klára obrátila všechno vzhůru nohama
Knížka režiséra a herce Jakuba Nvoty v překladu Terezy Kostkové předkládá malým i velkým čtenářům dialogy malé Kláry a učitele o světě, který se dá vnímat docela jinak, než jak se píše v učebnicích.