Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Filmy a seriály, streamovací služby
Televize  |  Projektory
Audio a domácí kina
Multimediální centra  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie
Svět mobilně

Netflix s reklamami zatím moc nezabodoval, firma slibuje zlepšení

16.1.2023, Milan Šurkala, aktualita
Netflix s reklamami zatím moc nezabodoval, firma slibuje zlepšení
Streamovací služba Netflix nabízí od října ve vybraných zemích plán Basic with Ads, který je částečně placen reklamami. U zákazníků zatím není moc populární. Netflix je však spokojen a slibuje vylepšení služby.
Streamovací služby vyřešily nejpalčivější problém distribuce obsahu, aby ho bohužel zase zavedly zpátky v jiné podobě. Idea toho, že pod jednou službou bude mít uživatel přístup k takřka veškerému obsahu daného typu, stála za úspěchem Spotify na poli hudby. V případě videa je to ale problém. Služby mají čím dál tím více vlastního exkluzivního obsahu, což ale současně znamená, že chcete-li vidět různý obsah různých služeb, nedoplatíte se. Jedním z řešení jsou levnější plány dotované reklamami, kdy je finančně stravitelnější si platit více služeb najednou. Netflix takto zavedl svůj plán Basic with Ads od listopadu loňského roku. Nevypadá to však, že by byl nějak úspěšný. Od listopadu, kdy byl Basic with Ads zaveden, totiž tento plán tvořil jen 9 % z nových registrací (podle firmy Antenna).
 
Netflix Basic with Ads
 
Zástupci Netflixu (konkrétně Jeremi Gorman) jsou nicméně s růstem spokojeni a tvrdí, že se jedná o dalším rozšíření obsahu. I když plán s reklamami obsahuje 85 % veškerého obsahu Netflixu, část zde chybí, protože služba dosud nezískala práva na veškerý obsah i pro její zlevněný plán. A právě zde by mělo dojít k posunu, protože Netflix je podle všeho v jednáních o rozšíření práv, která vypadají slibně.
 
Netflix Basic with Ads
 
Připomeňme ještě, že Basic with Ads je nyní za 6,99 USD měsíčně (u nás zatím nedostupný) a vychází z plánu Basic, který stojí 9,99 USD za měsíc (u nás 199 Kč). Stejně jako on, i plán s reklamami je omezen na rozlišení HD, tedy 720p. Dovoluje sledování na notebooku, PC, televizi, telefonu nebo tabletu. Oproti němu má ale reklamy (max. 5 minut za hodinu) a naopak nedovoluje stažení obsahu pro offline sledování.
 


Autor: Milan Šurkala
Vystudoval doktorský program v oboru informatiky a programování se zaměřením na počítačovou grafiku. Nepřehlédněte jeho seriál Fotíme s Koalou o základech fotografování.