V loňském roce společnost získala od zahraničních investorů 220 milionů eur a na přelomu roku se ji podařilo získat úvěr 45 milionů euro od tradičních bank. „Jako ryze české firma nám půjčili na úvěr, velice dobře jsme se konsorciem tří bank dokázali domluvit na úvěru,“ popisuje majitel Rohlíku Tomáš Čupr.
Online prodejce potravin v současné době kromě Česka působí také v Německu, Rakousku, Maďarsku a nově také v Rumunsku. Italské a španělské trhy zatím na své spuštění čeká.
„Soustředíme se tento rok spíše na existující trhy, než se hnát na další zahraniční trhy. Madrid možná letos ještě bude, ale nespěcháme,“ vysvětluje Čupr.
Podle něj je teď primární rozvíjet se v Německu a Rakousku. Nejrychleji pak Rohlík roste v Rumunsku. „Za dva měsíce jsme vyřídili na 60 tisíc objednávek a obsloužili přes 20 tisíc zákazníků. Tady nás mají opravdu rádi,“ říká Čupr.
Letos se firma stejně jako loni plánuje soustředit na automatizaci distribuce a expanzi. V loňském roce v Chrášťanech u Prahy otevřela své první automatizované distribuční centrum v Česku.
Do automatizace podle Čupra Rohlik Group investoval více než 50 milionů eur (asi 1,2 miliardy korun). Plně automatizovat by letos společnost chtěla distribuční centra v Mnichově, Frankfurtu a ve Vídni, dodává Olin Novák z Rohlíku.
Udržitelnost i privátní značky
Největší inovací firmy je podle zástupců rozvoj privátních značek. „Chceme je dělat nejen levněji, ale také kvalitněji než konkurence. Hledáme příležitosti, jak zlepšit služby pro zákazníky,“ popisuje Novák.
Dalším rozvojem je také spolupráce s farmáři a omezování obalů. „Snažíme se eliminovat obalový materiál a cesta produktu od farmáře k zákazníkovi může trvat jen šest hodin,“ říká Novák a dodává, že plýtvání surovin je pro společnost také jedním z cílů v udržitelnosti. „V roce 2022 jsme například zachránili 33 tun ovoce a zeleniny,“ doplňuje Novák.
13. listopadu 2022 |