Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Subaru BRZ se vrací na český trh

SUBARU BRZ je ryzí sportovní vůz s motorem vpředu a pohonem zadních kol, poháněný plochým motorem Subaru Boxer. Co možná nejnižší uložení motoru Boxer maximalizuje jeho přirozené přednosti v podobě nízkého těžiště, malé hmotnosti a kompaktních rozměrů.

Předchozí generace modelu BRZ byla jedním z vozů s nejníže umístěným těžištěm na světě, a právě tato vlastnost měla mimořádný vliv na jeho vynikající jízdní vlastnosti.

Nové SUBARU BRZ bylo navrženo tak, aby poskytovalo ještě větší potěšení z jízdy, charakter jízdy jako se skutečným sportovním vozem a jako přídavek nově větší „klid mysli“. Nové SUBARU BRZ si klade za cíl každému svému řidiči poskytnout ještě intenzivnější potěšení z jízdy, a právě z tohoto důvodu prošlo ve všech svých oblastech důkladným vývojem.

Druhá generace se zrodila v rámci společného vývojového projektu s Toyotou Motor Corporation a plně ctí společné cíle obou společností, spočívající ve výrobě stále lepších a lepších automobilů. Zábava za volantem ve stylu klasických sportovních vozů, vytvářejících intenzivní spojení mezi řidičem a jeho vozem, byla dále zintenzivněna.


Posílený motor

Nové SUBARU BRZ je vybaveno novým 2,4litrovým plochým motorem Subaru Boxer. Zvětšením zdvihového objemu, zvýšenou účinností sání i výfuku, stejně jako snížením tření přináší tento motor o 15 % vyšší točivý moment než jeho předchůdce. Díky plynulému nárůstu otáček a rychlým reakcím na sešlápnutí plynového pedálu poskytuje motor intenzivnější akceleraci a jednoznačně vnímaný vyšší výkon.

Modely vybavené šestistupňovou automatickou převodovkou dostaly vylepšený režim Sport. Když vůz rozpozná, že řidič chce jet sportovně, převodovka automaticky zvolí a podrží vhodný převodový stupeň, což přináší v zatáčkách přímější odezvu.


Ještě lepší ovladatelnost

Nová karoserie využívá poznatky a postupy získané při vývoji Globální platformy SUBARU, mezi něž patří konstrukce integrovaného rámu s extrémně tuhou podlahou nebo technologie lepených spojů, ke zvýšení odolnosti přední části vůči ohybu v příčném směru o 60 % a k 50% nárůstu torzní tuhosti. Tužší karoserie zlepšuje odezvu řízení, přináší lepší ovladatelnost a dokonalejší přilnavost v zatáčkách.

Použití hliníku na střechu, přední blatníky a kapotu minimalizuje nárůst hmotnosti způsobený větším motorem a zdokonalením konstrukce karoserie, která zajistí ještě vyšší úroveň bezpečnosti při různých typech nárazu. Provedené úpravy přinášejí také ještě lepší rozložení hmotnosti a další snížení těžiště, což jsou vlastnosti dále zlepšující agilitu vozu.


Dynamický design exteriéru

Níže umístěná a širší šestiúhelníková maska chladiče naznačuje nízké těžiště SUBARU BRZ. Výrazná boční linie, začínající od masky chladiče, pokračuje přes přední blatník směrem k zadní části vozu a vyjadřuje pevnost nosného skeletu karoserie.
Z karoserie dynamicky vyčnívající blatníky vytvářejí očekávání vysokých jízdních výkonů sportovního vozu.

Zaujme celá řada aerodynamických prvků, jako jsou výrazné boční prahy nebo vzduchové výdechy za předními koly. Tyto prvky nejenže zvýrazňují design karoserie, ale protože se jedná o funkční prvky, maximalizují také celkovou výkonnost vozu.


Upravený interiér

Jednoduchá horizontálně orientovaná palubní deska a nízký štítek kryjící přístroje přinášejí lepší výhled a umožňují lepší soustředění na řízení.

Díky kombinaci osmipalcového barevného displeje a segmentového LCD displeje pomáhá digitální přístrojový panel řidiči intuitivně a rychle rozpoznat důležité informace. A to ve všech možných podmínkách od každodenního používání až po sportovní jízdu.


Výrazně tvarované sportovní sedadlo s pevnými bočnicemi přináší nejen přesné informace o pohybu karoserie vozu, ale současně minimalizuje únavu řidiče.


Asistenční systémy a vyšší úroveň ochrany při nehodě

Modely vybavené šestistupňovou automatickou převodovkou jsou poprvé v případě modelu SUBARU BRZ vybaveny asistenčním systémem EyeSight. Předkolizní brzdový systém a adaptivní tempomat přinášejí nejen více komfortu, ale také větší „klid mysli“.


Úroveň bezpečnosti je dále posílena schopností karoserie účinněji absorbovat větší množství nárazové energie a rozsáhlejším použitím vysokopevnostních ocelí a vylepšených systémů ochrany cestujících.



Katalogové ceny 23MY Subaru BRZ

S nabídkou 23MY Subaru BRZ se Subaru ČR připojí k několika vybraným trhům v Evropě, jako jsou Německo, Švýcarsko, Itálie, Polsko a Maďarsko. Oblíbené kupé v nové generaci se nakonec podaří zajistit a dovézt i pro zákazníky a fanoušky z České republiky, i když to bude v limitovaném počtu, který zřejmě nedosáhne možného potenciálu trhu.

MY23 BRZ se bude v České republice prodávat v konfiguraci 2.4l s šestistupňovou manuální či automatickou převodovkou v jedné výbavové úrovni s možností designového paketu STI uvedeného jako příslušenství. Ten obsahuje speciálně vyvedené koberečky STI, hlavici řadící páky, přední, zadní a boční spojlery a spojler víka zavazadelníku.


Ceny

2.4l Limited, 6MT – 1 030 000 Kč

2.4l Limited, 6AT, EyeSight – 1 080 000 Kč

STI packet – 60 500 Kč včetně DPH

příplatek za metalické a perleťové barvy karoserie: 12 000 Kč


Stručné technické údaje

Motor: zážehový čtyřválec boxer 2.4
Výkon: 234 k
Toč.moment: 250 Nm při 3700/min
Pohon: zadní
Podvozek: Nezávislé zavěšení kol.Přední vzpěry MacPherson, spodní ramena ve tvaru L, vinuté pružiny, stabilizátor/dvojitá příčná ramena, vinuté pružiny, stabilizátor
Kola. 18“
Pneumatiky: 215/40 R18
Rozměry: 4265 x 1775 x 1310 mm
Rozvor kol: 2575




Subaru 2.2.2023

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar