Většinu vystavených kousků zapůjčil ze své sbírky Ladislav Samohýl, dále Škoda Muzeum, Škodu 130 RS poskytl Pavel Valoušek a Fabii RS2000 Vančík Motosport. „Spousta lidí se mě ptá, se kterým autem se mi nejlépe závodilo, já si vždycky chválím favorit, protože to bylo jednoduché a lehké auto s třináctistovkovým motorem,“ říká rallyový jezdec Emil Triner. „Vždy vyhrálo svoji třídu a bylo to nejlepší auto, které jsem kdy měl,“ vzpomíná Triner na jedno z vystavených aut.
„Když budete sbírat známky, také nebudete mít jen jednu,“ uvádí Ladislav Samohýl ke své sbírce, která čítá 300 automobilů a 350 motocyklů.
Kde se takové množství uschovává a kdo o ně pečuje? Vozidla jsou rozmístěna na pěti různých místech po Česku, jedním z nich je čtyřpatrová budova napěchovaná 90 automobily nebo druhé patro autosalonu ve Zlíně s dalšími 60 kusy. O sbírku se stará firma specializovaná na péči o historické vozy.
„Auta musíte čistit, měnit benzin, ten dnešní se rozkládá a dělá nám tam neplechy,“ vysvětluje Samohýl. „Nyní máme i několik vozů na chromování a na renovaci čeká dalších 40, zkrátka nikdy nekončící práce,“ upřesňuje majitel sbírky. Na otázku, jaká je přibližná hodnota jeho sbírky, odpovídá: „U hodnot je to složité, většinou se projevují na aukcích a liší se individuálně podle zájmu lidí,“ vysvětluje. „Uzavřeme to tím, že sbírka není na prodej,“ směje se Samohýl. Kromě vystavených vozidel bude od 24. března možné si vyzkoušet závodní simulátor, podmínkou je věk 15 let.