Český výrobce brzdových systémů DAKO-CZ boduje v Indii
Český výrobce brzdových systémů DAKO-CZ boduje v Indii
27.03.2023 / 13:07 | Aktualizováno: 27.03.2023 / 13:12
Indie má 4. největší železniční síť na světě a v roce 2031 chce dosáhnout roční přepravní kapacity 12 miliard cestujících. Velké ambice však kladou vysoké nároky na rozvoj a modernizaci železniční sítě a souprav, včetně rostoucí míry využití špičkových technologií. Rostoucí poptávka po technologiích v sektoru železniční a kolejové dopravy v Indii vytváří obrovské příležitosti pro české originální výrobce, jako je například společnost DAKO-CZ. S tamními obchodními partnery rozjela výstavbu dvou indických továren. Výroba brzdových systémů a komponentů v Indii musí splňovat nejpřísnější evropské a světové standardy, které je třemošnická společnost schopna nabídnout. I to je jeden z důvodů, proč poptávka po výrobcích DAKO-CZ na indickém trhu narůstá.
Český výrobce brzdových systémů pro vlakové soupravy z Třemošnice na indickém trhu působí již od roku 2006, původně pouze prostřednictvím dovozu výrobků z ČR. Postupně však společnost DAKO-CZ založila s tamními partnery dceřiné společnosti a etablovala se na indickém trhu natolik, že začala získávat stále významnější zakázky. V roce 2021 například získala kontrakt na dodávku brzdových zařízení pro celkem 760 vozidel typu LHB. Rok 2023 je pak pro DAKO-CZ v Indii významným milníkem - ve spolupráci s místními partnery zprovozňuje dva nové výrobní závody. V budoucnu se zde budou vyrábět brzdové systémy a komponenty právě pro indický trh. Po nájezdu nových výrobních kapacit DAKO-CZ v Indii by se měl obrat české společnosti na indickém trhu zvýšit.
To ilustruje obrovský potenciál indického trhu a rapidní tempo rozvoje železniční dopravy v Indii. Zároveň příběh DAKO-CZ ukazuje, že je k úspěchu zapotřebí přizpůsobit se indickým požadavkům na technologický transfer a lokalizaci výroby v Indii (vládní politika Made in India). Požadavky na indický původ komponentů a systémů v tendrech indických železnic se v současnosti pohybují v rozmezí 20 – 50 % v závislosti na příslušné kategorii systémů, do budoucna však budou požadavky na domácí původ systémů čím dál přísnější. Výroba v Indii je tak již dnes de-facto předpokladem a nutností pro úspěch českých exportérů na zdejším trhu.
Vzhledem k velkým obchodním příležitostem pro dodavatele železničních technologií v Indii zorganizovala česká ambasáda v Dillí v říjnu 2022 úspěšnou podnikatelskou misi, které se zúčastnili hlavní čeští výrobci pod hlavičkou Asociace podniků českého železničního průmyslu (ACRI). V podnikatelské delegaci vedené velvyslankyní Eliškou Žigovou byly zastoupeny i jiné české společnosti, které do Indie dodávají komponenty pro výrobu kolejových vozidel. Kromě podobných misí realizovaných velvyslanectvím se mohou zájemci o indický trh zúčastnit například velkých veletrhů železničního průmyslu, jako je například 15. ročník International Railway Equipment Exhibition (IREE) v říjnu 2023 v Dillí.
Jakub Jaroš, ekonomický diplomat, Zastupitelský úřad ČR v Dillí
Poslední zprávy z rubriky Ze světa:
Přečtěte si také:
Prezentace
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
23.04.2024 Podle čeho vybírat plechový zahradní domek?
Okénko investora
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Evropský průmysl zelené energie má problém: Společnosti se stěhují do USA
Mgr. Timur Barotov, BHS
Trhy střízliví a vedou ruku amerického Fedu ke zpřísnění politiky
Petr Lajsek, Purple Trading
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz