mdcr.cz (MD ČR)
Auto Moto  |  29.03.2023 17:48:42

Demonstraci proti emisní normě EURO 7 vnímám jako podporu aktivity české vlády - Ministr Kupka

V otázce emisní normy EURO 7 se ministr dopravy Martin Kupka shoduje s pohledem zaměstnanců i zaměstnavatelů automobilového průmyslu. Snaha o čistší životní prostředí nesmí znamenat nerealistické podmínky pro výrobce automobilů. Od odborů by ministr očekával větší zapojení jejich evropských partnerů.
Ministr Kupka: Demonstraci proti emisní normě EURO 7 vnímám jako podporu aktivity české vlády

Česká vláda se jako první pustila do boje proti nerealistickému návrhu normy EURO 7. Rozběhli jsme hned také jednání na úrovni ministrů podobně smýšlejících evropských států. Dnešní demonstraci beru z části i jako podporu naší aktivity a věřím, že se odborům podaří postupně získat i podporu jejich evropských partnerů,“ říká ministr dopravy Martin Kupka.

Přijetí emisní normy EURO 7 by v současné podobě podle ministra Kupky ohrozilo výrobu menších a středních aut s dopadem na tisíce pracovních míst. Česká vláda proto prosazuje posunutí termínu účinnosti normy a zároveň zmírnění některých, ne zcela reálných požadavků.

Cílem České republiky a podobně smýšlejících států jako jsou Německo, Itálie, Polsko, Rumunsko, Maďarsko, Slovensko a Portugalsko je změnit podobu EURO 7 tak, aby byla pro evropský automobilový průmysl splnitelná, a nepoškozovala jej vůči světové a zejména pak asijské konkurenci. Česká republika navrhuje lhůtu 4 let mezi přijetím posledního prováděcího dokumentu a datem, kdy norma vejde v účinnost, aby měl automobilový průmysl dostatek času se připravit. Některé z navrhovaných technických podmínek je pak namístě zcela vyřadit.

Česká vláda je v tématu emisní normy aktivní

Své připomínky k návrhu normy EURO 7 říká Česká republika dlouhodobě. Již v prosinci loňského roku přijala vůči EURO 7 odmítavou národní pozici, kterou ministr dopravy Martin Kupka tlumočil eurokomisaři pro vnitřní trh Bretonovi. O konkrétních výhradách s ním pak znovu jednal v Bruselu 10. února.

Řadu bilaterálních jednání vedl ministr Kupka i během společného zasedání evropských ministrů dopravy ve Stockholmu na konci února letošního roku, kde se setkal mimo jiné s italským ministrem infrastruktury Matteo Salvinim, se španělskou ministryní infrastruktury Raquel Jimenéz, francouzským ministrem dopravy Clémentem Beaune, portugalským ministrem infrastruktury Joaoem Galamba i polským ministrem infrastruktury Andrzejem Adamczykem.

V pondělí 13. března se zástupci států dohodli ve Štrasburku na schůzce svolané ministrem Kupkou na koordinovaném postupu při přípravě společného dokumentu, který by měl shrnout hlavní požadavky zemí na změnu normy EURO 7 směrem k Evropské komisi.

Česká republika spolu s dalšími zeměmi mají výhrady k současné podobě návrhu nové emisní normy a budou požadovat odložení její účinnosti a některé země i zmírnění jejich parametrů. Pozitivním signálem v současnosti také je, že švédské předsednictví zvolnilo v harmonogramu projednávání emisní normy, což znamená více prostoru pro diskusi nad úpravou navrhovaných pravidel.

Foto: ESTAV.cz




Řadu bilaterálních jednání vedl ministr Kupka i během společného zasedání evropských ministrů dopravy ve Stockholmu na konci února letošního roku, kde se setkal mimo jiné s italským ministrem infrastruktury Matteo Salvinim, se španělskou ministryní infrastruktury Raquel Jimenéz, francouzským ministrem dopravy Clémentem Beaune, portugalským ministrem infrastruktury Joaoem Galamba i polským ministrem infrastruktury Andrzejem Adamczykem.

V pondělí 13. března se zástupci států dohodli ve Štrasburku na schůzce svolané ministrem Kupkou na koordinovaném postupu při přípravě společného dokumentu, který by měl shrnout hlavní požadavky zemí na změnu normy EURO 7 směrem k Evropské komisi.

Česká republika spolu s dalšími zeměmi mají výhrady k současné podobě návrhu nové emisní normy a budou požadovat odložení její účinnosti a některé země i zmírnění jejich parametrů. Pozitivním signálem v současnosti také je, že švédské předsednictví zvolnilo v harmonogramu projednávání emisní normy, což znamená více prostoru pro diskusi nad úpravou navrhovaných pravidel.

Foto: ESTAV.cz


K článku zatím nejsou žádné komentáře.
Přidat komentář







Zobrazit sloupec 

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby, Hypotéky

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzda, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Katastrální úřady

Ochranné známky

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Registr vozidel - Technický průkaz, eTechničák

Finanční katalog

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat, Cookies

 

Copyright © 2000 - 2024

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.

ISSN 1801-8688