Cílem výzvy je podpořit vzdělávání pedagogických pracovníků v oblasti primární prevence rizikového chování a v oblasti wellbeingu. „Pedagog by měl umět především včas rozeznat rizikové chování žáků a umět s ním pracovat, ale stejně tak posilovat ve třídách pozitivní atmosféru, týmovou spolupráci a vytvářet vhodné prostředí pro duševní pohodu a zdravý rozvoj žáků,“ říká zástupce vrchního ředitele sekce vzdělávání a mládeže MŠMT Jaromír Beran. Dalším cílem je podle jeho slov podpora krajských intervenčních týmů.
Oblast podpory duševního zdraví je také jedním z východisek zadání pro revizi Rámcových vzdělávacích programů. Současně ministerstvo podporuje zavedení školních psychologů a speciálních pedagogů do základních škol, tak aby v každé škole byla dostatečné odborná kapacita pro řešení krizových situací, ale také rozvoje pozitivního prostředí ve školách. Je totiž prokázáno, že pozitivní školní prostředí vede k lepším vzdělávacím výsledkům žáků.