Prodejce není v krajském městě žádným nováčkem, po dvaceti letech se přestěhoval z již nevyhovující lokality do moderních prostor s vyšším komfortem pro klienty i pracovníky.
„Zvětšil se také prostor pro nabízené vozy, který dnes pojme až 300 aut, tedy dvojnásobek toho, co na původní pobočce,“ uvedla Karolína Topolová, generální ředitelka a předsedkyně představenstva AURES Holdings, provozovatele mezinárodní sítě AAA Auto.
Nově otevřené autocentrum eviduje, stejně jako ostatní prodejci, nárůst zájmu o ojetá auta. Těch se podle dostupných údajů prodá třikrát více než aut nových.
Největší zájem je v Ústeckém kraji, stejně jako ve zbytku republiky o vozy značky Škoda, přičemž přes 50 procent zákazníků preferuje auta na benzínový pohon. „Cílíme zejména na samotné Ústí, ale i na okolní města – Děčín, Teplice, Litoměřice nebo Bílinu. V prodejích se postupně chceme dostat až na 220 prodaných aut měsíčně,“ doplnila Karolína Topolová.
Autocentrum AAA AUTO |
Kromě standardní nabídky disponuje autocentrum i sekcí pro elektromobilitu. „Alternativním palivům zatím v tomto kraji zákazníci příliš nevěří, přesto jsme od začátku roku zaznamenali zvýšený zájem. Zatím se jedná jen o jednotky kusů,“ poznamenala Topolová.
O zvýšeném zájmu hovoří i jinde. „Zájem o ojetá auta je. Pořád převažuje skupina lidí, kteří si raději koupí dobrou ojetinu než nové auto, na které nemají a museli by se zadlužit,“ říká prodejce z děčínského Autobazaru Vianor Ondřej Kulík.
Rekordman z AAA jde za světovým prvenstvím. Prodal skoro 13 tisíc aut |
V nabídce mají zhruba 60 aut od 10 do 750 tisíc korun. „Nejvíce lidé poptávají koncernová auta zhruba do 200 tisíc korun stará tak deset, maximálně dvanáct let,“ dodává Kulík s tím, že stejně jako u nových aut rostou ceny i u ojetin. „Auto, které před covidem stálo 350 tisíc, je dneska o 100 i o 150 tisíc dražší,“ popisuje.
Na nezájem kupujících si nestěžuje ani Zdeněk Hanousek ze společnosti Auto Hanousek v Havrani u Mostu. „Pokles zákazníků nebyl nijak rapidní. Ojetá auta se prodávají pořád, ale zákazníci jsou opatrnější, než bývali dříve,“ vysvětluje.
„Za svoje peníze chtějí prověřená auta s dohledatelnou historií. U dražších aut nad 200, 300 tisíc korun si zaplatí i službu, kdy jim odborníci auto zkontrolují, prověří technický stav a buď jim koupi doporučí, nebo nedoporučí,“ popisuje Zdeněk Hanousek.
Důvodem nákupu auta v autobazaru je podle něj vyšší cena nového auta a čekací doba. „Auto, které má najeto 60 tisíc kilometrů, může být pro mnohé lukrativnější než nové. Je to relativně pořád nové auto, ale je podstatně levnější a hlavně ho máte hned,“ poznamenává Hanousek.