Filip Salaquarda s Audi R8 LMS GT3 na Oscherchlebenu vévodil od startu až do cíle.

Filip Salaquarda potvrdil roli favorita a vyhrál vytrvalost

Filip Salaquarda startoval s Audi R8 LMS GT3 z prvního místa a závodu vévodil od startu až do cíle. V první fázi závodu se sice musel mít na pozoru před Neilem Verghagenem s BMW, ale po zastávkách v boxech už směle kroužil k premiérovému prvenství roku 2023.

O tom, že je Oschersleben technická trať, na níž se nedá příliš dobře předjíždět, se diváci mohli přesvědčit od prvních kol po startu. Za Antonínem Herbeckem s Pagani Zondou se vytvořil vláček jezdců, vedený Petrem Lisou, Petrem Breckou, Bartoszem Groszekem a Bastianem Heinem. Různá auta, různých rychlostních kategorií, jezdila v řadě za sebou bez náznaku k předjíždění.

K tomu, aby se jezdec dostal dopředu, je většinou zapotřebí vyvíjet neustálý tlak na soupeře před sebou a donutit ho k chybě. O tom se pokoušel Neil Verhagen s BMW M4 GT3 z týmu Racing Trevor, který neustále tlačil na vedoucího Salaquardu. Zkušený Salaquarda se však nenechal vyprovokovat k chybě a první místo držel pevně v rukou.

Když se o několik kol později ocitl černý Mercedes AMG GT4 posádky Andrej Lah-Matej Kosič v hodinách, tým LEMA Racing si po chvíli oddychl, neboť mercedes po otočení do správného směru opět pokračoval. Nikoliv však na dlouho. V polovině závodů skončil mercedes v bariéře z pneumatik a na trať musel safety car.

Jezdci kroužili za safety carem po dobu pěti minut. Časové okno k zajetí do boxu bylo odloženo a jakmile zpomalovací vůz zmizel z trati, tzv. Pit Window se otevřelo. Vozy postupně mizely v boxové uličce, kde v některých případech docházelo na střídání jezdců. Verhagena vystřídal Zsigo.

Piotra Wiru vystřídal za volantem mercedesu neméně rychlý Daan Pijl, jenž se dostal do vedení a okamžitě začal zajíždět nejrychlejší kola. Nutno podotknout, že při střídání nestrávil modrobílý Mercedes AMG GT3 předepsaný čas v boxech a své stání opustil o dříve, než bylo povoleno.

Ačkoliv se tedy usadil na prvním místě, faktickým lídrem zůstával Filip Salaquarda.

 

Salaquarda tak vyhrál úvodní sprint letošní sezony, za ním byl po dodatečné časové penalizaci klasifikována dvojice Piotr Wira a Daan Pijl, na třetí místo se v průběhu závodu posunul Libor Milota s mercedesem a čtvrtý skončil Gregor Zsigo a Neil Verhagen. Miro Konopka, jenž startoval s Lamborghini Huracan GT3 po havárii závod nedokončil.

V kategorii GT4 vyhrál domácí Bastian Hein s BMW M4 GT4 týmu RS24. Němec se zpočátku trápil ve vláčku vozů za Antonínem Herbeckem, v průběhu závodu se ale uvolnil a v celkovém pořadí dojel pátý. Na druhém místě v GT4 dojel Zénó Kovács s BMW M4 GT4 týmu Racing Trevor.

V kategoriích GTX a GTC triumfovali Petr Lisa s KTM X-Box, resp. Petr Brecka s Porsche 911 Cup. Vůz Audi RS3 LMS TCR 2021 v rukou Bartosze Groszka a Radima Adámka vyhrál kategorii TCX.

ENDURANCE – Race – výsledky ZDE.

 

Kvalifikace :

Mokrou kvalifikaci ovládl Filip Salaquarda, do vytrvalosti odstartuje pole-position

Zima a zamračeno doprovázelo kvalifikační trénink na odpolední vytrvalostní závod na Oscherslebenu. Filip Salaquarda s vozem Audi R8 LMS GT3 ovládl první ostré měření času nové sezony 2023 na postupně osychající trati.

Půlhodinovou kvalifikaci provázelo nevlídné počasí, naštěstí už nepršelo, ale trať zůstávala pořád mokrá. V úvodních minutách tak řada jezdců vyčkávala, než trať alespoň trochu oschne. Provoz na trati se postupně zvyšoval a časy na kolo šly dolů.

V posledních minutách kvalifikace se na trati objevila suchá ideální stopa a někteří odvážní jezdci začali přezouvat na suché pneumatiky. Mezi nimi byl i Filip Salaquarda s Audi R8 LMS GT3. Zkušený závodník z týmu I. S. R. Racing zajel na poslední chvíli čas 1.31.071 a konkurenci za sebou nechal o více než sekundy.

Nutno podotknout, že na průběžně osychající trati bylo klíčovou výhodou, pokud jezdec vyjel na trati až z nejzazší možný moment. Na druhém místě, rovněž na slickách, skončila dvojice Piotr Wira – Daan Pijl s Mercedesem AMG GT3. Z třetího místa odstartuje BMW M4 GT3, o nějž se budou dělit Gregor Zsigo a tovární jezdec BMW Junior, Američan Neil Verhagen.

V pořadí čtvrtý nejrychlejší čas zajel Libor Milota s Mercedesem AMG GT3, pátý skončil Dan Skalický s Audi R8 a šestý byl Miro Konopka s Lamborghini Huracan GT3.

V rámci kategorie GTX byla nejrychlejší dvojice Petr Lisa a Pavel Sovička s KTM GTX, v rámci kategorie GT4 zajel nejrychlejší čas domácí Bastian Hein s BMW M4 GT4.

 

Kvalifikace se kvůli nehodám ve volných trénincích nezúčastnili Petr Brecka s Porsche 911 Cup a dvojice Andrej Lah-Matej Kosič s Mercedesem AMG GT4. Týmy však jejich vozy opraví, takže do závodu odstartují z poslední řady.

Endurance – Qualifying – výsledky zde

Zdroj

 

Neprošlo jazykovou korekturou