17. 4. 2023 19:00 − 5770× − 2

Porsche 911GT3: Nepřeslechnutelné. Nepřehlédnutelné. Nezdolné.

Tuhle posádku nenajdete na čele absolutní klasifikace, ale v České rallyové filharmonii hraje rozhodně první housle.

A v soutěži krásy rallyových speciálů vozí Porsche 911 GT3 zaslouženě korunku pro vítěze.

Nepřeslechnutelné.
Nepřehlédnutelné.
Nezdolné.

Tyto atributy závodního vozu Porsche 911 GT3 přebral i celý RALLY TEAM PAVELINI, který vstupuje do nové sezony bez velkých změn, zato se vším dobrým, co jej zdobilo v minulosti.

Nepřeslechnutelný je především jeho vedoucí Pavel Červenka, který důsledně dbá na zajištění každého sebemenšího detailu v přípravě i v závodě samotném. A kdo by myslel, že v zimě zaslouženě odpočíval, tak ho nepřeslechnutelný Pavelini vyvede z omylu: “Technická a administrativní příprava závodního speciálu je obrovská zodpovědnost. Jde v prvé řadě o bezpečnost a následně o spolehlivost. Proto vše prochází trojitou kontrolou. Letos jsme Porsche rozebrali do posledního šroubku. Motor byl na velké generálce v Německu a bohužel, i když jsme udělali všechno co se dalo, tak na Valašku jsme to zkrátka nestihli, protože práce na motoru se v Německu protáhly.“

A když uvážíme, že poslední start byl na Mikulášské rally, tak času na kompletní renovaci opravdu nebylo mnoho. Zkrátka plán servisních úkonů byl časově napnutý jako závod samotný.

„Opravdu je vše rozplánované na hodiny a velkou porci času nám vzala oprava karoserie, kterou jsme museli vybrousit, vyvařit, nalakovat a vrátit jí původní tvary, protože za šest let závodění a tvrdých dopadů už mnohde ztrácela původní rozměry a obrysy,“ říká v plném pracovním nasazení šéf RALLY TEAMU PAVELINI, jehož kolegové v letošní zimě odvedli největší penzum servisních výkonů za dobu provozování Porsche 911 GT3.

„Stále se potýkáme s tím, že náš vůz je originál a na náhradní díly není žádný katalog. Dodací lhůty u specialistů z celé Evropy jsou až deset týdnů a navrch je i nedostatek specifických pneumatik, které používáme,“ uzavírá Pavel Červenka s tím, že boj o úspěch celé sezony začíná v dílnách vlastně ihned po skončení posledního závodu sezony předcházející. A tento technický závod je potřeba vyhrát, aby mohl oranžový krasavec vyrazit na sedmou sezónu v řadě a na svůj 69. závod pod taktovkou RALLY TEAMU PAVELINI na Rally Šumava Klatovy 2023.

Nepřehlédnutelným mužem týmu je spolujezdec Jura Černoch. Mistr světa mezi spolujezdci v kategorii FIA RGT-Cup z roku 2020 a hrdý patriot z rallyové Mekky na Pindule, který se přímo na erzetě narodil. Až se vydáte na Barumku, vězte, že jak má každý rybník svého vodníka, tak Pindula má svého Juru Černocha.

„Moje fyzická příprava graduje s nástupem jara, kdy na statku na Pindule roste práce přímo před očima. A s čtyřměsíční dcerkou mi rozhodně zahálka nehrozí. Ale za velkou výhodu považuji zkušenost a sehranost. Díky tomu si můžeme dovolit koncentrovat přípravu posádky do relativně krátkého času před závodem,“ říká v očekávání prvního letošního startu navigátor, který s Petrem Nešetřilem odjel 81 závodů a celkově má na kontě 247 startů.

„Na Šumavu se těším moc, patří mezi moje oblíbené soutěže. A že jsme nestihli Valašku, to patří k závodění. Technika si žádá svoje a u našeho specifického vozu to zkrátka není a nebude jednoduché. A o tom, že už jsme plně připravení svědčí i to, že mám od švadlenky v obvodu pasu nově upravenou kombinézu a podotýkám ze zúženou,“ dodává Jura Černoch.

Nezdolnost spojuje celý tým v čele s pilotem Petrem Nešetřilem, který platí za toho, který umí vybalancovat zábavnost a rychlost průjezdů tak, aby potěšil oko diváka a zapsal přitom do výsledkové listiny dobrý výsledek.

Petr, přestože už úspěšně absolvoval starty v MS i ME, bude letos přidávat jeden primát: “Počítáme s účastí na premiérovém “českém” podniku v MS v rámci Central Europe Rally a doufáme, že se na něm potkáme i s dalšími posádkami z MČR, protože to bude unikátní příležitost, představit tuzemským i světovým fanouškům to nejlepší z naší motorsportové disciplíny. Cílem je dobře pobavit nás i diváky u tratí a neloudat se u toho.“

A nepřekvapí, že nezdolnost celého týmu není samozřejmostí a musí se k ní propracovat.

„Myslím, že se jako tým můžeme pochlubit spolehlivostí posádky i techniky. Odstupujeme pro havárie a technické problém jen minimálně a rozhodně na tom má zásluhu precizní příprava, zaběhlé kontrolní postupy a hlavně skvěle fungující tým. To je klíč k dlouhodobé spolehlivosti vozu,“ shrnuje Petr Nešetřil.

„Z hlediska přípravy pilota jsou to v zimě lyže, snowboard a hokej, plus individuální fyzická příprava. Bez toho nelze v autě naší kategorie podávat odpovídající výkon,“ říká Petr Nešetřil, který pod diktátem Jury Černocha vyhlíží svou devátou sezonu v MČR.

„Chtěl bych diváky pozvat na trať všech závodů. Budeme se snažit vás pobavit a snad i tyto řádky dokreslí, jak náročný náš milovaný motorsport je, kolik práce stojí za tím, abychom se mohli postavit na start. A že to není samozřejmostí svědčí i naše absence na Valašce. Věřte mi, je za tím ohromné úsilí celého týmu, který prakticky nezná dovolenou,“ objasňuje Petr.

K dobrému poslechu a oku lahodícímu podívání vyhrává YTB kanál týmu, kde najdete videa z minulých sezón, kterými se můžete nažhavit na blížící se Šumavu.

Ve zdraví na startu i v cíli. To přeje do celé sezony všem posádkám, fanouškům a organizátorům RALLY TEAM PAVELINI a posádka Petr Nešetřil a Jura Černoch.

Komentářů celkem: 2
17. 4. 2023 21:281
1 0
Radosť pozerať na toto krásne auto. Veľký výkon zadný náhon a nádherný zvuk. 100 krát atraktívnejšie ako 1 liter a trojvalec.smajlíksmajlíksmajlík
18. 4. 2023 20:202
1 0
Jsem rád, že jedete kluci s tímhle unikátem smajlíksmajlík Ten zvuk je brutááál smajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!