Filip Salaquarda na Hungaroringu dominoval i vytrvalostnímu závodu.

Filip Salaquarda dominoval i vytrvalostnímu závodu

První zatáčka podvečerního vytrvalostního závodu se obešla bez problémů a téměř třicetičlenné závodní pole kritický moment ustálo. Salaquarda udržel vedení a na druhé místo se posunul Libor Milota. Na třetí klesl Miro Konopka s prototypem LMP3, kterého však v druhé zatáčce poslal do hodin Gregor Zsigo s BMW M4 GT3.

Konopka po chvíli pokračoval, ale Zsigo zastavil u svodidel před stoupáním na zadní rovince a odstoupil ze závodu.

Na trať okamžitě vyjel safety car a několik kol se pokračovalo pod žlutými vlajkami. Po deseti minutách zavlály nad okruhem zelené vlajky a opět se závodilo. Salaquarda s přehledem kroužil na čele před dvojicí mercedesů Libora Miloty a Piotra Wiry.

Relativně poklidnému závodu kraloval Salaquarda i po zastávkách v boxech a českému závodníkovi se nikdo nedokázal přiblížit. Na celkové druhé místo se poté propracoval Miro Konopka, jenž zároveň vyhrál klasifikaci D5.

Za vítězem Salaquardou dojel v rámci kategorie GT3 Libor Milota z týmu GT2 Motorsport. Třetí skončila posádka Piotr Wira a Dan Arrow. Čtvrtou pozici si vyjel navrátilec Dan Skalický s Audi RS LMS Ultra GT3. Skalický měl startovat už na Oscherslebenu, nicméně kvůli technickým problémům se tehdy závodu nezúčastnil.

 

Kategorii GTC kralovala dvojice Josef Záruba a Kurt Wagner s lamborghini týmu Mičánek Motorsport. S odstupem za nimi na druhém místě dojela dvojice Petr Brecka a Karel Neffe s porsche. Mezi touto posádkou a Franzem Lahmerem, taktéž s Porsche, panoval v samém závěru souboj o třetí místo, nicméně česká posádka svou pozici před Rakušanem uhájila. Čtvrtý dojel Boba Bau s porsche a první pětku uzavřel Richard Woschitz, rovněž s porsche.

V kategorii GTX se z dvojitého triumfu těšila značka KTM. Vítězem se stal Václav Janík s KTM GTX, se stejným vozem dojela na druhém místě dvojice Petr Lisa a Pavel Sovička. Na třetím místě byl klasifikován Alexander Ober s Lamborghini Huracan.

I v kategorii GT4 si první dvě místa osvojila stejná značka. Vítězem závodu se stal Zénó Kovács před týmovými kolegy, posádkou Zsigo-Walter. Oba startovali s vozem BMW M4 GT4. Na třetím místě pak dojela dvojice Lah-Kosič s Mercedesem AMG GT4.

Adámek a Groszek vyhráli s Audi RS3 LMS TCR 2021 kategorii TCX před Wiesmeierem-Lemmerhofferem s Cuprou TCR. Třetí dojel Christian Hans Peter Eder s Cuprou. Vítězem kategorie TWC2 se stal Szabolcs Lantos.

Zdroj.

ESET CUP 2023
08.–09. 04. Oschersleben
29.–30. 04. Hungaroring
20.–21. 05. Red Bull Ring
05.–06. 08. Most
19.–20. 08. Slovakia Ring
09.–10. 09. Brno