Rozhovory

Petra Lelovská, Frank Halmos: Výzvy máme rádi

Publikováno: 8. 5. 2023
Autor: Karel Černý
Foto: archiv Petry Lelovské
logo Sdílet článek

Šance udělat společný rozhovor s Frankem Halmosem, CEO společnosti Ensana, a její viceprezidentkou Petrou Lelovskou je skoro tak pravděpodobná jako příležitost spatřit jednorožce. Nikdy nevíte, na jakém kontinentu a ve které zemi – ať společně, či každý zvlášť – se právě nacházejí. Přesto se nakonec povedlo.

Petro, když jsme spolu mluvili naposledy, řekla jste, že letos se počet vašich hotelů určitě zvýší, ale nechtěla jste být konkrétní. Už to lze odtajnit?
Petra Lelovská: Ano, máme nový přírůstek do naší výjimečné rodiny lázeňských hotelů. K prémiovým destinacím v Česku, na Slovensku, v Maďarsku, Rumunsku a Velké Británii, které se mohou pyšnit jménem Ensana, se připojí řecké Santorini. Jsme rádi, že značku rozšiřujeme do Řecka, kde ještě žádný hotel nemáme. Santorini bude skvěle doplňovat náš seznam úžasných destinací napříč Evropou a poskytne našim klientům nové možnosti. Pod taktovkou budeme mít celý hotel i všechny lázeňské služby a otevřít plánujeme v roce 2025.

Nic dalšího?
P. L
.: Nechci povídat o věcech, které jsme ještě oficiálně nezveřejnili. Ale jedno říci mohu: podepsali jsme memorandum o spolupráci s HiSEAS, jedničkou na světovém trhu destinačního managementu. Jak všichni vědí, Čína se znovu otevřela a Číňané mohou zase začít cestovat, takže doufáme, že budeme moci už letos v našich hotelech uvítat klienty z této země. Věříme, že naše přírodní léčivé zdroje a zdravotnická odbornost budou přitahovat čínskou veřejnost, která je na přírodní medicínu hodně zvyklá.

Někde jsem zaznamenal, že hodláte každé čtvrtletí představovat nové balíčky pro hotelové klienty...
Frank Halmos
: Co se týče produktové strategie, chceme ve svých programech, zaměřených na léčbu a posílení zdraví, klást důraz na holistický přístup. Což znamená, že se nesoustředíme pouze na určité zdravotní potíže, ale na zdravotní stav jako celek. Pokud má člověk například poruchu pohybového systému, pak je obezita jistě dalším problémem, se kterým se musíme vypořádat. V takovém případě jsou lifestylový koučink či další „hubnoucí“ procedury naprosto nepostradatelné, pokud chceme dosáhnout těch nejlepších výsledků. Totéž platí pro jakoukoli nemoc dýchacích cest; kouření, vapování – to jsou velmi kontraproduktivní aktivity, kterým je třeba věnovat při ozdravném pobytu pozornost. Takže se chystáme spouštět balíčky, které se na tyto problémy budou zaměřovat.

Počet hotelů pod hlavičkou vaší společnosti roste. Daří se je zaplňovat?
P. L.
: Náš obor nabírá znovu na síle. Je to vidět nejen na hotelech, ale napříč celým sektorem. Spousta lidí nemohla jezdit do lázní kvůli covidu, takže si zarezervovali pobyty, jakmile to bylo možné. Obecně jsou lidé navíc mnohem opatrnější a víc se starají o své zdraví. V mnoha našich hotelech byla čísla z roku 2022 na stejné úrovni nebo ještě lepší než ta z roku 2019. Osud lázeňství je obecně velmi závislý na demografických změnách v Evropě; zdejší stárnoucí, ale o to více na zdraví zaměřená populace jistě ovlivní jeho růst a ten bude mnohem intenzivnější než v jiných odvětvích pohostinství. Skrze nové programy ale chceme přilákat i mladší klienty. Jsou zaměřeny na prevenci a posílení zdraví, řešení běžných zdravotních potíží, které tuto generaci trápí, nebo jí mohou jednoduše představit zdravý životní styl a „mindfulness“ neboli všímavost, sebeuvědomění.

Je nějaká oblast, kterou dosud nenabízíte, ale přemýšlíte o ní?
P. L.
: I když umíme někdy dělat „zázraky“, stojíme pevně nohama na zemi. Víme, co si můžeme a nemůžeme dovolit, do které oblasti má smysl se pouštět, a do které nikoliv. Momentálně existuje jedna sféra, pro kterou budeme představovat nový program. Ale o tom příště.

O jaké služby je největší zájem? A mění se to v čase?
P. L.
: Věříme, že s covidem si lidé uvědomili, jak křehké jejich zdraví může být a jak důležité je o něj pečovat. Na to konto vyvstává potřeba věnovat se prevenci, ne jen řešit problémy, které jsou již ve fázi, kdy mají dopad na naše zdraví. Ensana se proto soustředí na vývoj služeb zaměřených na obecné zlepšování zdravotního stavu našich klientů, prevenci a programy posilování zdraví. To vše je samozřejmě doprovázeno prémiovými pohostinskými službami.

Jsou vašimi klienty většinou občané země, v níž se ubytovací zařízení nachází, nebo lidé „za zdravím“ hodně cestují?
F. H.
: To se hodně změnilo s covidovou pandemií – v jejím průběhu jsme zaznamenali nárůst lokálního turismu ve všech našich destinacích. Nyní vidíme nárůst lokální klientely i návrat mezinárodních klientů. Máme velmi silné a stabilní vztahy s klienty z Blízkého východu, Německa, Rakouska, ale také ze Skandinávie a dalších evropských zemí. Také doufáme v příliv čínských hostů na základě naší nově navázané spolupráce, kterou jsme již zmiňovali.

Jak vlastně probíhá výběr nového hotelu či destinace? Jezdíte sami po světě a čekáte, co vás zaujme, nebo vás hoteliéři sami oslovují?
F. H.
: Funguje to tak i tak. Navštěvujeme destinace, o které máme zájem, ale většinou dostáváme nabídky od hotelů a resortů, jež hledají nového majitele či společnost, která je bude schopna efektivněji vést. To je pak moment, kdy vstupujeme do hry. Umíme řídit lázeňské hotely, máme na to experty a zkušenosti a nabízíme synergie, které zajistí efektivnější chod celého hospodaření. Takže je to stejné jako u jakékoliv jiné akvizice: podíváme se na destinaci, seznámíme se s lidmi, a pokud tam je ta správná chemie, pustíme se do procesu hodnocení, celkové analýzy atd. Je to dlouhá cesta, lemovaná spoustou auditů a právnické práce, ale pokud daná destinace či hotel stojí za to, pak se vyplatí.

Ensana je na evropském trhu čtyři roky. Daří se naplňovat vše, co bylo na začátku vaším cílem?
F. H.
: Ensana byla založena s cílem být největším operátorem lázeňských hotelů v Evropě, a toho jsme s našimi 27 hotely v 5 zemích dosáhli. A teď začíná expanze. Řecko máme již podepsané, plánujeme také nový přírůstek do našeho portfolia v jedné úžasné lokalitě v Bulharsku a díváme se i po dalších destinacích na jiných místech. Zajímavý je třeba region DACH (tedy Německo, Rakousko a Švýcarsko), Itálie, Černá Hora, Pobaltí, postsovětské republiky, Blízký východ, Egypt a další. Máme již zmíněné HiSEAS memorandum o spolupráci, které přitáhne asijské turisty do Evropy. Takže obecně by se dalo říci, že značka Ensana jde stále dopředu a v nadcházejících letech bude růst rapidním tempem. Plánujeme výrazně navýšit počet našich hotelů. Zní to příliš ambiciózně? Určitě ano, ale není to nemožné. A my máme výzvy rádi.


PŘÍRODNÍ ZDROJE
Ensana se specializuje na místa, kde jsou přírodní léčivé zdroje – minerální či termální vody, léčivé bahno, plyny, rašelina... „O tom Ensana je,“ říká Frank Halmos. „Věříme v prolnutí přírodních léčivých zdrojů a moderní lékařské odbornosti. Je to jedinečné a je to naše podstata. Nevnímáme se pouze jako wellness společnost; opravdu se soustředíme na to, abychom dali dohromady zkušené profesionály z oboru zdravotnictví s úžasnými léčivými prostředky, které naše destinace nabízejí. Velmi si také zakládáme na analýze dat a máme skvělé výsledky, které jsme schopni doložit.“

Petra Lelovská

Frank Halmos

Hotel Nové Lázně v Marianských Lázních

Hotel Thermia Palace v Piešťanech

reklama

https://www.weedy.cz https://www.weedy.cz https://www.weedy.cz

Mohlo by vás zajímat

Více článků