Rozhovory

Barbora Bergová: Sleduji módní trendy, ale nejsem jejich otrokem

Publikováno: 8. 5. 2023
Autor: Šárka Jansová
Foto: archiv Barbory Bergové
logo Sdílet článek

Barbora Bergová, zakladatelka a majitelka PR & eventové agentury BB Media Consulting, působí na české módní scéně od roku 1999. Je uznávanou mediální konzultantkou, ale také spolumajitelkou butiku s francouzskými šperky Messika Paris.

Jak jste se k tak prestižní práci dostala?
Náhodou. Miluji módu, módní magazíny, design, tento svět mě fascinoval už od dětství. Také mám dobré komunikační schopnosti a umím propojovat různé lidi a projekty. Když jsem začínala, žádná PR profese neexistovala, zato se ale rozjížděl módní luxusní byznys a na český trh začaly vstupovat ty nejlepší módní značky. Tehdy jsem pracovala pro italskou skupinu, která měla v Pařížské ulici čtyři butiky. Starala jsem se kompletně o celý provoz, výběr zboží a marketing. Když jsem se v roce 2007 rozhodla založit svoji PR & marketingovou agenturu, šla jsem za svým snem i přes náročné začátky. Práci, kterou člověk dělá, by měl dělat s chutí a vášní a měla by ho bavit, jenom tak může být úspěšný. Člověk se nesmí bát, občas musí zariskovat a z případných chyb se poučit.

Podařilo se vám přivést do Česka nějakou novou módní značku?
Loni v prosinci jsem otevřela butik s luxusními francouzskými šperky Messika Paris, kde jsem spolumajitelkou. Messika je mladá, velmi cool značka francouzských šperků té největší kvality. Od konkurence se liší tím, že jde o diamantové šperky v nadčasovém designu, a hlavně pro každodenní nošení. Dnešní ženy si nekupují šperky do trezoru, a to je také filozofií této značky. Naše cenová nabídka začíná na 20 tisících korun a jde až do milionů, u nás si vybere každý. V celosvětovém měřítku se téhle značce velmi daří, na český trh vstoupila v tu nejlepší dobu.

Co vy sama ráda nosíte v běžném dni, a co pro slavnostní příležitosti?
Sleduji módní trendy, ale nejsem jejich otrokem. Nosím, co mi sluší a co se hodí k mojí postavě. Oblékám se podle nálady a příležitosti. Co se týče společenských akcí, nebojím se extravagantnějších kousků. Nerada ale nosím to, co má na sobě každý druhý, toho se snažím vyvarovat. Investuji do kvalitních věcí, protože mi vydrží navždy. Baví mě nadčasová móda, mám saka nebo kabáty, které jsem nosila před patnácti lety. Stejně tak je to s doplňky, kvalita vítězí nad kvantitou. Poslední dobou nejvíc utrácím za šperky.

Kolik máte jako majitelka BB Media Consulting v týmu lidí, a podle čeho si je vybíráte?
Momentálně pět, a s dalšími spolupracujeme. Najímáme si externě grafiky, technickou produkci nebo cateringové firmy. Kolegy si vybírám velmi pečlivě. Nejde jenom o skvělé kariérní životopisy, musí mi sedět i po lidské stránce. Dám na instinkt a první dojem. Stabilní tým mám už několik let a podařilo se nám přežít i těžkou covidovou dobu.

Co všechno máte jako majitelka agentury na starosti?
Je to velká odpovědnost a musím mít všechno pod kontrolou, zajistit náš byznys, platící klienty, mít skvělý tým. Výhodou je, že svoji práci mohu dělat odkudkoliv.

Vašimi klienty jsou vyhlášené značky. Můžete zmínit nějakou výjimečnou spolupráci?
Výjimečná a velmi prestižní je spolupráce se značkou Chanel a otevření jejich butiku v Praze, na kterém jsme spolupracovali. To považuji za velký úspěch a pomyslný „dream job“. Potom také akce pro značku Tiffany, kterou na českém trhu už deset let zastupujeme. Velmi příjemná je spolupráce se švýcarskou hodinářskou značkou Hublot. V Čechách i na Slovensku pro ně děláme krásné projekty. Nešetří na nich, naprosto chápou, že když u nich platí klienti za hodinky 15 až 20 tisíc eur, musí být eventy luxusní. Dělají také nejlepší press tripy pro novináře. Díky nim jsem se potkala s osobnostmi jako Pelé a Maradona, Bar Refaeli, Adriana Lima, Daniel Arsham, Samuel Ross a další. Skvělá byla i spolupráce s Museem Kampa a PR k výstavě Manola Blahnika The art of Shoes, kde jsme zajišťovali mediální komunikaci. Na týden strávený ve společnosti této žijící legendy nikdy nezapomenu, je to po všech stránkách velmi inspirující člověk.

Co všechno příprava eventů obnáší?
Záleží na každém detailu, důležité je, abychom si porozuměli s klientem a on nám důvěřoval. Akce organizujeme na klíč od A do Z, od výběru lokace až po zvaní relevantních hostů. Je to několikatýdenní práce, nic se nesmí podcenit. Vždy dbám na to, aby naše akce byly originální, zásadně nikdy nikoho nekopíruji. Nezveme „party kompars“, ale relevantní potenciální klienty, tím se také lišíme od konkurence. Do Prahy přivážíme zajímavé umělce, naposledy známou cover skupinu The Charly’s Angels. Vystupovala na předvánočním večírku hotelu Andaz a atmosféra tam byla nepopsatelná. Projekty, kdy jsou klienti i hosté spokojení, mi dělají radost.

Jste také v čestné radě Nadačního fondu Be Charity…
Založila ho moje kamarádka a velká filantropka Bára Nesvadbová a má skvělý kredit. V rámci Be Charity mám mimo jiné na starosti organizaci tradiční gala večeře, společně pak vybíráme hosty, předměty do dražby a podobně. Všechny získané prostředky jsou do posledního haléře poskytnuty na podporu především handicapovaných dětí. Jsou to konkrétní projekty, neposílají se peníze kamsi do neznáma. Be Charity má jako jeden z mála fondů velmi transparentní a čisté financování, spolupracujeme přes patnáct let. Je to týmová práce, velmi náročná, ale potřebná. Loni jsme během jediného včera vybrali kolem sedmi milionů korun. Letos se k nám do party přidal tým Vogue CS.

Jak při tak náročné práci relaxujete?
Volný čas trávím s rodinou, s přítelem. Ráda sportuji, miluji hory, cestování. Největším relaxem je pro mě vypnout telefon a být v přírodě. Velmi aktivně dělám jógu, v zimě každý víkend lyžuji. Mám ráda masáže a minimálně jednou týdně si dopřeji kvalitní kosmetiku v pražském studiu By Femme.


BB MEDIA CONSULTING
Poskytuje kompletní PR a marketingový servis & influencer marketing. Specializuje se na módu, kosmetiku a luxusní značky, životní styl, umění, top developerské projekty. Uvádí nové značky a produkty na český a slovenský trh. Zajišťuje eventy na klíč, organizuje tiskové konference, press tripy i PR na sociálních sítích, fotografování produktů, kampaní, cover foto, kompletní produkce a product placement. Má dlouhodobě nadstandardní vztahy s klíčovými médii a influencery, zajišťuje módní přehlídky na klíč. Dlouhodobě spolupracuje se světovými módními značkami. Mezi jejich klienty patří Tiffany & Co, Hublot, Prada, Chanel, COS, Pandora, ABOUT YOU, Moët Hennessy, hotel Andaz Prague, hotel Mozart, By Femme – Miracletox. Více informací je na www.bb-media.cz .

Barbora Bergová

Barbora Bergová

Nedávno otevřený butik Messika sídli v Praze v Široké ulici

Prsten z bílého zlata a s diamanty Move Uno Multi Pavée z nabídky Messika Paris

reklama

https://www.weedy.cz https://www.weedy.cz https://www.weedy.cz

Mohlo by vás zajímat

Více článků