Nové BMW R 18 Roctane: Majestátní cruiser ve stylu bagger

BMW představuje nový R 18 Roctane, pátého člena rodiny R 18.Velký cestovní cruiser ve stylu bagger doplňuje stávající rodinku modelů R 18, R 18 Classic, R 18 B a R 18 Transcontinental. A opět vrací k historii a tradici BMW Motorrad a kombinuje nejmodernější technologie s designem a šarmem dob minulých.

BMW R 18 Roctane

Vrací se k podstatě motorkářství. Roctane je prostě dokonalý stroj s puristickou technikou bez příkras a velkoobjemovým plochým dvouválcem, označovaným jednoduše jalo „big boxer“.

Je to také epicentrum potěšení z jízdy.

A vlastně nejvýkonnější motor boxer od BMW všech dob. Svým vzhledem, ale také vzrušujícími zážitky z jízdy, navazuje na století výroby BMW Motorrad. Na svoji minulost hrdě odkazuje kombinací matně černé metalízy Avus na válcích a leskle černých krytů hlav. Nejvýkonnější dvouválcový motor typu boxer, jaký byl kdy použit u sériového motocyklu, se může pochlubit objemem 1802 cm3. Jeho výkon dosahuje 67 kW (91 k) při 4750 1/min. V rozmezí 2000 až 4000 otáček za minutu poskytuje točivý moment více než 150 Nm a také živelnou hnací sílu a jadrný zvuk. S černým motorem dokonale ladí tmavě chromovaný výfukový systém a příruby.

BMW R 18 Roctane

Samé detaily

Základem podvozku je dvojitý rám z ocelových trubek. I tady představuje konstrukce pokračování dlouholeté tradice tohoto typu rámu. Mimořádně vysoká kvalita výroby se projevuje i v sotva postřehnutelných detailech, jako jsou svařované spoje mezi ocelovými trubkami a litými nebo kovanými díly. Zadní kyvné rameno je vyrobeno v podobném designu jako u legendárního BMW R 5 a podobně je řešen také uzavřený hřídel pohonu zadního kola používající šroubové spoje.

Prvky odpružení nového BMW R 18 Roctane záměrně nemají žádnou možnost elektronického nastavení. Místo toho teleskopická vidlice a přímo spojená centrální pružicí vzpěra s progresivním tlumením podle dráhy propružení a nastavitelné předpětí pružiny zajišťují účinné vedení kol a citlivou odezvu. Stejně jako u legendárního BMW R 5 jsou pevné trubky teleskopické vidlice uloženy ve vidlicových pouzdrech. Průměr pevné trubky vidlice činí 49 mm, zdvih odpružení je 120 mm vpředu a 90 mm vzadu.

Nové BMW R 18 Roctane zpomaluje dvojice kotoučových brzd vpředu a samostatná kotoučová brzda vzadu, vždy ve spojení se čtyřpístkovými pevnými třmeny. Kola z lehké slitiny dodávají motocyklu stylový vzhled. Vpředu mají rozměr 3,5 x 21″ a jsou obuta do pneumatik 120/70 B 21, vzadu pak 5,5 x 18″ s pneumatikami 180/55 B 18.

BMW R 18 Roctane

Vyvážená ergonomie s dvouúrovňovým sedadlem

Roctane se vyznačuje ležérní, takzvanou „středovou polohou stupaček“. Tato klasická poloha nohou za válci je pro BMW nejen typická, ale umožňuje také uvolněnou a aktivní jízdní pozici, ideální pro efektivní ovládání stroje. Roctane je vybaven dvouúrovňovým sedlem, které se směrem dozadu zužuje, úchyty pro spolujezdce a stupačkami ve spojení s řadicí páčkou. Vysoká černá řídítka zajišťují vzpřímenou a uvolněnou jízdní pozici.

Motorka je díky kufrům lakovaným v barvě kapotáže ideálně vybaveno pro pohodové cestování a výlety. Každý z kufrů nabízí 27 litrů prostoru pro zavazadla. Pro delší výlety lze nový R 18 Roctane vybavit čelním štítkem s přídavnými světlomety a zavěšenými směrovými světly z nabídky BMW Motorrad Originálního příslušenství.

BMW R 18 Roctane

Velký boxer

R 18 Roctane s citem a ve stylu „custom bagger“ nově interpretuje ikonický styl dob minulých. Mnoho jeho detailů odráží puristický design, který formovaly především klasické motocykly, jako je třeba BMW R 5. Legendární boxer z roku 1936 připomínají funkční a stylové prvky, jako je dvojitý trubkový rám, palivová nádrž ve tvaru hrušky, odkrytý kardan nebo lakování s dvojitou linkou (volitelná doplňková výbava). Klasické díly karoserie, jako jsou palivová nádrž, přední a zadní blatníky nebo kryty světlometů, jsou všechny vyrobeny z kovu – přesně jak se na autentickou klasiku sluší. Podobně klasicky, tedy jako u původního R5 s pevnou zadní stavbou, vypadá i rám, který je ve skutečnosti tvořen moderní dvojicí kyvných ramen a centrální pružicí a tlumicí jednotkou.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
PYRAMIDA Centrum
U Pyramidy 721, 252 43 Praha – Průhonice
267 751 006, NONSTOP HELP SERVIS 602 182 424
prodej@pyramidacentrum.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - BMW zahajuje v Thajsku výstavbu závodu na výrobu vysokonapěťových baterií.

BMW zahajuje v Thajsku výstavbu závodu...

BMW položila v thajském Rayongu základní kámen k výstavbě výrobního závodu na produkci vlastních vysokonapěťových baterií 5. generace. BMW Group tak připravuje další továrnu na výrobu...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nové BMW M4 Coupé a Cabrio: Dokonalost od 2 milionů

Nové BMW M4 Coupé a Cabrio: Dokonalost...

Více výkonu, výraznější design, nové možnosti individualizace a digitální inovace. Divize BMW M představuje nové modely M4: Coupé i Cabrio s ještě intenzivnějšími geny ze světa...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nové BMW X5 Protection VR6

Nové BMW X5 Protection VR6

Nové provedení nejprodávanějšího pancéřovaného vozu světa s klasifikací VR6 přichází s přepracovaným designem a upraveným interiérem se špičkovými prvky digitalizace – přebírá...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - BMW ALPINA B5 GT: Nejvýkonnější ALPINA pro 250 vyvolených

BMW ALPINA B5 GT: Nejvýkonnější ALPINA...

Už více než 50 let se značka ALPINA věnuje vývoji a výrobě výjimečných automobilů pro znalce a nadšence. Pro ně letos nabízí jednu lahůdku. Model B5 GT coby vrcholné provedení BMW řady 5...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nové BMW 5 bude prvním vozem schváleným pro autonomní jízdu do rychlosti 130 km/h v Německu

Nové BMW 5 bude prvním vozem...

BMW Group je první automobilkou v Německu, která může nabídnout systém pro částečně automatizovanou jízdu rychlostí až 130 km/h. Spolkový dopravní úřad Kraftfahrtbundesamt (KBA) udělil...