Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Zuřivé Tatry, soutěžní Škodovky, ale i krásné motorky. To byla letošní Sosnová Classic!

Vladimír Kadera
Diskuze (0)

O víkendu 13. a 14. května se na Autodromu Sosnová sešlo několik stovek příznivců do klasických automobilů i motocyklů. Čtěte, proč bude dobrý nápad zamířit sem i příští rok.

Veteránská scéna v České republice vzkvétá, důkazem jsou i rostoucí eventy zaměřené na historické automobilky, mezi které se nově zakořenila také akce Sosnová Classic, která se koná na malém okruhu u České Lípy. Tento okruh dlouhý 1,6 kilometrů si spojíte možná s kurzy bezpečné jízdy, autokrosem nebo pilování řidičských dovedností v přetáčivých smycích, minimálně jednou v roce se ale nyní pod záštitou Kooperativy promění ve stroj času.

A kam vás ten stroj času přenese? To záleží, ve které části okruhu se zrovna nacházíte. Někde si budete připadat jako ve třicátých letech minulého století, třeba u modré závodní Bugatti z roku 1928, se kterou přijel Zdeněk Novotný a pustil za volant Jitku Volfovou, starostku České lípy. Někde si zase budete připadat jako v nedávné minulosti, třeba u soutěžních speciálů naší domácí automobilky Škoda.

Škoda do Sosnové přivezla snad všechny podstatné zástupce své závodní historie. K vidění byly vozy jako Octavia WRC, Fabia WRC, 200 RS i 130 RS. Na místě byl ale i sraz značky Laurin & Klement. Návštěvníci mohli obdivovat mnoho veteránů v závodech pravidelnosti, užít si přelet historických letadel během polední přestávky a v sobotu večer se také houpat na vlnách melodické hudby kapely Čechomor.

Video se připravuje ...

Poprvé se na zdejším okruhu představily historické motocykly a sajdkáry, což pro diváky bylo příjemné zpestření. Meziválečných vozů bylo skutečně požehnaně, vedle zástupu bugattek byly k vidění třeba dva Waltery nebo Aero Minor. Asi nejvzdálenějším účastníkem byl Francouz Bernard Aritztegui s krásnou Bugatti 35 B.

Pokud si pak někdo uzmul celou show pro sebe, byly to závodní Tatry. Hřmotné osmiválce rozezněly snad celou obec Česká Lípa, zahanbit se ale nenechaly ani vozy jako Mini Cooper, Fiat 124, Audi Quattro nebo Talbot Lago T26 GS. Mezi závodními jezdci se blýskl třeba Jan Kopecký. Letošní ročník se konal v duchu oslav 120 let od prvních motoristického závodu na Českolipsku. Není ale jediný důvod netěšit se na ten další.

Vladimír Kadera
Diskuze (0)

Doporučujeme