Škoda Enyaq Laurin a Klement nabídne novinku, kterou téměř všechny elektromobily postrádají

Přidat na Seznam.cz

Nové typy výbavy málokdy přinášejí takové zajímavosti jako v případě právě představené nové verze elektromobilu Škoda Enyaq Laurin a Klement. Jednou z nich je například mírně zvýšený výkon na 210 kW (286 k), byť jen krátkodobě, na 30 sekund. Neméně důležitou novinkou je přidání manuálně aktivované funkce předehřevu baterie, která je pro nabíjení velmi důležitá. Pokud management akumulátoru neví, že se chystáte dobíjet, často se stane, že skutečný výkon zdaleka neodpovídá deklarovanému.

Dosud jste si nemohli koupit elektrický crossover české značky s výbavou L&K. To se aktuálně mění a mladoboleslavská automobilka bude tento stupeň tradičně nabízet jako to nejlepší, co si od ní můžete koupit.

Vyšší výkon, ale jen dočasně a za určitých podmínek

Jak jsme již zmínili, systémový výkon vzrostl na 210 kW (286 k). Jedná se však o špičkovou hodnotu dostupnou pouze na půl minuty a má ještě další podmínky. Teplota baterie musí být mezi 23 a 50 °C a úroveň nabití nad 88 %.

Verze Enyaq L&K 85 s pohonem zadních kol dokáže zrychlit na 100 km/h za 6,7 s a nabízí maximální rychlost 180 km/h (160 km/h u běžných verzí). Potenciální zákazníky by mohl zajímat také dojezd, který byl v režimu WLTP zvýšen na udávaných 570 kilometrů. Verze s pohonem všech kol 85x zrychlí na stovku o desetinu sekundy rychleji, ale udávaný dojezd klesne na 550 km.

Předehřívání zrychlí nabíjení

Asi největší novinkou modelu Enyaq je software ME 4, který by se měl v běžných verzích objevit ještě letos. Co tato neviditelná aktualizace přináší? Umožní aktivovat předehřev baterie stisknutím příslušného tlačítka v informačním a zábavním systému, takže při nabíjení budete moci okamžitě využít nejvyšší dostupný nabíjecí výkon. Stejná funkce se pak bude aktivovat i automaticky, stačí zadat konkrétní nabíječku jako cíl v navigaci.

Samozřejmě kromě urychlení nabíjení znamená zahřátá baterie i úsporu času na cestách. Čím chladnější bude počasí, tím více se tento systém vyplatí.

Další novinkou modelu Enyaq se softwarem ME 4 jsou nové mapy navigačního systému s přepracovanou grafikou a automobilka také upravila menu klimatizace, aby byl systém o něco intuitivnější. Standardem verze L&K jsou odvětrávaná a masážní sedadla a totéž platí o světlech Matrix LED, mřížce Crystal Face a 20palcových kolech. Nové je také označení na zadní části zavazadlového prostoru bez doplňku iV. Ten mimochodem ze všech elektrických modelů Škoda zmizí. Nový vzhled poznáte také podle speciálního šedého laku Platinum a novinkou je také funkce automatického zamykání při odchodu, aniž byste se museli dotknout kliky dveří. Dodejme, že tato výbava bude k dispozici jak pro běžný Enyaq, tak pro Enyaq Coupé.

Zdroj: redakce, Škoda