Hlavní obsah

Formánek a Basz mají z Francie důležité body

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Důležité body do extrémně vyrovnaného šampionátu přivezl z prvního podniku Lamborghini Super Trofeo Europe tým Mičánek Motorsport powered by Buggyra. Hektický start sezony spojený s testováním nových pneumatik zakončili Bronislav Formánek a Karol Basz čtvrtým a pátým místem.

Foto: Buggyra media

Spokojená posádka Karol Basz (vlevo) a Bronislav Formánek.

Článek

Tým na začátku víkendu na okruhu Paul Ricard ve Francii čekal jeden mimořádný test, který pro všechny účastníky prestižního šampionátu představoval první seznámení s novými pneumatikami Hankook. Tři testovací hodiny ukázaly, že nové pneumatiky budou vyžadovat radikální změnu nastavení auta. „Nejde říct, jestli jsou lepší nebo horší, jsou prostě jiné. Začínali jsme úplně od začátku, měnili jsme tlumiče, pružiny, výšky, odklony. Nepamatuju si, kdy jsme museli dělat tak radikální změny v nastavení," popisuje v tiskové zprávě předehru úvodního podniku manažer týmu Jiří Mičánek jr. „Na druhou stranu startovní pozice byla stejná pro všechny," dodává.

Z hektického startu víkendu tým vytěžil nejprve 12. místo v kvalifikaci pro Formánka, posléze pak 2. pozici, kterou vyjel polský závodník Karol Basz. „Výkon auta a jeho celková konkurenceschopnost je na velmi dobré úrovni, což je velmi pozitivní zpráva," ohlíží se Basz za podnikem na Paul Ricard.

První závod, který rozjížděl Formánek, skončil pro tým těsně pod stupni vítězů. V neděli pak měl po velmi dobrém startu Basze tým nakročeno k zisku poháru za pódiové umístění. Do hry ale vstoupil safety car, který smazal celý náskok. V první půli ho vybudoval Basz, který se pohyboval na 2. a 3. místě v absolutním pořadí.

„Bohužel jsme měli smůlu, ale to je prostě závodění. Je škoda, že si pohár nevezeme, na druhou stranu vezeme velmi důležité body," hodnotí Jiří Mičánek jr. s tím, že start sezony přinesl neuvěřitelně silnou konkurenci. Napříč kategoriemi se na Paul Ricard představilo 48 aut, což je číslo na hranici propustnosti trati.

Mnohem těžší konkurence překvapila i Bronislava Formánka. „Je tam proti loňsku hodně aut a hodně velmi rychlých pilotů. V tomto bude jiná sezona. Čekal jsem, že to budeme mít v boji o pódium snadnější, ale o to víc nás to teď motivuje," hodnotí Formánek.

Foto: Buggyra media

Vůz posádky Karol Basz a Bronislav Formánek na trati.

Mičánek teď vidí největší prostor pro zlepšení právě v „souhře" s novými pneumatikami. „Potřebujeme čas na trati, musíme testovat. Víme, že se musíme zlepšit v kvalifikacích. Na druhou stranu vidíme, že máme velmi rychlé auto i velmi silnou dvojici jezdců. Když se všechny okolnosti potkají, budeme bojovat o vítězství," uzavírá hodnocení víkendu na Paul Ricard Jiří Mičánek. Potvrzuje to i Karol Basz. „Víme, kde se můžeme zlepšit a nyní na tom potřebujeme pracovat, abychom se do druhého závodu ve Spa vrátili silnější," říká polský pilot.

Tým Mičánek Motorsport powered by Buggyra na Paul Ricard nasadil i druhý vůz s posádkou Libor Dvořáček - Kurt Wagner. I v jejich třídě LC Cup proti loňsku výrazně vzrostla konkurence. Česko-německá dvojice tak do závodu vstoupila solidním sedmým a osmým místem.

Druhý závodní víkend čeká seriál Lamborghini Super Trofeo Europe za čtyři týdny ve Spa-Francorchamps, kde bude tradičně součástí závodního víkendu legendární čtyřiadvacetihodinovky.

Reklama

Související témata:
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Nejnovější články

NačítámNačíst další články