Lak Racing Rallye Plzeň: Rozhodla poslední rychlostka

Třetí díl Čermák a Hrachovec ADAM Cupu nabídl zatím nejdramatičtější průběh v rámci letošního pohárového seriálu.

O vítězi Rallye Plzeň nakonec rozhodlo jen 1,4 sekundy. Z druhého triumfu v řadě se radovali Dominik Jakeš s Vítězslavem Baďurou. Vedení v cupu si díky druhé pozici udrželi Jakub Jančík s Janem Jurčíkem, které na stupních vítězů doplnili Matěj Manderla s Martinou Kalistovou.

Do Plzně se ke třetímu podniku Čermák a Hrachovec ADAM Cupu přihlásilo osm dvojic. Proti Kopné chyběl Michal Kolář. Po slušovickém závodu byly karty jasně rozdány a bylo otázkou, zda se někdo zapojí do soubojů rychlých mladíků Jančíka a Jakeše. V první sekci tahal i přes tréninkový handicap za delší provaz Jančík, vyhrál dvě zkoušky ze tří (RZ 4 byla zrušena) a v polovině závodu vedl o 3,3 vteřiny před Jakešem. Za nimi už byla půlminutová „díra“, třetí příčku si však stejně jako na Kopné držel Manderla. Za jeho zády se však tvrdě bojovalo mezi Radimem Oravou, Ondřejem Studénkou a Tomášem Arnoštem. Po třech zkouškách je v tomto pořadí dělilo přesně šest sekund. Nikdo tedy neměl nic jistého. Pohárové pole uzavírali Tomáš Omelka a Tomáš Dudák, pro které plzeňská soutěž přinášela další porci cenných soutěžáckých zkušeností.

Za teplého a slunečného počasí vstoupil do odpolední sekce lépe Jakeš a dvěma nejrychlejšími časy postoupil do vedení. Jančík však dokázal v RZ 7 kontrovat a vrátit se na první příčku. Před závěrečnou zkouškou vedl o sedm desetin. Tento náskok však Jakeš dokázal umazat, poslední zkoušku vyhrál o 2,1 sekundy, celkem tedy s náskokem 1,4! Manderla pokračoval ve stabilních výkonech a udržoval si relativní odstup od dalších konkurentů, potřetí v sezóně zakončil závod na stupních vítězů. Za jeho zády se však tvrdě bojovalo. Nejprve mezi Oravou a Studénkou. Po RZ 6 měl k dobru 2,3 vteřiny Orava, ale na sedmičce vyletěl z trati a odstoupil. Studénka si však nemohl oddechnout, na svou šanci čekal Arnošt a rychlým finišem se pokusil závěr ještě zdramatizovat. Ale v cíli mu na Studénku chybělo 5,4 vteřiny. Omelka s Dudákem si díky tomuto vývoji polepšili ve výsledcích o příčku.

Ohlasy v cíli:

Dominik Jakeš: „Rally Plzeň nabídla těsný boj od začátku až do poslední erzety. Po každé RZ nás dělilo pár desetinek a takové souboje nás baví. V prvních průjezdech jsem udělal drobné chybky na jedničce a trojce, zase se nám povedla RZ 2, kde jsme na Kubu pár vteřin stáhli. Bohužel v průběhu RZ 4 jsme museli přibrzdit u auta na trati a později se dozvěděli, že po zrušení zkoušky dostanou posádky náš čas. Pro druhou sekci jsme ze středních pneumatik přešli kompletně na tvrdé a šli jsme do toho naplno. Povedlo se nám vývoj otočit, ale před poslední RZ Jakub zase vedl. Poslední zkouška nám však sedla a v cíli jsme se dozvěděli, že jsme vyhráli. Děkuji všem za podporu a gratuluji Jakubovi za skvělý výkon. Teď nás čeká delší pauza do Příbrami a očekávám, že tam zase budeme bojovat o desetiny.“

Jakub Jančík: „Letošní Plzeň se pro nás nesla v hektickém duchu. Kvůli maturitním ústním zkouškám jsem z Ostravy do Plzně jel až v pátek večer a po cestě ještě dělal defekt (smích). I přes všechny potíže jsme ale s Dominikem předvedli velmi napínavý souboj. Začali jsme hned z rána ostře a do druhé sekce vyjížděli s třísekundovým náskokem. Od slavnostního startu nás trápila elektrika a auto nám na přejezdu několikrát zhaslo, ale naštěstí se to v servisu vyřešilo. Při takové přetahované se musí jet bez chyb a myslím, že se nám to v rámci možností dařilo. Zásadní zkouškou se pro nás stala ta poslední v sekci. Už z předešlých ročníků víme, že není náš šálek kávy, ale nezbývalo nám nic jiného, než zkusit náskok udržet. Dominik byl bohužel rychlejší a o 1,4 sekundy nás porazil. Řekl bych, že nám to vrací za minulý rok. Každopádně jsme objevili nový prostor pro zlepšení a v Příbrami budeme bojovat!“

Matěj Manderla: „Plzeňská soutěž sice nabídla rychlejší širší tratě, ale nemyslím si, že jsem mohl nějak zúročit moje okruhové zkušenosti. I na těch širších asfaltech byly v každé druhé zatáčce vyházené nečistoty. Navíc tam kromě toho byly i pasáže na úzkém rozbitém asfaltu a dost šotoliny. Neustále se tak měnilo tempo a tím byla soutěž velmi náročná. Výraznější chybu jsme nikde neudělali, jen jsem občas vypadl z rytmu a v některých pasážích jsem předem správně neodhadl, jak rychle se dají jet. Ale byl to teprve můj třetí závod, vím, že se stále mám co učit. Jinak rychlostky byly krásné, pořadatelům patří velké díky.“

Ondřej Studénka: „Do Plzně jsme jeli pro reparát za loňský nepříliš povedený závod. Od začátku jsem se však na rychlé úseky po širokých cestách stoprocentně necítil a neustále jsem ubíral. Když si odmyslíme Kubu a Dominika, zbytek kluků jel hodně vyrovnaně a taky předvedl fakt hezký sport. Dost zásadní při dohánění ztrát pro nás byla zrušená RZ 4. A taky RZ 7, kdy se nám cca kilometr před cílem auto silně rozvibrovalo a s Vojtou, pod domněnkou defektu, jsme hodně ubrali. Nakonec to bylo způsobené jen nabranou hlínou v disku. Čtvrté místo bereme, ale výhledově se určitě na tu bednu chceme podívat (smích).“

Tomáš Arnošt: „Plzeň byla krásná jako vždy, letos poprvé nám nekomplikoval závodění nepředvídaný déšť. Rychlostky se mi moc líbily, těšil jsem se. Bohužel na kluky moje tempo tentokrát nestačilo. Rozjel jsem se až na konci soutěže, což je na sprintu hodně pozdě. I když jsem měl z rychlostek dobré pocity, ten čas tam vůbec nepadal. Možná je to blok v hlavě, mám doma pětiměsíční miminko, a tak strach z riskování v autě přeci jenom z mé strany je. Každopádně jsme si to užili, auto je bez škrábance a my s Lukynem jsme celí. A to je hlavní. Do Příbrami se pokusím si urovnat hlavu, myšlenky a nepodcenit přípravu. Vím, že to umím lépe. Klukům gratuluji, protože se v cupu předvádí čím dál lepší sport a není vůbec jednoduché se prosadit.“

Tomáš Omelka: „Do Plzně jsme se těšili. Byl to premiérový závod pro mě i pro Jindru, který jinak na předchozích soutěžích u nás už startoval. Tím, jak krásně vyšlo počasí, byly stálé podmínky, zvolili jsme optimální tempo, na které si věřím. I tak jsme měli pár krizovek, které naštěstí dopadly dobře. Rychlostní zkoušky byly charakterem zase něco jiného než na Kopné. Šotolinové úseky byly nádherné a místy šíleně rychlé, na tomto povrchu se mám ještě hodně co učit. Potěšilo mě hlavně zlepšení časů proti prvním průjezdům a to bylo pozitivní. Kluci vpředu sváděli opravdu nádherný souboj o desetinky a jejich časy jsou pro mě jako z říše snu, kterému bych se rád v budoucnu alespoň trošku přiblížil.“

Tomáš Dudák: „Plzeň byla v porovnání s Kopnou mimořádně rychlá, proto jsme jeli opět vlastním tempem. Výběr pneumatik byl zcela jasný: trojky vpředu a pětky vzadu. Bohužel jsem si hned na první RZ nevšiml podstavce antikatu, na kterém chyběla tyč, proto jsem ho přejel. To se podepsalo na narušené geometrii pravého předního kola, což bylo v rychlých úsecích znát. Šotolina mě bavila z celého závodu asi nejvíce. Jenže v poslední RZ jsem najel rychle do levé zatáčky, což mělo za následek vyjetí z trati do křoví. Díky této kolizi jsme bohužel ztratili minutu. Ale i tak jsme získali mnoho zkušeností, s Pavlem tvoříme skvělou symbiózu. Už teď se těším na Příbram.“

Radim Orava: „V Plzni jsem startoval už potřetí a místní erzety mám velmi rád. Déšť tentokrát nehrozil, a tak volba pneu byla víceméně jasná, tvrdé vpředu a střední vzadu, eventuálně odpoledne tvrdé i dozadu. Očekával, že se pojede hodně rychle. Nám se dařilo jet svižně a kromě lehkého výletu do křoví na RZ 3 a zrušení RZ 4 proběhla úvodní sekce bez problémů. Drželi jsme zuby nehty 4. místo a já věděl, že kluci budou tlačit ještě víc. RZ 5 i 6 jsme zvládli dobře a náskok před soupeři jsme lehce navýšili. Ale v RZ 7 jsem chyboval. Na krátkém šoto úseku, který byl jen pár metrů za naší ranní anabází s křovím, jsem byl v pravé pětce moc rychlý a auto se levým kolem dostalo do příkopy. V tu chvíli bylo po všem, ohnutá tyč řízení nedovolovala pokračovat. Po roce a půl spolupráce s Michalem to bylo naše první pohárové odstoupení. Jsem rád, že jsme s klukama drželi krok a snad je ještě trochu po zbytek sezóny pozlobím. Gratuluji všem, co spatřili cíl a snad se v Příbrami znovu potkáme. Píši snad, protože letošní rozpočet je hodně napjatý a škody, které jsem způsobil, nejsou úplně malé.“

Rallye Plzeň 2023 – Čermák a Hrachovec ADAM Cup

1. Jakeš – Baďura (Opel Adam Cup) 47:35,2
2. Jančík – Jurčík (Opel Adam Cup) + 1,4
3. Manderla – Kalistová (Opel Adam Cup) + 1:20,0
4. Studénka – Mudrák (Opel Adam Cup) + 1:41,0
5. Arnošt – Sedláček (Opel Adam Cup) + 1:46,4
6. Omelka – Horáček (Opel Adam Cup) + 2:19,2
7. Dudák – Fuksa (Opel Adam Cup) + 3:48,1

Průběžné pořadí Čermák a Hrachovec ADAM Cupu 2023 (3/7):

1. Jakub Jančík 68 (12 vítězství v RZ), 2. Tomáš Jakeš 59 (9), 3. Matěj Manderla 56, 4. Tomáš Arnošt 55 (2), 5. Tomáš Omelka 36, 6. Ondřej Studénka 32, 7. Tomáš Dudák 20, 8. Radim Orava 12, 9. Michal Kolář 8

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!