Jak říká stará novinářská poučka, když bezpečně přistane tisíc letadel, žádný článek z toho nenapíšete. Když se to ale jednomu letounu nepovede, už máte zprávu. Tahle optika vždy dávala přednost negativním informacím, není tak divu, že noviny i televize jsou plné katastrof, války, korupce a životních tragédií. Proč se ale média soustřeďují spíše na špatné věci v životě než na ty dobré? Třeba proto, že je čtenáři a diváci vyhledávají, a to i když tvrdí pravý opak. Vyplývá to z práce vědců Marca Trusslera a Stuarta Soroky, kteří k tomuto závěru došli na základě experimentu, jejž provedli na McGillově univerzitě v Kanadě.

Zbývá vám ještě 90 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se

Zajímají vás další kvalitní články z Hospodářských novin? Výběr těch nejúspěšnějších posíláme každý všední den večer v našem newsletteru 7 v SEDM, který si můžete zdarma přihlásit.