Mistrovská časovka klepe na dveře. Jak to máš Jakube vymyšleno?

V plánu mám jak časovku, tak hromadný závod. Z osobního hlediska kladu větší důraz na časovku. Je to disciplína, která mi vždycky šla. Letos mám navíc maximální podporu od týmu včetně tréninku, technických záležitostí a nejlepší možné výbavy. Hromadný závod je rovinatý, samozřejmě možných variant vývoje je více, ale nejpravděpodobnější je spurt početnější skupiny, a to není disciplína, v které bych vynikal a navíc na to máme v týmu jiné lidi, především Pavla Kelemena.

Kdo by tě měl v cestě za mistrovským titulem v časovce nejvíc ohrožovat?

Nemám zatím přesné informace, kdo by měl startovat. Co jsem slyšel, tak se chystá Mathias Vacek, a to by měl být soupeř největší. Zda pojede Josef Černý, nevím. Časovku umí také Petr Kelemen a Michael Kukrle. Uvidíme, jak na tom bude Jan Bárta, který sice letos není tolik výrazný, ale na časovku se dokázal vždycky výborně připravit. 

Když se ohlédneš zpátky, jak hodnotíš dosavadní sezónu, co se týče dosažených výsledků?

Rozdělil bych ji na tři části. V té první to bylo skoro dokonalé. Jel jsem tři etapáky v Řecku včetně jedničkového Okolo Řecka, jeden jsem vyhrál a v dalších dvou skončil na 4. a 5. místě. Navíc jsme jako tým vyhráli jednu z nejprestižnějších domácích jednorázovek Velkou Bíteš, takže s touto části naprostá spokojenost. Vyvrcholením mělo být Okolo Maďarska. Jako tým jsme byli hodně vidět, ale osobně jsem se necítil už v průběhu závodu úplně dobře a po skončení jsem onemocněl a byl týden bez kola. To mě trošku vrátilo zpátky. Ale už v Rakousku na Oberösterreich Rundfahrt  a nyní na L´Etape Czech jsem cítil, že forma je zpátky a že můžu být směrem k mistrovství republiky a do dalších závodů optimista.

Předběhněme trošku dobu. Kam směřují tvé kroky po domácím mistráku?

Závodů bude hodně, ať už dva jedničkové v Rumunsku a také Okolo Slovenska, závody V4 atd., ale v hlavě to mám nastavené tak, že uspět chci hlavně na Czech Tour a velmi rád bych se nominoval na mistrovství světa.

Karel Vacek, který letos zaujal 2. místem v etapě na Giru, za což inkasoval 130 UCI bodů, patřil mezi ty - resp. jeho kolega, kterého přijel aktivně podpořit - kteří využili mechanickou pomoc doprovodného auta při L´Etape

Naposledy jsme tě na nejvyšším stupínku v kategorii Elite viděli při sobotním L´Etape Czech by Tour de France. ATT Investments tady na základě žádosti pořadatele už druhým rokem zajišťovalo neutrální mechanickou pomoc na střední a dlouhé trase, ale jeho jezdci tu měli – opět na přání pořadatele - letos premiéru. V tvém programu to byl asi zvláštní závod?

Byl samozřejmě jiný. Odstartovali jsme coby eliťáci společně s amatéry, ale měli jsme svou vlastní kategorii. Abychom především omezili riziko kolizí, brzo po startu jsme zredukovali čelní skupinu. Já jsem pak odjel v podstatě z tempa, aniž by to bylo dané nějakým přesným plánem. Cítil jsem se dobře, tak jsem si řekl, že pojedu, zároveň tím klukům usnadním práci ve skupině za mnou. Akorát že jsem tím zahodil předstartovní záměr, že si závod užiju. Pořádně jsem si máknul. Ale nelituju, ve výsledku to byla velmi dobrá příprava na mistrák včetně časovky.

A co organizace?

Smekám před pořadateli. Ve srovnání se závody, které jako kontinentální tým jezdíme, tady bylo perfektní zázemí v prostoru startu a cíle, skvělá divácká atmosféra i na trati, i samotná trať byla velmi pěkná, přestože se startovalo a dojíždělo do Prahy. Co musím speciálně vyzdvihnout, je zajištění bezpečnosti na trase. Měl jsem z toho trochu obavy, čemuž jsem přizpůsoboval i jízdu, ale v průběhu celého závodu jsem nezaznamenal jedinou nebezpečnou situaci, neukázněného chodce, odstavená auta atd.

Říká se, že zlepšovat se dá vždycky. Je něco, co bys ze svého pohledu organizátorům doporučil pro příště?

Těžko hledat. Snad jen bych posunul vyhlášení výsledků blíže ke skončení závodu. Bylo trochu škoda, že na vyhlášení už bylo přítomno méně lidí, než se jich v prostoru L´Etape vesničky pohybovalo v průběhu většiny celé akce.

Na L´Etape vás startovalo pět, v podstatě všichni, kteří se chystáte na mistrovskou časovku, což platí i pro Mártona Dinu v rámci maďarského mistrovství. Šest kluků závodilo ve Francii a tři na Závodu míru U23. Jak vnímáš letošní sestavu ATT Investments, kde ty sám patříš mezi nové tváře?

Tým je poskládaný velmi dobře. Máme tu kluky na všechny specializace. Od sprintera Pavla Kelemena, kterého jsem už zmínil, až po vrchaře Karla Camrdu, který si teď vedl výborně na Závodu míru. Dovolím si říct, že tím, že nás přišlo do týmu víc kluků s většími zkušenostmi, jsme motivovali ostatní, mladší k aktivnějšímu závodění. Celkově se tým výkonnostně hodně posunul.

Vše nasvědčuje tomu, že tým má sice kluky na všechny specializace, ale že má dva top lídry. Tebe a Mártona Dinu. Nehrozí nebezpečí pověstných dvou kohoutů na jednom smetišti?

Vůbec. Jednak Márton je trochu jiný typ. Tím, že má o šest kilo méně, je lepší v prudších kopcích. Ale hlavně je skvělý kluk a výborný cyklista, který má zkušenosti a dokáže jezdit výborně i po taktické stránce. Pokud s ním jedu závod, jsem rád, že tam je, je to pak i pro mě snadnější.

Na závěr. Do týmu jsi určitě šel s nějakými představami, které po půl roce můžeš konfrontovat s realitou. Jak tohle srovnání vyznívá?

V podstatě jsem věděl, do čeho jdu. Takže žádné překvapení se nekonalo ani nekoná. Jako závodníka mě zajímá program, sestava a materiál. O týmu i materiálu už jsem mluvil a co se týče programu, na kontinentální tým je super!

Tak ať se daří i nadále!