Circuit Zandvoort na pobřeží Severního moře hostí další díl DTM 2023.

DTM SPOLÉHÁ NA VZRUŠENÍ V ZANDVOORTU: PRVNÍ CESTA DO ZAHRANIČÍ ROKU 2023
Velkolepé nakloněné zatáčky, do kopce a sjezdové úseky, rozlehlé štěrkové záhony – DTM se tento víkend vrací do Zandvoortu. Naposledy seriál navštívil závodiště v nizozemských dunách v roce 2018.

Od té doby byl okruh Formule 1 upraven. Nejpozoruhodnějším místem na trati je poslední zatáčka, zatáčka 14, která je nyní nakloněna sklonu 18 stupňů. Pro závodníky DTM je vše připraveno k bouřlivému návratu na Okruh Zandvoort, na který mají diváci perfektní výhled z tribun.

Klíčová fakta, Circuit Zandvoort, Zandvoort, závody 3 a 4 z 16
Délka obvodu: 4 259 metrů
Rozložení: 14 rohů (deset vpravo, čtyři vlevo), řízeno ve směru hodinových ručiček
Vítěz roku 2018, závod 1: Gary Paffett (Mercedes-AMG Motorsport Petronas, Mercedes-AMG)
Vítěz roku 2018, závod 2: René Rast (Audi Sport Team Rosberg, Audi)
Nováček Tim Heinemann muž, který bude chytat v šampionátu / Kolegové jezdci Porsche mezi favority

Úvod sezony v Oscherslebenu důrazně dokázal, že v DTM je možné všechno. Nikdo nemohl předvídat impozantní výkon Tima Heinemanna (Essen) v Porsche 911 GT3 R, který cestuje do Zandvoortu jako lídr šampionátu poté, co o víkendu úvodního závodu obsadil dvě druhá místa.

 

 

Jezdec Toksportu WRT Heinemann už není jen tak ledajakým starým nováčkem DTM v Nizozemsku, ale nyní má na zádech terč, protože muže pronásleduje velmi silná opozice. „Naposledy jsem jel v Zandvoortu v roce 2019 v GT4. Jako takový je pro mě víkendový výlet v autě GT3 na novém uspořádání první. Mám rád tyhle okruhy ze staré školy, stejně jako Porsche.

První nakloněný roh je obzvlášť dobrá zábava, protože musíte opatrně posouvat limit. Nicméně výhra je ta nejzábavnější. Do sezony bylo cílem skončit v bodech a jednou se dostat na pódium. To už jsme překonali. Nicméně, když jste tak dobře začali, samozřejmě chcete takto pokračovat. Z tohoto důvodu jsem rozpolcený. Na jedné straně nemůžete očekávat příliš mnoho jako nováček DTM.

Na druhou stranu jsem lídr šampionátu a chci být důsledně mezi předními příčkami. Jedním z důležitých faktorů je tým, který skvěle spolupracuje. Těžím z Christianových zkušeností, sdílíme všechna naše nastavená data, a to i s ostatními týmy Porsche v DTM. Ten duch vás opravdu povzbudí,“ říká pětadvacetiletý Heinemann.

 

Jeho týmový kolega Christian Engelhart ze Starnbergu si v Oscherslebenu připsal první vítězství DTM v kariéře. Šestatřicetiletý hráč je v tabulce druhý a do Nizozemska cestuje plný sebedůvěry a hladový po dalším špičkovém výsledku. Totéž platí pro muže aktuálně třetího v šampionátu jezdců Francka Pereru (FR) v lamborghini Huracán GT3 Evo2.

Francouz se zapsal do historie s SSR Performance v Oscherslebenu a představil italskému výrobci automobilů první úspěch v DTM. Thomas Preining (AT) z týmu Manthey EMA zaujal také v Porsche 911 GT3 R v Oscherslebenu a v nedělním závodě skončil třetí. Se čtyřmi vozy v první šestce je Porsche výrobcem, který v Zandvoortu porazí. Ricardo Feller (CH) byl a zůstává jedním z řidičů schopných prolomit pevnost 911 ve svém Audi R8 LMS GT3 Evo2.

Úřadující šampion DTM Sheldon van der Linde (ZA) se už ocitá trochu v úzkých. Jihoafričan musí výrazně přidat ke svému součtu pěti bodů se SchubertMotorsport BMW M4 GT3 v Zandvoortu, má-li obhajoba titulu zůstat realistickým cílem. Jeho týmový kolega René Rast (Minden), který v roce 2018 vyhrál poslední závod DTM v nizozemských dunách, nestartuje.

Trojnásobného šampiona DTM nahradí Belgičan Dries Vanthoor (BE), který v roce 2021 okusil úspěch v Zandvoortu v ADAC GT Masters. Jack Aitken (GB) z Emil Frey Racing se také nemůže seřadit ve Ferrari 296 GT3 kvůli střetu jízdních řádů. Za ním stojí Španěl Albert Costa Balboa (ES), který bude debutovat v DTM, ale Zandvoorta dobře zná. V roce 2022 tam vyhrál závod ADAC GT Masters po boku britského Aitkena.

Místní favorit
Thierry Vermeulen (NL) je nejmladším startérem v poli DTM a jako jediný Holanďan se chystá předvést show pro fanoušky na svém oblíbeném okruhu. Dvacetiletý jezdec Ferrari, jehož otec řídí mistra světa formule 1 Maxe Verstappena, je zaneprázdněným mužem jak na trati, tak mimo ni. Jeho seznam hostů má asi 80 jmen, z nichž všechna ho budou povzbuzovat.

„Atmosféra v Zandvoortu je jedinečná. Chci se o tuto zkušenost podělit s rodinou, přáteli a partnery. Loni jsem tady skončil druhý společně s Mattií Drudi (IT) v ADAC GT Masters. Místo v nejlepší osmičce by byl skvělý výsledek. Jako závodní jezdec očividně vždycky chcete vyhrát. V DTM je však spousta dobrých jezdců, kteří mají neuvěřitelné množství zkušeností a také dobře znají trať,“ říká místní chlapec z Emil Frey Racing a zůstává realistický.

 

Kultovní okruh v Dunách
Circuit Zandvoort se nachází přímo na pobřeží Severního moře a má kultovní status staromódnízávodní dráhy. Každý, kdo sjede z trati, narazí do zdi nebo přistane v jednom ze štěrkových záhonů rozmístěných ve výšce více než 2500 metrů vedle klikatého pásu asfaltu. Písek z dun, který si razí cestu na trať, je další charakteristikou okruhu na pobřeží Severního moře.

Povrch může být následně poměrně kluzký, což pneumatiky Pirelli skutečně podrobuje zkoušce. Hlavní roli tak hraje řízení pneumatik. Velké změny v nadmořské výšce a slepé hřebeny také prohánějí řidiče a auta jejich kroky, když se prohánějí dunami.

Výstavními kousky v Zandvoortu jsou dva nakloněné rohy, „Hugenholtzbocht“ za výběhem a poslední zatáčka „Arie Luyendykbocht“ před startem/cílem, které mají sklon kolem 18 stupňů. Mohou být pořízeny vysokou rychlostí a bok po boku a často jsou dějištěm velkolepých bitev.

Silný podpůrný program / F1 Academy debutuje na platformě DTM
Fanoušci DTM se mohou těšit na F1 Academy v akci poprvé na okruhu v nizozemských dunách. Juniorská kategorie Formule 1 je určena výhradně mladým jezdkyním, které se řadí do sestavy vozu Tatuus F4-T421. Zandvoort hostí čtvrté kolo sezony pro pět týmů a 15 jezdců, kteří se utkají ve třech závodech v Nizozemsku.

Porsche Carrera Cup Deutschland se také poprvé v této sezoně představí v podpůrném programu DTM. Diváci se mohou těšit na dramatické závody kolo na kolo v nejstarším jednomístném poháru Porsche a také v Porsche Carrera Cup Benelux, který také poprvé sdílí účet s DTM v roce 2023.

Stejně jako na zahajovacím závodě v Oscherslebenu jsou závodníci LMP3 o výkonu 455 koní v Prototype Cupu Německo opět na startovním roštu v Zandvoortu. Totéž platí pro ADAC GT4 Germany, který do Zandvoortu jezdí s 58 jezdci a 29 vozy už druhý ze šesti závodních víkendů této sezony.

Fanoušci jsou také odkázáni na nabitý program motorsportu mimo trať v Zandvoortu. V sobotu a v neděli se návštěvníci mohou dostat do blízkosti týmů a řidičů v boxové uličce na volné Pit Walk. Mohou se také pokusit napodobit své oblíbené profíky na simulátorech v Esports Areně. K tomu všemu budou probíhat také autogramiády s řidiči ze všech sérií.

Všechny závody žijí na ProSiebenu
Televizní partner ProSieben promítá všech 16 závodů této sezóny živě na volně dostupném televizním vysílání. Kvalifikace jsou vysílány živě na ran.de. DTM vysílá živě televize ve více než 70 zemích světa. Oficiálním televizním partnerem DTM v Rakousku je ServusTV.

Soukromá stanice se sídlem v Salcburku ukazuje všechny závody DTM živě nebo v plném rozsahu. ServusTV Deutschland bude také večer po každém závodě vysílat shrnutí nejlepší akce.

 

 

Kalendář DTM na rok 2023

26.05. – 28.05.2023 Motorsport Arena Oschersleben

23.06. – 25.06.2023 Okruh Zandvoort / NL

07.07. – 09.07.2023 Norisring

04.08. – 06.08.2023 Nürburgring

18.08. – 20.08.2023 DEKRA Lausitzring

08.09. – 10.09.2023 Sachsenring

22.09. – 24.09.2023 Red Bull Ring / A

20.10. – 22.10.2023 Hockenheimring Bádensko-Württembersko

Zdroj : https://www.dtm.com/

 

ilustrační foto