metro.cz

Počasí v Praze

11 °C / 20 °C

Neděle 5. května 2024. Svátek má Klaudie

Bílé kecky shání přes módní vyhledávače každý druhý. Mnohdy i v bosonohé verzi

  5:25
Tenisky v bělostných odstínech jsou klasika od osmdesátých let. Oblíbené jsou u Čechů hlavně proto, že je lze nosit skoro ke všemu. Pánskému letnímu šatníku navíc letos dominuje umírněný styl bez květinových vzorů.

Další 1 fotografie v galerii
Bílé tenisky se prodávají. Dají se totiž nosit jak k teplákovce či kraťasům, tak k džínám a sportovním kalhotám. | foto: ZALANDOMetro.cz

Nejvyhledávanějším typem obuvi právě probíhající letní sezony jsou tenisky. Vévodí jim bílá varianta, kterou hledá 57 procent uživatelů se zájmem o tyto boty. Ukazují to květnová data z módního vyhledávače Glami. Důvodem jejich oblíbenosti je podle Elišky Hynkové, brand manažerky této firmy, především nadčasovost, pohodlí a možnost je jakkoliv kombinovat.

„Trend již od 80. let – bílé tenisky – u nás vyhledává každý druhý uživatel, který má zájem o nové kecky. Na druhém místě jsou pak tenisky černé, ty hledá čtyřikrát méně uživatelů. Naprosté minimum lidí je pak shání v barvě, například modré, růžové či červené. V oblasti dámských tenisek to jsou značky Rieker, Converse a Tamaris. U pánských bot pak Nike, Adidas,“ říká Hynková s tím, že na třetím místě se objevily Vivobarefoot, tedy boty pro bosou chůzi, které dbají na přirozený pohyb a postavení klenby.

Každý druhý je hledá v bílé barvě, ukazují data.

„Značky Rieker a Tamaris jsou na předních příčkách nejen u tenisek, ale i u dámských sandálků a pantoflí,“ komentuje výsledky vyhledávání Hynková a dodává, že v oblasti dámských sandálů je letos vidět rozmach těch na klínku, které představují skvělou kombinaci pohodlí a elegance.

Tenisky a černé kalhoty
Deník Metro se prokousal také statistikami konkurenční on-line módní prodejní platformy, konkrétně Zalanda, která v tuzemsku nedávno oslavila pět let existence. Vůbec první nákup uskutečněný na platformě v Česku – růžové tenisky – znamenal podle zástupců firmy začátek jistého trendu a zdůraznil silnou zálibu Čechů ve streetovém a sportovním oblečení. Tento trend vedl mimo jiné k tomu, že sportovní kategorie v Česku překonává evropský průměr firmy.

„Podíváme-li se na data podrobněji, zjistíme, že v roce 2018 byla nejčastěji nakupovaným zbožím u mužů trička a u žen trička a sportovní podprsenky. V roce 2023 převládají tenisky, trička a tepláky u mužů a různé modely černých kalhot u žen. Vůbec nejoblíbenější kategorií jsou pro Čechy právě trička. Mezi nejčastěji vyhledávané položky na platformě však patří mezi ženami šaty, mikiny a plavky a tepláky, mikiny a opět trička mezi muži,“ uvádějí zástupci Zalanda. Pokud je řeč pouze o prodaných teniskách, údaje o jednotlivých zpeněžených barevných variantách nezveřejnili.

Květované šaty v oblibě
Vraťme se ještě ke statistikám Glami. V kategorii dámského oblečení se vítězem ve zdejším vyhledávání staly letní šaty, které drtivě poráží ostatní kusy oblečení.

„Šaty patří do každého letního šatníku, mimo jiné i do toho kapsulového. Ten má být nadčasový, minimalistický a umožňuje kombinovat jednoduché druhy oblečení tak, aby odpadla nutnost kupovat nadbytečné množství věcí. K letošním hitům mezi letními šaty patří především kousky splývavého střihu a zářivých barev,“ popisuje Hynková. U vzorů podle ní vede bezkonkurenčně ten květovaný – na Glami vyhledává takové šaty téměř třetina uživatelů. V závěsu jsou jednobarevné, o které má zájem dvacet sedm procent uživatelů a které právě mohou být nadčasovou součástí kapsulového šatníku. Menší zájem je v tomto období o puntíky, vyhledává je šest procent uživatelů, a o pruhy, ty hledají čtyři procenta lidí. Značkám zde vévodí Bonprix, Mohito nebo Blancheporte.

Odpor k havajkám
Neexistuje lepší synonymum pro dovolenou, než je ležérní havajská košile. Klopový límec, rozhalenka a květinový vzor však nemusí patřit jen k volnému času. Takzvaná havajka se dá při správné volbě ostatních prvků outfitu nosit i do kanceláře. Z průzkumu módního vyhledávače nicméně již v loňském roce vyplynulo, že podobný typ košil na mužích nemůže vystát celých dvacet dva procent žen. A to i přesto, když jsou vyhotoveny z hedvábí nebo z cenově dostupnější bavlněné či rozšířené viskózové varianty.

Letošní data naznačují něco podobného. Pánskému letnímu šatníku dominuje umírněný styl. Více než polovina mužů vyhledává jednobarevné módní kousky, které se dají snadno kombinovat. Pokud už přece jen mají zájem svůj outfit oživit o nějaký vzor, hledají převážně maskáčové oblečení. Květinové vzory podle Hynkové hledají pouze čtyři procenta mužů.

Autor: Filip Jaroševský Metro.cz

Hlavní zprávy

Před 38 lety jela vlakem do Sovětského svazu. Z Černobylu unikal zhoubný mrak

vydáno 4. května 2024  15:29

Čtenáři deníku Metro jsou skvělí. Na naši výzvu, aby přispěli svými vzpomínkami na dny, kdy explodoval Černobyl, nám přišly desítky silných, sugestivních...  celý článek

Zvíře, hrdina, zabiják. Belmondo i Pitt. Filmoví kaskadéři vypadají všelijak

vydáno 4. května 2024  8:49

Režisér David Leitch natočil poctu kaskadérskému řemeslu a všem, kteří se mu věnují. Není první ani poslední, kdo se podíval do zákulisí nebezpečné...  celý článek

Válka se nikdy nemění. Seriálový hit jménem Fallout navždy zvedl laťku herním adaptacím

Strážce streamu
vydáno 3. května 2024  14:00

STRÁŽCE STREAMU Proč byste měli i jako pařením her nepolíbení jedinci věnovat pozornost televizní adaptaci jednoho z nejvýznamnějších značek videoherního průmyslu? Tuhle...  celý článek

Zálivky do korporátů jsou zbytečně plné chemie, říká omáčkář z Moravy

vydáno 3. května 2024  9:21

Fermentace je tradiční metoda, která v současnosti slaví svůj comeback. Delší trvanlivost je jen jednou z mnoha výhod.  celý článek