28. 6. 2023 09:19 − 8995× − 0

Švédské jaro

Pouze jediný podnik obsahovala zimní část švédského mistrovství, které i letos nabízí malý celkový počet pěti soutěží.

Na konci května odstartovala šotolinová část mistrovství a o její úvod se postarala jedna z nejznámějších tamních soutěží South Swedish Rally. Ta si letos odbyla už 47. ročník, pro který pořadatelé z Älmhutlu připravili jedenáct rychlostních zkoušek v celkové délce 116 ostrých kilometrů. Úřadujícímu mistrovi se na úvodní soutěži v Limě nedařilo, když si úplně neporozuměl se sněhovou bariérou. V South Swedish Rally začal Per-Gunnar Andersson se svým Fordem Fiesta Rally2 o mnoho lépe a vyhrál obě úvodní zkoušky. V těch dalších ale musel odolávat útokům Jonase Akessona za volantem Škody Fabia R5. Akesson vyhrál před dvěma roky, kdy ještě řídil Ford Fiesta R5, svou první mistrovskou soutěž. Od té doby to dotáhnul jen na několik stupňů vítězů. I když se v první šotolinové soutěži snažil sebevíc, na někdejšího továrního pilota z mistrovství světa nevyzrál. Průběh závěrečné Power Stage nebyl prostý dramat. A to největší se odehrálo na vedoucí Fiestě, která zničehonic přepnula do přejezdového režimu. Anderssonovi se ji naštěstí podařilo rychle vrátit zpátky do soutěžního módu, ale o bonusové body kvůli tomu stejně přišel. Maximum si jich připsal Albin Nordh, kterému v rally po převrácení své Škody Fabia R5 na střechu v úvodní části už o nic jiného nešlo. Zajímavý souboj se odehrál stejně jako v zimní Limě mezi Patrikem Flodinem a Fredrikem Ahlinem. Na první zkoušce se moc nedařilo ani jednomu z nich, ale Flodin kvůli defektu za svým soupeřem zaostal o deset sekund. Ve stahování ztráty byl pilot Volkswagenu Polo GTI R5 úspěšný a zkoušku před cílem se mu konečně podařilo před Ahlina dostat. Závěrečná část jejich duelu ale přeci jen vyšla lépe jezdci Škody. Na bednu se dostal jen o jedinou desetinu vteřiny.

Souboj Ahlin vs. Flodin se přenesl i na tratě třetího podniku šampionátu, kterým byla Skilling 500. A jelikož tam hned na první zkoušce chyboval Andersson, když šel pozdě na brzdy a o strom poškodil zavěšení svého Fordu, otevřela se jim možnost rozdat si to o příčku nejvyšší. Zpočátku se jich snažil držet ještě Akesson, ovšem pak v RZ 6 nechal půl minuty a zbytek soutěže se už jen snažil o návrat na stupně vítězů. To se mu nakonec podařilo, ale jeho mladší týmový kolega Nordh mu to rozhodně neulehčoval. Flodin opět prožil krušné chvíle na samém začátku rally. Minule se o to postaral defekt, tentokrát mu u jeho Volkswagenu zhasnul motor. Ztráta se sice počítala v jednotkách vteřin, ovšem v tak vyrovnaném souboji, jaký s Ahlinem sváděl, hraje každá vteřinka roli. Pilot Škody vyhrál hned úvodní test a vedení si udržel až do začátku závěrečné sekce. Z žádného velkého náskoku se však těšit nemohl, k dobru měl pouhou jednu sekundu. To pro Flodina byla drobnost smazat a skutečně hned v úvodní RZ 10 se pořadí na prvních dvou místech měnilo. Ahlin se snažil svého soupeře držet a do poslední zkoušky odjížděl s odstupem 5,3 sekundy. Flodin se ale žádné chyby nedopustil, jeho Polo už také fungovalo bez potíží, takže tentokrát to byl on, kdo se radoval z vítězství. A také z posunu do čela šampionátu, kde vede právě před Ahlinem.

Stav šampionátu: 1. Flodin 75, 2. Ahlin 67, 3. Nordh 53, 4. Akesson 47, 5. Andersson 44, 6. Jakobsson 42

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!