RECENZE: Nula procent. Novou letní komedii z Chorvatska by do Varů nepustili

  • 40
Existují prvotiny, vůči kterým se obvyklá smířlivost ani při nejlepší vůli prostě nedá uplatnit. Slovensko-česká romantická komedie To ty nosíš smůlu, lásko, jež právě míří do kin, by přitom měla na shovívavé odpustky hned několikanásobný nárok.

Je totiž režijním debutem, který si odbyl herec Samo Spišák, prvním celovečerním scénářem Lukáše Obermajera a představitelka hlavní role Michaela Mikulášová-Čobejová si poprvé připsala i post filmové producentky.

Co se týče českého podílu, mezi partnery projektu figuruje Voyo, z klíčových herců pak rovnou tři: Leona Skleničková, Jakub Štáfek a hlavně Ivan Franěk coby protihráč ústřední hrdinky. Pohříchu Fraňkova démoničnost, jíž často využívají zahraniční produkce, tady naráží na všeobecnou prázdnotu příběhu, o sterilním výrazu partnerky nemluvě.

Ona je upjatá racionální právnička, on přitažlivý dobrodruh z rodu barona Prášila. Oba sice mají ještě zbytky jiných soukromých vazeb, ale od chvíle, kdy si žena najme muže coby lektora horolezectví na ostrově Hvar (se zastávkami v Tatrách), je budoucí romance nasnadě. Dokonce romance dvojnásobná, protože výprava se po prvním nezdaru opakuje tentokrát už ve čtyřech, přičemž druhý pár na zadních sedadlech vozu se rychle uklidí do postele, aby hlavní tandem mohl své sbližování prodávat přes turistické atrakce od „ztroskotání“ na skalnaté samotě po směšnou milostnou scénu v jeskyni.

To ty nosíš smůlu, lásko

0 %

Slovensko, 2023, 101 min

Režie: Samo Spišák

Scénář: Lukáš Obermajer

Hrají: Michaela Mikulášová-Čobejová, Ivan Franěk, Leona Skleničková, Jakub Štáfek, Ady Hajdu, Marko Igonda, Vladimír Čema

Až obdivuhodně bezobsažný a nezajímavý film působí dojmem, jako by jej přivedla na svět zážitková agentura pro podporu cestovního ruchu v Chorvatsku; ostatně v podobném duchu včetně folklorní svatby se nesla už jiná filmová marnost jménem Šťastný nový rok: Dobro došli.

Moře, drony a otřepaný model obapolného prozření – on v sobě nalezne odpovědnost, ona se naopak uvolní – dávají dohromady čítankovou ukázku ledabylosti, pomíjivosti a zbytečnosti. Baví v ní pouze Ady Hajdu v roli jadranského hostitele, který turistickému tokání přihlíží s lakonickým nadhledem.