Hlavní obsah

Američané využívají software, který zdržuje otravné obchodníky po telefonu

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Minulý týden se do širšího povědomí dostala předplacená zpoplatněná služba, která zdržuje lidi volající s nevyžádanými nabídkami tím, že jim dává nesmyslné, případně dost dlouhé odpovědi.

Foto: Profimedia.cz

Ilustrační foto

Článek

Roger Anderson z Kalifornie provozuje firmu Jolly Roger Telephone Company již několik let, ale do širšího povědomí se dostal až minulý týden, kdy o něm a zejména jeho produktu informoval list The Wall Street Journal.

Roger totiž vyvíjí nástroj, tzv. chatbot, jenž si dokáže vcelku dost věrně povídat s lidmi. Funguje to stejně jako například hlasové ovládání v autě nebo asistentka Siri v iPhonech, akorát že Rogerův robot má mnohem širší záběr a také nereaguje pouze na izolované dotazy, ale dokáže velmi dobře budit zdání skutečné konverzace.

Účel je do značné míry škodolibý, ale na druhou stranu také dost pochopitelný. Robot si totiž má povídat s otravnými obchodníky, kteří volají na různá čísla a jejich majitelům se snaží vnutit nějaký produkt či službu.

V tu chvíli nastává ta pravá chvíle pro Rogerova chatbota, který lidem na druhé straně dává vcelku nesmyslné, nebo možná spíše zmatené odpovědi, čímž co nejvíce prodlužuje hovor, aby tzv. telemarketéra obral o co nejvíce času.

To máte kreditku, debetku…

Odpovědi a reakce však nejsou natolik nesmyslné, aby bylo okamžitě zjevné, že nejde o skutečného člověka. The Wall Steet Journal například uvádí dotaz na platební karty. Automat odpověděl, že jich má opravdu hodně a pak jich začal celou řadu vyjmenovávat.

Takto široký záběr může mít tento software proto, že využívá stále populárnější platformu Chat GPT, která umí odpovědět prakticky na cokoliv. Byly již například zaznamenány případy, že s využitím této technologie vznikly i závěrečné školní práce.

Ještě donedávna měla služba Jolly Roger několik tisíc zákazníků, kteří za ni platili 25 dolarů ročně, ale dá se předpokládat, že po článku ve WSJ začal jejich počet prudce stoupat.

ČTÚ si došlápl na telešmejdy a rozdal milionové pokuty

Ekonomika

Reklama

Výběr článků

Načítám