Orientační nabídka


Znak města Nový Bydžov (odkaz na titulní stránku) 

Nový Bydžov - Oficiální web Město českých královen a studentských merend


Cesta: Titulní stránka > Město

 

Besedy pro školy

Níže si můžete vybrat z nabídky besed. Pokud pro vás nebude žádné téma zajímavé, jsme schopni vám připravit besedu na míru.
V případě zájmu kontaktujte Mgr. Ivetu Suchánkovou na telefonním čísle 605 150 060, email i.suchankova@novybydzov.cz..

 
 
 

 

BESEDY PRO MŠ
Jako ty!

S knížkou Jako ty! Od Stefana Gemmela o rozdílech, které nemusí být nutně překážkou přátelství, ale naopak vedou k vzájemné pomoci, kdy společnými silami se dá zvládnout téměř vše.

 

Medvídek Pú

Děti si poslechnou příběh, ve kterém vykoná Prasátko statečný čin. Dostanou pracovní list s postavami, díky kterému mohou postavy příběhu lépe sledovat, a tím si celý děj „osahat“.

 

Medvídek Lup a jeho kamarádi

Děti zapojí svou fantazii u komiksového příběhu manželů Smolíkových. Vytvoří svůj vlastní příběh, který následně porovnají s příběhem původním.

 

Dítě je dítě

Děti se seznámí s knihou Brigitte Weningerové, zároveň se seznamují se čtenářskými strategiemi. Například podle obrázku a názvu knihy děti předvídají její děj. Kromě předvídání se navozuje rovněž vyjasňování a hodnocení.

 

Vznik knihy

Děti si uvědomí, co všechno předchází tomu, než se jim kniha dostane do rukou. Nestačí knihu jenom vymyslet, ale na jejím vzniku se podílí více lidí.



 

BESEDY PRO PRVNÍ STUPEŇ ZŠ
Vznik knihy (1. – 5. třída)

Děti si uvědomí, co všechno předchází tomu, než se jim kniha dostane do rukou. Nestačí knihu jenom vymyslet, ale na jejím vzniku se podílí více lidí.

 

Medvídek Pú (1. – 3. třída)

Děti si poslechnou příběh, ve kterém vykoná Prasátko statečný čin. Dostanou pracovní list s postavami, díky kterému mohou postavy příběhu lépe sledovat, a tím si celý děj „osahat“.

 

Medvídek Lup a jeho kamarádi (1. – 3. třída)

Děti zapojí svou fantazii u komiksového příběhu manželů Smolíkových. Vytvoří svůj vlastní příběh, který následně porovnají s příběhem původním.

 

Dítě je dítě (1. – 3. třída)

Děti se seznámí s knihou Brigitte Weningerové, zároveň se seznamují se čtenářskými strategiemi. Například podle obrázku a názvu knihy děti předvídají její děj. Kromě předvídání se navozuje rovněž vyjasňování a hodnocení.

 

O klíči (1. – 3. třída)

S dětmi přečteme celou poetickou knížku od Pavla Čecha. Děti zapojí svou představivost, schopnost předvídání, vyluští si krátkou křížovku. Vyzkouší si i práci se čtenářskými kartami.

 

Tygří trápení (1. – 5. třída)

Začteme se do knížky od Daniely Krolupperové Tygří trápení. Děti se například zamyslí, o čem by příběh mohl být. Narazíme na tři zápletky příběhu. Jak to dopadlo se děti dozví buď samostatným čtením, nebo pokračováním ve čtení s paní učitelkou.

 

Čarodějnice školou povinné (4. – 5. třída)

Děti se seznámí s knihou od autorky Jill Murphyové, jež je u nás známá i z televizního seriálu.

 

Já se nechtěl stěhovat! (4. – 5. třída)

Děti se seznámí s knihou Daniely Krolupperové. Téma knihy nabádá, aby děti nikoho ze svého kolektivu nevyčleňovaly a nezesměšňovaly. Četba této knížky je vhodná také pro začlenění nováčka do třídního kolektivu.

 

O líné babičce (4. – 5. třída)

Děti se seznámí s knihou od Aleny Kastnerové, která je přiměje srovnat svou babičku s knižní hrdinkou, zamyslí se o pokračování příběhu a v ideálním případě jsou motivovány k přečtení celé knihy.


 

BESEDY PRO DRUHÝ STUPEŇ ZŠ

Komiks

 DC nebo Marvel is new „Losnu nebo Mažňáka?“. Čtou se komiksy zleva doprava nebo snad obráceně? Který komiks je nejstarší? A je vaším oblíbeným hrdinou Batman nebo snad sympatická slečinka Hilda? O známých i méně známých komiksech s vytvořením toho svého.

 

Pohádky pro neposlušné děti (6. - 7. třída)

„A žili spolu šťastně až do smrti.“ vás tu rozhodně nečeká. Obžerové, sígři a holčičky, co neposlouchají, kolikrát skončí nevalně. Každý máme nějakou tu špatnou vlastnost. Pojďte vymyslet, jak by mohlo dítě s naší špatnou vlastností dopadnout!

 

Mýty a báje

 Zeus, krásná Helena, Adam a Eva, to jsou všechno postavy, které známe ze školních lavic. Ale jak vznikl den a noc podle indiánů? A nejsou náhodou Alpy dílem obra? Povídání o neznámých mýtech a bájích. A jak podle vás vzniknul život?

 

Máj (7. - 9. třída)

 Vyzkoušejme si na vlastní kůži soud s Vilémem. Jak se do této prekérní situace dostal? Po důkladném přezkoumání soudem rozhodnete, zda bude Vilém osvobozen či dostane trest nejvyšší. Zážitkovou formou vryjeme pod kůže žáků děj jednoho z nejznámějších děl české literatury.

 

J. A. Komenský

 Nic není zadarmo. I oblečení Jana Ámose Komenského něco stojí. Projděte testem o životě Jana Ámose Komenského, abyste mu zajistili důstojný oděv. Škola hrou je gró tohoto programu.

 

A

 Obrázková kniha beze slov Pavla Čecha nás provede realitou totalitního režimu. Existuje vůbec něco jako jeden správný názor? Program zaměřený na diskuzi a zamyšlení se.

 

 

BESEDY PRO STŘEDNÍ ŠKOLY

A

 Obrázková kniha beze slov Pavla Čecha nás provede realitou totalitního režimu. Existuje vůbec něco jako správný názor? Program zaměřený na diskuzi a zamyšlení se.

 

Máj

 Vyzkoušejme si na vlastní kůži soud s Vilémem. Jak se do této prekérní situace dostal? Po důkladném přezkoumání soudem rozhodnete, zda bude Vilém osvobozen či dostane trest nejvyšší. Zážitkovou formou vryjeme pod kůže žáků děj jednoho z nejznámějších děl české literatury.

 

Kybersvět

 Kdo hledal informace dřív, zamířil do knihovny. Dnes je možností daleko víc, o to více nebezpečí a překážek na nás čeká. S lehkostí si probereme těžce uchopitelný, nehmotný svět internetu.

 

 
 

Kontext

Umístění: Složky dokumentů > Městská knihovna a informační centrum > Besedy pro školy

Zobrazit aktuální dokumenty | archiv dokumentů | dokumenty včetně archivu


Informace v patě

Nyní jste v módu "Bez grafiky". Přepnutím do grafického módu zobrazíte standardní verzi webu.

web & design , redakční systém