A to do značné míry z toho důvodu, že tím, kdo spadá do cílové skupiny, bylo úkolem si zase prostě jenom hrát. Takže se dočkáme trefné nadsázky, fikaných hlášek a bezvadných gagů, které na celé kolo rozesmějí. Chybí snad už jenom boření čtvrté stěny promlouváním k divákům (pravda, v jeden moment jistá postava udeří jinou a ta se praští do kamery, kterou pro změnu v jiný moment jistá jiná postava dokonce rozbije). Trojka vyloženě nesází na typicky rodriguezovský humor, který bývá často pro mnohé specifický, jak dokazují tituly Můžeme být hrdinové nebo Spy Kids 4D: Stroj času, který šel do kin i na DVD s aromakartičkami, abychom při sledování zapojili i čich, tedy čtvrtý rozměr. Pátý by se asi složitěji vymýšlel/realizoval, a proto tedy letos dojde na reboot. Druhá věc je, že Daryl Sabara a Alexa PenaVega už jaksi vyrostli a Mason Cook s Rowan Blanchard je tady nedokázali nahradit, jakkoli každému z nich pomohla k účasti v jedné velké Disneyovce (Osamělý jezdec a V pasti času).
Hračkáře/Toymakera ztvárňuje Sylvester Stallone (jehož v jeden moment napodobuje George Clooney tak precizně, že by to sám Stallone takhle nedokázal). A přestože jsme ho v komediích viděli už předtím (Stůj, nebo maminka vystřelí!, Oskar), teprve ve třetích Spy Kids dostal příležitost naplno prokázat svůj komediální talent, jelikož jej doprovázejí jeho tři rádci, kteří vypadají jako on, jelikož jsou v podstatě zosobněním jeho samotného. Jeden je přitom oblečený jako pruský císař, jeden jako doktor/vědec a třetí jako čínský mistr. U Slye patrně sehrála roli skutečnost, že měl tehdy malé děti, což se stalo o dekádu dříve důvodem pro Arnolda, aby se začal více věnovat komediím (Policajt ze školky, Rolničky, kam se podíváš). Rozdíl představuje fakt, že vidět egoismem nechvalně proslulého představitele Rockyho a Ramba, kterak si neváhá dělat srandu sám ze sebe, jest něco vskutku nevídaného a o to záslužnějšího.
Spy Kids 3-D: Game Over je film, který udeřil hřebíček na hlavičku v tom smyslu, že už s příchodem dosácký (nejlepších!) počítačových her v devadesátkách nebylo nijak neobvyklé, že se na nich děti staly de facto závislými. V závěru se samozřejmě výrazně dere do popřed téma rodiny (a kamarádů a kamarádek), protože všichni přijdou na pomoc, přestože mají zrovna na starosti mimořádně důležité věci – viz převzetí ceny u Garyho či stvoření vynálezu, který změní svět u Gregoria. Návrat výrazných postav z předchozích částí byl rozhodně velmi vítaný, což platí i o cameu jednoho tehdy ohromně žádaného herce. Také výchovný aspekt související s herním zápolením je předán zcela srozumitelně, z čehož vychází, že trojku můžeme označit za dosti podhodnocený počin, tak jako Dobrodružství Žraločáka a Lávovky a Shorts. Snad se režisér po průšvihu se čtyřkou poučil a z letošního filmu udělá znovu podívanou, kterou si užijí jak děti, tak jejich rodiče a prarodiče. Třebaže konkurence je dnes i v tomto směru větší, než jak tomu bylo na začátku století/tisíciletí.
P.S.: Závěrečné titulky provázejí vtipné přeřeky a úsměvné kamerové testy malého Daryla Sabary a Alexy Vegy.
FOTO: cinema.de