První sezona a hned titul. Sovička se stal šampionem ESET Cupu v GTX sprintu

Úspěšný premiérový rok v barvách stáje RTR projects má za sebou Pavel Sovička. Český jezdec vybojoval hned na první pokus titul šampiona ESET Cupu ve sprintovém hodnocení třídy GTX. Spolu s Petrem Lisou pak vybojoval i stříbro ve vytrvalostní klasifikaci této třídy.

„Naprostá spokojenost,“ neskrýval Sovička nadšení po vítězství v prvním sprintu, které mu titul definitivně zajistilo. "Opět jsme zanalyzovali všechna data a když jsem pak v závodě viděl, že můj konkurent je ze hry venku, tak jsem věděl, že už to jenom stačí dovézt do cíle. Podmínky byly náročné, hodně se tu opotřebovávají pneumatiky a tak nám to extrémně klouzalo. Body jsou ale doma a titul taky,“ radoval se.

Ve velmi slibné pozici pro útok na titul sprintového šampiona se Sovička nacházel už před začátkem víkendu. Celkově mu sice patřila pouze druhá pozice se čtyřbodovou ztrátou na Alexandera Obera, jelikož se ale Rakušan podniku na Masarykově okruhu nezúčastnil, měl český pilot velkou šanci ho překonat. A to se mu podařilo. Cílem projel jako první a definitivně si tak zajistil titul.

Tohoto úspěchu Sovička dosáhl již při během své premiérové sezony s týmem RTR projects a vozem KTM X-Bow GTX. Pro svou stáj měl jenom pochvalná slova.

„Musím před nimi smeknout. Byla to sice teprve naše první sezona, hned jsme ale dokázali dojíždět konstantně vpředu a nakonec získat titul. To, že už během prvního roku dokážou posunout jezdce tak vysoko, že je schopen získat titul, je pro ně velmi dobrá vizitka,“ byl Sovička vděčný svým parťákům.

V nedělním sprintu sice Sovička na sobotní triumf už nenavázal a skončil třetí, nemuselo ho to ale vyvádět z míry. Každý víkend se totiž jezdcům započítává pouze lepší výsledek a pilot stáje RTR projects tak věděl už po sobotě, že si odveze plný počet bodů.

Na cestě za titulem musel Sovička překonat nejednu komplikaci. Nejenže totiž chyběl při předposledním podniku na Slovakia Ringu kvůli jiným povinnostem, ale nebodoval ani v Oscherslebenu. Zde měl nastoupit pouze do druhého sprintu, kvůli technické závadě se tak ale nestalo. Jinak se mu ale dařilo skórovat pravidelně. Z osmi startů stál na stupních vítězů šestkrát.

"Byla to pro něj sice teprve první licencovaná sezona, od začátku až do konce se ale zvládal zlepšovat. Příjemně nás překvapil. V celé sezoně se vyhnul jakýmkoli kolizím. Snažil se být konzervativní, konstantní a nakonec se mu to vyplatilo. Mistrem je zaslouženě," složil poklonu svému jezdci výkonný ředitel týmu Tomáš Fanta.

Vytrvalostní stříbro

Šanci na titul mělo RTR projects před víkendem i ve vytrvalosti třídy GTX. Zde Pavel Sovička a jeho parťák Petr Lisa vedli průběžné pořadí. Jelikož ale druhý Václav Janík, který stejně jako jezdci RTR projects usedá do KTM X-Bow GTX, ztrácel pouhé dva body, bylo jasné, že ještě nic jistého.

A to se ke smůle brněnské stáje potvrdilo. Hned na konci druhého kola totiž došlo ke kolizi právě mezi Petrem Lisou a vozem Lamborghini Huracán ST EVO2 stáje Mičánek Motorsport powered by Buggyra, za jehož volantem seděl Kurt Wagner. Po tomto incidentu pro oba vozy závod skončil a dokonce byly na okamžik vyvěšeny červené vlajky. Kurt Wagner šel po kolizi dokonce přes střechu, naštěstí však vyvázl bez zranění.

Václav Janík naopak využil odstoupení stáje RTR projects na maximum. Cílem projel ve třídě GTX jako první, což mu zajistilo titul. Lisa se Sovičkou se v tomto případě museli spokojit se stříbrným výsledkem.

"Jsem rád, za Václava Janíka, který ja našim zákazníkem. Gratuluji jemu i celému týmu. S autem se sžil dobře a doufám, že se i v příští sezoně znovu uvidíme na dráze," blahopřeje Fanta.

 

Foto: RTR projects

 

Autor

Dušan Bouzek

Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.