Sama Tesla už potvrdila, že její absurdní nekulatý volant je jen špatný vtip hodný zapomnění

Je to něco, o čem sní mladí kluci, když krotí své šlapací „formule”. U těch lze ještě chápat, že z věci nemají rozum, výrobci aut by ale mohli tušit, že nelze spojit volant jako z ef-jedničky s řízením s několika otáčkami mezi dorazy. Tesla to udělala, teď svůj yoke odsouvá do pozadí.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Sama Tesla už potvrdila, že její absurdní nekulatý volant je jen špatný vtip hodný zapomnění

12.9.2023 | Petr Prokopec

Sama Tesla už potvrdila, že její absurdní nekulatý volant je jen špatný vtip hodný zapomnění

/

Foto: Tesla

Je to něco, o čem sní mladí kluci, když krotí své šlapací „formule”. U těch lze ještě chápat, že z věci nemají rozum, výrobci aut by ale mohli tušit, že nelze spojit volant jako z ef-jedničky s řízením s několika otáčkami mezi dorazy. Tesla to udělala, teď svůj yoke odsouvá do pozadí.

Rok 2021 bude do automobilové historie asi navždy zapsán jako chvíle, kdy se Tesla pokusila znovu vynalézt kolo. A to, jak známo, dvě dobrá ztvárnění nemá. Americká automobilka přesto faceliftovaný Model S a X osadila prvkem zvaným yoke, který rozumnější část automobilového světa ihned překřtila na joke. Nic jiného než jako vtip tento nápad vnímat nešlo, neboť kulatý volant byl nahrazen čímsi jako beraními rohy - ve Formuli 1 dobré, v Knight Riderovi vtipné, ve skutečném světě na tyči ovládající řízení s několika otáčkami mezi dorazy skutečně jen špatný vtip. Volant, po kterém nelze přehmatávat, a přesto s ním musíte točit dokola kolem, nemůže fungovat.

Kritika na tento krok zaznívala z mnoha stran, šéf značky Elon Musk se nicméně pouze opájel chválou svých nejvěrnějších. Těch ale ve finále nejspíše nebylo mnoho. A navíc daný tábor postupem času začal řídnout. Na počátku letošního roku tak Tesla provedla jeden ze svých oblíbených veletočů, kdy bez jakéhokoli dalšího vysvětlování oznámila, že standardem se stává znovu kulatý volant. Pokud ovšem zákazníci budou toužit po „džouku“, mohou jej zvolit bez příplatku.

Nešlo nicméně jen o tento obrat, automobilka zároveň všem dosavadním majitelům ročníků 2021 a 2022 nabídla, že pokud nejsou s řešením zvaným yoke spokojeni, mohou jej rovněž nechat vyměnit za kulatý volant. Tato rošáda nicméně již zpoplatněna byla, a to částkou 700 USD (cca 16 tisíc korun). Jakkoli však nejde o nízkou sumu, přičemž ta by navíc měla jít na konto výrobce, který evidentně pochybil, Tesla během pár dnů vyprodala prakticky veškerou produkci. Tábor fanoušků joku, pardon yoku tak opravdu nebyl velký.

Automobilka se jej nicméně evidentně rozhodla úplně vyhladit. V dubnu bylo totiž oznámeno, že ono revoluční řešení bude k mání už pouze za příplatek 250 USD (5 750 Kč). Ani to ovšem nebyla konečná, nově musí zájemci za tento nesmysl zaplatit dokonce 1 000 USD (23 tisíc korun) navíc. Vůbec by nás tak nepřekvapilo, kdyby se ještě letos volant bez horní části věnce stal minulostí. Ostatně nemá ho ani modernizovaný Model 3, ani není nabízen k elektrickému pick-upu Cybertruck.

Tento vývoj skoro dokonale mapuje obvyklé dění spojené s Teslou. Pokud tato automobilka přijde s očividným nesmyslem a zasvěcení ihned řeknou, že je to nesmysl, tábor největších přívrženců značky začne jásat, překřičí je a vyžene cenu akcií firmy nahoru. Jakmile se ukáže, že jde opravdu o nesmysl a věc potichu zmizí v propadlišti dějin, je ticho po pěšině a firma je v očích nadšenců pořád stejně skvělá. Je to skoro směšné, podobně jako onen volant-nevolant.


Sama Tesla už potvrdila, že její absurdní nekulatý volant je jen špatný vtip hodný zapomnění - 1 - Tesla Model S Plaid 2022 nova sada 01Sama Tesla už potvrdila, že její absurdní nekulatý volant je jen špatný vtip hodný zapomnění - 2 - Tesla Model S Plaid 2022 nova sada 07Sama Tesla už potvrdila, že její absurdní nekulatý volant je jen špatný vtip hodný zapomnění - 3 - Tesla Model S Plaid 2022 nova sada 09
Klasický kulatý volant nelze znovu vymyslet lépe, rozhodně ne u aut, jako je Tesla Model S. Experiment s chybějící horní částí nám od začátku přišel jako špatný vtip, fakticky se ale do této pozice dostal až o dva roky později. Foto: Tesla

Zdroj: Electrek

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše