19. 9. 2023 07:41 − 1547× − 1

Švédský mistr ukončil své úřadování havárií

Ve švédském mistrovství se letos sešla hodně zajímavá a početná skupina posádek bojujících o mistrovský titul.

Před třemi lety Per-Gunnar Andersson opustil kokpit Škody Fabia WRC a s novým Fordem Fiesta Rally2 vyrazil do národního mistrovství. Hned v první sezóně bylo toto spojení k neporažení. Ze čtyř startů dojel Andersson do cíle třikrát a pokaždé jako vítěz. Na chlup stejnou statistikou se mohl někdejší tovární pilot Suzuki pochlubit i o rok později při úspěšné obhajobě titulu. Vloni jej sice dvakrát porazil v mistrovství pouze hostující Tom Kristensson, ale na držiteli titulu se ani třetí rok v řadě nic nezměnilo. V letošní sezóně to už bylo o něčem jiném. Hned v úvodní Rally Lima Anderssonův výsledek poznamenala jezdecká chyba. V South Swedish Rally pak pilot Fordu vyhrál, aby následně ve Skilling 500 cíl po havárii vůbec neviděl. Předposlední soutěž EC Snapphanerallyt Andersson znovu vyhrál, ovšem na setrvání v bojích o mistrovskou korunu to už nestačilo. Na start Rally Arvika tak přijel s jediným cílem, získat třetí letošní triumf. Začal opravdu dobře, když vyhrál úvodní dvojici zkoušek. Moc velký náskok si ale pilot Fiesty během těch několika kilometrů nevytvořil a po první sobotní zkoušce jej předstihnul Tom Kristensson. Andersson se před něho dokázal rychle dostat, ale větší náskok se mu vytvořit stejně nepodařilo. Do závěrečné zkoušky nastupoval s pěti vteřinami k dobru. Náraz do betonového výčnělku se neobešel bet defektu a neovladatelná Fiesta pak vycestovala ven. “Letos bylo těch mých individuálních chyb až moc a to na tuto konkurenci nemohlo stačit”, zhodnotil sezónu odcházející šampión Andersson. Kristensson si po ukončení evropského programu odskočil na domácí tratě. Předposlední soutěž sezóny absolvoval se starší Fiestou R5 a skončil pod stupni vítězů. Tentokrát už se představil s daleko konkurenceschopnější technikou Volkswagen Polo GTI R5 a po Anderssonově chybě mu v úplně poslední zkoušce spadlo vítězství do klína.

Jako lídr mistrovství přijel do Arviky Patrik Flodin, který se stal součástí nově utvořené stáje GK Door Team Sweden. S Volkswagenem Polo GTI R5 do sezóny vstoupil druhým místem v Rally Lima a první a dosud jediný triumf vybojoval až na šotolinových tratích třetí soutěže. Minule skončil třetí, ale díky pravidelnému sběru bodů a lepší statistice oproti soupeřům tentokrát startoval s velkým náskokem 26 bodů. V podstatě mu tak k zisku titulu stačilo jen dojet do cíle. Největšího ohrožení se mohl dočkat od Albina Nordha a Jonase Åkessona pilotujících modré Škody Fabia R5 nejpočetnější stáje Team Nybe AB. Jeho součástí se stal se třetí Fabií R5 i někdejší vicemistr Velké Británie Fredrik Åhlin. V závěru sezóny ovšem doplácel na nespolehlivost techniky, která se mu zastavila už před měsícem v Hässleholmu. Tentokrát nevydržela Fabie poslední rychlostní zkoušku. Jeho týmovým kolegům naštěstí technika držela a odměnou jim byl posun na stupně vítězů. Poslední zkouška byla pohromou hned dvou ze tří nejrychlejších jezdců, takže se Nordh posunul na druhé místo a Åkesson poskočil na třetí. Stejné příčky jezdcům Fabií patří i v konečném pořadí šampionátu. Flodin i přes čištění tratě zakončil první etapu na skvělém druhém místě. V sobotu už na rychlé tempo z pátku nenavázal a nakonec jen uzavíral nejrychlejší pětici. To mu ale k zisku titulu bohatě stačilo. Získal jej už podruhé a navázal na loňskou sezónu, kdy se radoval z titulu ve dvoukolkách.

Konečný stav šampionátu: 1. Flodin 112, 2. Nordh 91, 3. Åkesson 89, 4. Gustafsson 72, 5. Andersson 69, 6. Åhlin 67

Komentářů celkem: 1
19. 9. 2023 10:031
0 0
Jen upřesním, že Ahlinovi by technika vydržela, ale na poslední zkoušce šel ven a Fabii notně očesal. Pomalu dojel do cíle a odstoupil.
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!