Hlavní obsah

Čistý led v Třinci? Běh na dlouhou trať, vzorem byla NHL. V extralize zatím jen výjimka

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Na začátku sezony je to každoročně stejná debata. Ledy extraligových týmů zaflákané barevnými reklamami, od středového kruhu až po rohy kluziště. Na jednu stranu nevkusný pohled, na druhou stranu pochopitelná nutnost vyhovět sponzorům, kteří do hokeje dávají nemalé peníze. Pouze na jednom stadionu, v třinecké Werk Areně, je v útočném i obranném pásmu čisto. Díky čemu?

Foto: Jaroslav Ožana, ČTK

Třinečtí hokejisté se radují z gólu.

Článek

Ne, není to tak, že by aktuální mistr extraligy neměl partnery. „Ale v tomto ohledu jsme s nimi dlouhodobě pracovali. Byl to běh na dlouhou trať, ale obě strany nakonec pochopily benefity tohoto kroku,“ popisuje výkonný ředitel Ocelářů Marek Chmiel.

Led v Třinci tak „zdobí“ jen loga sponzorů soutěže a generálních partnerů klubu. Středovému kruhu dominuje červený drak ve znaku Ocelářů. Zbytek kluziště svítí už od roku 2009 zářivě bíle, a tak se puk hráčům ani divákům neztrácí. „Chceme mít domácí ledovou plochu hezkou, čistou a nezahlcenou barevnými reklamami. Rovněž hodně dbáme na vzhled našich dresů. Věříme, že se to vyplácí, ohlasy máme dlouhodobě skvělé,“ pochvaluje si Chmiel.

Reklamy sponzorů přesto v hale nechybí. Slezanům v nové Werk Areně, do níž se přestěhovali před sezonou 2014/2015, pomáhají technologické novinky v podobě digitálních mantinelů.

„Využíváme je jako inovovanou reklamní plochu. Partneři kvitují, že jejich reklama není statická, ale jako pohyblivá a dobře viditelná upoutá pozornost,“ líčil Chmiel. „Z čisté hrací plochy jsou rovněž nadšení,“ pokračoval výkonný ředitel, jenž v klubu pracuje už od roku 2006.

Oceláři se pročištěným ledem inspirovali v zámořské NHL a sami chtějí dát impuls dalším extraligovým klubům. „Rádi bychom je postrčili, ale chápeme složitost situace a požadavky sponzorů daných klubů, kteří do hokeje své peníze dávají. Dovedeme si představit, že na to někteří partneři nechtějí slyšet,“ mínil Chmiel.

Zatímco na některých stadionech je k reklamě přistupováno s citem, například v Pardubicích, Českých Budějovicích nebo na Spartě nechybí ani výrazná loga s barevným podkladem. „V Pardubicích není možné jít stejnou cestou jako Třinec. Musíme sponzorům plochy dát, jiná možnost není,“ vysvětloval majitel Dynama Petr Dědek.

„Do budoucna je našim cílem počet reklam snižovat. Ale pokud bychom chtěli jen velké sponzory, museli bychom dostat víc peněz za televizní a marketingová práva,“ tvrdil Dědek.

Šance, že se led nejvyšší české soutěži z většiny zbarví zpátky doběla, v blízkých letech velká není. Třeba se však alespoň některé kluby inspirují třineckou cestou. „Chce to investovat čas do práce a komunikace s partnery. Pak je to reálné,“ dodal Chmiel.

Reklama