Filip Salaquarda vstupoval do sezony jako horký favorit a ambice i naplnil.

Rozhovor se šampionem: Filip Salaquarda

Filip Salaquarda vstupoval do letošní sezony jako horký favorit na titul v kategorii GT3. Rodinný tým ISR Racing pod vedením Igora Salaquardy má zkušeností na rozdávání, a přestože se k závodům vraceli po delší přestávce, Filip se svou Audi R8 LMS GT3 kraloval.

Filipe, svou dominantní sezonu jste stvrdil titulem v předposledním podniku Slovakia Ringu. Předpokládám, že vás tento výsledek nesmírně těší…
Určitě jsem velmi spokojený. Sezona se vydařila nad naše očekávání a auto fungovalo dobře, až na víkend na Slovakia Ringu, kdy se na našem autě objevila nějaká elektrická závada a musel jsem odstoupit. Ani se nám nedařilo přesně přijít na to, k jaké závadě došlo. Auto jsme rozebrali a data poslali do Audi.

Navzdory technickým problémům a vynechanému druhému sprintu jste právě na Slovensku získal titul ve vytrvalosti i sprintu.
Ano, je to trochu paradox, že v tom nejproblémovějším víkendu jsme získali oba tituly.

 

 

Byl titul při vašem návratu do motorsportu a na českou scénu kýženým cílem? Před začátkem sezony jste o vítězství v šampionátu mluvili dost opatrně.
Konkrétní cíl jsme měli. Vraceli jsme se totiž po nějaké pauze a nevěděli jsme, jak nám to zpočátku půjde a jak bude auto fungovat. Před sezonou jsme nijak zvlášť netestovali a auto zkoušeli zpravidla až na trénincích při závodních víkendech. Proto jsme šli do sezony s tím, že chceme být mezi prvními třemi – ideálně celý šampionát vyhrát.

 

Dominoval jste ve vytrvalostních závodech i ve sprintech a jen zřídka kdy jste musel bojovat o vítězství. Která z těch cest za prvenstvím vás bavila více? Pohodová jízda na čele, nebo souboj?
Nejlepší je, když startují z první řady, ideálně na pole-position, a po startu na mě celou dobu někdo tlačí. To pak musím jezdit v maximálním tempu a tím se také zvyšuje riziko nějaké chyby. Jenže je to zábavnější, než když odstartujete a všem ujedete. Na druhou stranu i samotné řízení toho auta je zábava, takže ani jízda o samotě mi nevadí.

Je pro vás lepší sprint, nebo vytrvalost?
Příliš to nerozlišuji, nicméně vytrvalost má v sobě aspekt zastávek v boxech, které mohou zamíchat pořadím. Navíc je to příležitost srovnat si tlaky v pneumatikách nebo vyřešit nějaký drobný problém. Ve vytrvalosti rovněž startuje více aut různých kategorií než ve sprintu, takže z tohoto pohledu je vytrvalost lepší.

 

Je nějaký závod z letošní sezony, který se vám vryl do paměti?
Nejvíce se mi líbil úvodní podnik na Oscherslebenu, protože se jednalo o první závody a já v nich sváděl pěkný souboj s Neilem Verhagenem v BMW. Oba jsme měli konzistentní rychlost a jednou vyhrál on, podruhé já.

Líbilo se mi ovšem i na Hungaroringu, kde jsem bojoval s Mirem Konôpkou v prototypu LMP. A nesmím zapomenout ani na Most, který se mi líbí. Takže těch pamětihodných závodů bylo několik.

ESET CUP 2023

08.–09. 04. Oschersleben
29.–30. 04. Hungaroring
20.–21. 05. Red Bull Ring
09.–11. 06. Slovakia Ring *
05.–06. 08. Most
19.–20. 08. Slovakia Ring
09.–10. 09. Brno

28.10. – Season ceremony awards

* only TCR, F4, Clio Cup

Filip Salaquarda s Audi R8 GT3 míří do International GT Open!

 

 

Zdroj