Praha měřila zpoždění tramvají kvůli autům. I minuta znamená zbytečně přeplněné spoje
Praha plánuje omezit průjezd aut Malou Stranou a po Smetanově nábřeží. Jedním z argumentů je zpožďování tramvají. Ty v centru Prahy podle měření příspěvkové organizace ROPID nabírají průměrně minutu zpoždění. Zdánlivě malé číslo má na frekventovaných úsecích velký dopad na celou síť.
Tento text pro vás načetl robotický hlas. Pokud najdete chybu ve výslovnosti, dejte nám prosím vědět. Audioverze článků můžete poslouchat v rámci klubového předplatného. Plné znění audioverzí článků je dostupné pouze pro předplatitele Klubu N. Upgradujte své předplatné. Plné znění audioverzí článků je dostupné pouze pro předplatitele Klubu N. Předplaťte si ho také.
Tramvaje v centru Prahy nabírají kvůli automobilovým zácpám v průměru minutu zpoždění. Vyplývá to z měření příspěvkové organizace Regionální organizátor pražské integrované dopravy (ROPID).
Závěr nemusí vypadat na první pohled dramaticky, podle vedoucího odboru technického rozvoje a projektů ROPID Zbyňka Jiráčka má ale významný dopad na spolehlivost městské dopravy.
„Je to víc, než to zní. Jedna minuta zpoždění nevypadá jako problém, který by stál za to řešit. Mnohem horší je však