Následující článek sice neobsahuje spoilery pro příběh jako takový, ale prozrazuje jednu velmi unikátní pasáž ze hry Alan Wake 2. Pokud jste tedy titul nehráli a nechcete se ochudit o překvapení, raději dál nečtěte.
Alan Wake 2 už je venku více než týden, můžete si tak přečíst naši recenzi, kde jsme hře udělili plných 10 bodů z 10, nebo si poslechnout podcast, kde jsme titul podrobně rozebrali. A zatímco čekáme na dodatečný obsah v podobě New Game+ a příběhová DLC, začínají na povrch vyplouvat zajímavé informace z vývoje. Jednu takovou přinesli game directoři Sam Lake a Kyle Rowley v podcastu Friends Per Second.
Řeč totiž samozřejmě došla na čtvrtou kapitolu Initiation s názvem „We Sing“, která se na internetu stala absolutním fenoménem a mnozí hráči ji prohlašují za nejlepší segment ve videohře za poslední roky. Ve skutečnosti však tento interaktivní muzikál ve hře vůbec být nemusel. S nápadem původně přišel samozřejmě Sam Lake, údajně se o to pokoušel už v Controlu, kde to nakonec nevyšlo (byť jsme dostali Ashtray Maze, které je udělané v podobném stylu).
„Vzpomínám si“, říká Rowley, „jak za mnou (Sam Lake) přišel a řekl ‚Chci udělat muzikál‘ a já byl jakože ‚Ty ses zbláznil, o čem to mluvíš?'“ Lake a Rowley následně řešili, jak to tedy vůbec provedou, a nebylo to vůbec jednoduché.
„Bylo to opravdu, opravdu těžké mít v tom muzikál, z mnoha důvodů,“ říká Sam Lake. „Byla spousta produkčních mítinků (kde lidé říkali) ‚No tak, musíme to vystřihnout‘ a já že ‚Absolutně ne, tohle nevystřihneme.'“
Původně se měla pasáž odehrávat v samotném studiu a měla být víc in-game, nakonec se ale sekvenci rozhodli z velké části udělat z live-action záběrů, neboť dělat in-game cutscény by bylo příliš složité.
Mimochodem zajímavý fakt na závěr: Jak asi víte, celé Remedy Connected Universe je opravdu komplikované, jak si tedy všechno pamatuje Sam Lake? V podcastu se přiznal, že několikrát musel zavítat na fanouškovskou stránku Alan Wake Wiki a připomenout si některé věci z jedničky. Nikdo si holt nemůže pamatovat všechno.
Do téhlé pasáže jsem se dostal a svým způsobem mě to velmi bavilo. Ne že by to byl vyloženě můj šálek čaje, ale zkrátka jsem z toho cítil tu radost a vášeň k té hře. Jo, prostě ti herci si udělali choreografii, napsali song a melodii a chytře to zasadili do příběhu. Tohle udělá opravdu jen hrstka studií. Takhle to vypadá, když do toho lidi dají „srdce a duši“, narozdíl od jiných studií, které hlásají že do své hry dali totéž, a přitom je to všechno od nich na jedno brdo.
Tak to jsi dobrej vtipálek. A já na tu mám třeba naprosto opačnej názor. Celkově je hra naprosto skvělá. Je tam všechno co k mysteriózním hororům patří a je tam toho tak akorát. Hudba a propojení více typu médii je super a vtahující. Jako fanoušek žánru naprostá spokojenost.
Akorát sem tuhle pasáž dohrál, a že by to bylo nějak kulervoucí bych neřekl, co je na tom tak populárního? Akorát tam hraje písnička a běžíte z bodu A do bodu B a na konci nic z toho, v Control byla podobná pasáž alespoň akční, tady postřílíte 5 pajduláků ke konci a hotovo, za mě asi nejhorší část AW2.